דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס E קלאס (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

דגמי ה-E קלאס תמיד היו אחד מעמודי התווך של יצרנית היוקרה הגרמנית, אך כאשר בעשור הקודם רכבי הפנאי תפסו את ההובלה, נראה היה שמקומן של מכוניות הסאלון נדחק הצידה. ולמרות זאת, יש לקטגוריה הזו מקום של כבוד בהיסטוריה, לא מעט לקוחות אדוקים וגם לא מעט איכויות.

כדי לסבר את האוזן, שימו לב לנתוני המכירות של קטגוריית הסאלון בישראל לאורך שנת 2020. וולוו S90 מכרה 245 יחידות, לצידה נמכרו 170 יחידות של ב.מ.וו סדרה 5 ו-129 יחידות של לקסוס ES, כאשר אודי A6 העלתה על הכביש 62 יחידות בלבד (ואליהן אפשר להוסיף עוד 90 יחידות של A7).

ואיפה מרצדס בסיפור הזה? חזק בצמרת, עם לא פחות מ-300 יחידות של ה-E קלאס (מתוכן 2 יחידות של AMG E53 והרוב כמובן בגרסאות הפלאג-אין). וזה לא בגלל שהיא זולה במיוחד. עכשיו היא מגיעה אלינו למבחן לאחר שעברה מתיחת פנים. מה התחדש ומה לא?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס E קלאס


מרצדס E קלאס, 2.0 ל' היברידית-נטענת, אוט' 9 הילוכים, 320 כ"ס, מ-509,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

תחושת יוקרה

טווח נסיעה חשמלי

נוחות נסיעה

תא מטען

ביצועי מנוע וצריכת דלק

  רעשי כביש (בעיקר בנסיעה חשמלית)

מרצדס E קלאס - מתיחת פנים

עיצוב

העיצוב החיצוני זכה לקבל את שפת העיצוב העדכנית של מרצדס, כמו זו של ה-S קלאס הגדולה - יחידות תאורה חדשות מלפנים וכאלו רוחביות מאחור, וכמו בעבר יש כמה עיצובים שונים לסבכה הקדמית כאשר אצלנו תמצאו 3 עיצובים שונים בהתאם לרמות הגימור.

באופן כללי העיצוב אינו אגרסיבי (גם עם חבילת ה-AMG Line) לעומת דגמי אודי למשל. לא כולם אהבו את העיצוב החדש, אך הוא אלגנטי מאוד, ממלכתי שכזה, לבטח בצבע השחור של רכב המבחן.

מרצדס E קלאס - מתיחת פנים

לעומת העיצוב החיצוני, זה הפנימי לא השתנה ממש. העדכונים נוגעים בעיקר להגה, המזכיר את זה המוצע ב-S קלאס החדשה, עם מקשי מגע בעלי רגישות ותגובה טובה ועדכונים קלים בקונסולה שבין המושבים – תגידו להתראות לשעון האנלוגי.

מרצדס E קלאס - מתיחת פנים

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים בגרסה הנבחנת זוכים לשיפור מסויים לעומת גרסת הכניסה. מושב הנהג נוח מאוד עם תמיכה וכוונון חשמלי כמעט לכל כיוון. פיצ'ר יעיל הוא תמיכה צידית אקטיבית - בזמן פניות התמיכה הצידית (בכיוון הנגדי לפניה) מתהדקת על הגוף בהתאם לזווית הפניית ההגה. פשוט נהדר.

המרווח מלפנים טוב מאוד, עם קונסולה רחבה בין המושבים וגם נמוכה יחסית. מרווח הראש טוב וגם לרגליים לא חסר מקום.

מרצדס E קלאס - מתיחת פנים

שדה הראייה לעומת זאת לא מצטיין, בעיקר אם אתם אוהבים לשבת "בתוך" הרכב. עקב קורות A עבות יחסית ומראות צד גדולות ישנו שטח מת במבט הצידי. מנגד, אם תגביהו את המושב מרווח הראש יצטמצם. המבט לאחור דווקא טוב ובכל מקרה, מערך המצלמות פשוט מעולה.

הנדסת האנוש טובה בסך הכל, אך מצריכה זמן למידה של כל הכפתורים והתפריטים (ותתי התפריטים). במתיחת הפנים מרצדס ויתרה על גלגלת התפעול ששכנה מתחת לפד המגע, אך את המסך הראשי ניתן לתפעל גם במגע ישיר וגם מההגה. נציין לחובה את עומס המידע בלוח המחוונים.

מרצדס E קלאס - מתיחת פנים

הכניסה למושב האחורי קלה למדי למרות מפתח דלת לא רחב במיוחד. המרווח לשניים מצויין לכל כיוון אם כי בסיס המושב מעט קצר. לשלושה יהיה צפוף עקב עיצוב המושבים הקיצוניים ככיסאות נפרדים כך שהמושב האמצעי צר וגם תעלת הינע גבוהה לא תורמת למרווח.

רשימת האבזור ליושבים מאחור כוללת פתחי מיזוג (במפתיע ללא שליטה על הטמפרטורה), תאים בגב הכיסאות הקדמיים ותאורת תקרה נפרדת, משענת יד עם תא נסגר ושני מחזיקי כוסות נשלפים, שקע 12V ושני שקעי USB Type C וגם וילונות אינטגרלים.

מרצדס E קלאס - מתיחת פנים

ה-E קלאס מתוחת הפנים משווקת ב-3 רמות גימור (לגרסת ה-AMG E63 נתייחס בפעם אחרת). גרסת הכניסה Edition כוללת אבזור מכובד למדי כמו לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המולטימדיה הענקיים בגודל 12.3 אינץ' כל אחד, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זכרונות וחימום, חישוקי 18 אינץ' ועוד ועוד.

גרסת ה-Exclusive מוסיפה מערכת עיסוי במושבים הקדמיים, מערך מצלמות היקפיות, תא מטען עם תפעול חשמלי ומערכת שמע מעולה מבית Burmester עם 13 רמקולים.

ה-Edition AMG Line שנכון לכתיבת שורות אלו נמכרת במחיר זהה ל"אקסקלוסיב", משתדרגת בעיקר בעיצוב הספורטיבי ובגג פנורמי, אך גם מוותרת על העיסוי במושבים, המצלמות ההיקפיות, תא המטען החשמלי ומערכת השמע המשודרגת.

במסגרת מתיחת הפנים שודרגו חלק ממערכות הבטיחות, חלקן מתחת לפני השטח וחלקן הצטרפו לרשימה כמו למשל התרעת רכב חולף בפתיחת דלת, מערכת לצמצום נזקי שמיעה בזמן תאונה ומערכת לעצירת הרכב באופן אוטונומי במידה והנהג אינו מגיב. אלו מצטרפים לרשימה הארוכה שכללה בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת עם היגוי אקטיבי, התרעת פגיעה מאחור והתרעת תנועה חוצה מלפנים ומאחור.

מרצדס E קלאס - מתיחת פנים

איכות החומרים וההרכבה מצויינת כבעבר, בדיוק כמו שמצפים לקבל במכונית סאלון יוקרתית. הכל מרגיש מהודק ונעים למגע ואפילו הפלסטיקה שבתחתית תא הנוסעים לא מרגישה דקה או חלולה.

תא המטען בגרסאות הפלאג-אין של מרצדס סובל תמיד מבליטות עקב תוספת הסוללה. הנפח עומד על 370 ליטרים בלבד, נתון המזכיר יותר מכונית משפחתית מאשר מכונית סאלון. לשם השוואה בגרסאות הבנזין הנפח כבר עומד על 540 ליטרים. פתח הטעינה צר בחלקו התחתון ורחב יותר בחלקו העליון כך שאם תרצו להעמיס פריט גדול תצטרכו להרימו גבוה יותר. ולמרות כל זה, הוא שימושי בתנאי יום-יום כשמתחת לרצפה יש תאים ייעודיים לאחסון כבל הטעינה.

מרצדס E קלאס - מתיחת פנים

נוחות נסיעה

הנוחות העירונית טובה מאוד. ה-E קלאס מכוילת על הצד הרך, אך לא רך מדי עם נדנוד קל ונעים אחרי פס האטה למשל. ה-E מצליחה להעלים מפגעים קטנים וגם מפגעים חדים משוככים היטב.

בנסיעה בין-עירונית הנוחות הגבוהה נשמרת והרכב מרוסן דיו בכביש גלי. וכדי להדגיש עד כמה כיול הבולמים והמתלים נהדר - נציין שאין פה מתלי אוויר או מתלים אדפטיביים, אלא מתלי ברזל למהדרין. שאפו.

בידוד הרעשים טוב מאוד, לפחות בכל הנוגע לרעשי רוח וצליל המנוע במאמץ. מצד שני, בנסיעה חשמלית, כשמנוע הבנזין אינו פועל, נשמעים רעשי כביש גם על גבי אספלט איכותי.

מרצדס E קלאס - מתיחת פנים

מנוע ותיבת הילוכים

יחידת ההנעה במרצדס E קלאס 300e זהה לזו שלפני מתיחת הפנים. מדובר במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים ובשידוך למנוע חשמלי ההספק המשולב עומד על 320 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 71.3 קג"מ, כשאלו מאיצים את ה-E ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות. ומדובר ברכב של כמעט 2 טון, כן?!

מרצדס E קלאס - מתיחת פנים

השילוב בין הבנזין לחשמל פועל באופן הרמוני ברוב הזמן, ורק לעיתים רחוקות הסיוע החשמלי יכנס באופן חד. בכל מקרה מדובר ביחידת הנעה חזקה מאוד שמגבה את הנתונים היבשים גם במציאות. היא לא ברוטאלית, ואחרי הבעיטה החשמלית הראשונית היא ליניארית יחסית וחלקה ופשוט תשגר את הסאלונית הזו במהירות מרשימה ומכל מצב.

לתיבת ההילוכים 9 יחסי העברה והיא פועלת באופן חלק בכל התנהלות, אך אם תדרשו מה-E ההיברידית שלכם יותר, היא תגיב בהשהייה קלה לפני הורדת ההילוכים.

ובפן החשמלי - את הרכב קיבלנו עם סוללה טעונה במלואה ומד הטווח הצביע על 44 ק"מ חשמליים. מאחר וידוע כי הטווח מחושב על פי סגנון הנהיגה האחרון, לא הופתענו מהפער הגדול לעומת 56 הק"מ המוצהרים.

אבל למרות נהיגה חסכונית למדי, מנוע הבנזין נכנס לפעולה, באופן חלק וחרישי, לאחר 37 ק"מ בלבד. פער של כמעט 34%, זה לא מעט.

כמו כל רכב פלאג-אין מודרני, גם ה-E קלאס שומרת אי אילו וואטים בסוללה לטובת המשך תפקוד כרכב היברידי כדי לא לשאת לחינם את המשקל העודף. עד סיום ימי המבחן, וללא הטענה נוספת, צברנו עוד 36 קילומטרים חשמליים.

מרצדס E קלאס - מתיחת פנים

פרט מעניין בדגם המחודש נוגע לאפשרות הטעינה תוך כדי נסיעה. או בעצם להיעדרה של אפשרות זו. נסביר - תוכלו להגדיר טווח חשמלי שישמר בסוללה, אך לא תוכלו להגדיר שמנוע הבנזין יטעין את הסוללה תוך כדי נסיעה, כמו שהיה בעבר (טעינה ריגנריטיבית באמצעות הבלמים קיימת).

מחד, ההיגיון מובן - המטרה היא לא להגביר את צריכת הדלק. מאידך, ניצול יעיל של טעינה בזמן שיוט למשל, אז הנצילות של מנוע הבנזין טובה יותר, תוכל להחזיר את עצמה (ואף יותר) כאשר נשתמש בחשמל שהוטען בנסיעה בתוואי עירוני / גודש תנועה, שהינו בזבזני יותר בדלק.

לבסוף, את ימי המבחן סיימנו עם צריכת דלק משולבת של 16.9 ק"מ לליטר (ללא הטענה נוספת). מדובר בנתון מרשים וכידוע, ככל שתטעינו יותר, כך תזכו לשפר עוד את צריכת הדלק שלכם, כשה-E תגזול מכם רק שעה ו-40 דקות (בעמדת טעינה) כדי למלא את הסוללה.

מרצדס E קלאס - מתיחת פנים

התנהגות כביש

התנהגות הכביש בטוחה. בזה אפשר לסכם את פרק התנהגות הכביש. גם מצב "ספורט" לא ישנה הרבה. כן תקבלו את כל הכוח כאן ועכשיו, אבל זה לא שפתאום יתעורר לו איזה גן AMG רצסיבי וה-300e תהפוך עורה.

ולא שמדובר בדבר רע, חלילה. ה-E ההיברידית מספקת אחיזה באופן כמעט אבסולטי, מה שאומר שאפשר לנהוג אותה מהר בכביש מפותל. היא גם לא תנוע בחוסר נוחות או תשדר מצוקה.

מרצדס E קלאס - מתיחת פנים

סיכום

מרצדס E קלאס שלאחר מתיחת הפנים שמרה באדיקות על המאפיינים המעולים של הדגם היוצא - האווירה היוקרתית עם עיצוב המשלב בין קלאסי למודרני, איכות חומרים והרכבה מצויינת, נוחות נסיעה טובה מאוד וגם ביצועי מנוע מרשימים.

מאידך, טווח הנסיעה החשמלי לא תואם את ההבטחות, נפח תא המטען נפגע עקב מיקום הסוללה וגם בידוד רעשי הכביש יכול היה להיות טוב יותר (אבל זה כבר כמעט וקטנוני).

לבסוף מתיחת הפנים עשתה ל-E קלאס בדיוק מה שמתיחות פנים צריכות לעשות - לשמור את כל מה שטוב, לרענן את העיצוב, לשדרג כמה מערכות וביניהן גם את תחום הבטיחות ולשמר את מעמדה בצמרת קטגוריית הסאלון.

לדגמי מרצדס בישראל – מרצדס

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה