דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס E קלאס קבריולה - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...
מאת: נועם ריין

צילומים: ניצן שריאל

עד לפני כמה שנים, אפשר היה לפגוש מכוניות פתוחות כמעט מכל סוג ומין. במהלך העשור החולף, וקצת לפניו, נמכרו בישראל גרסאות קבריולה של פורד פוקוס, אופל אסטרה ופולקסווגן גולף; אפילו מכונית סופר-מיני עממית כמו ניסאן מיקרה התהדרה בגרסה פתוחה, ואילו בעולמות היוקרה ניתן היה לפגוש גרסאות פתוחות מכל קצות הקשת - החל מרכבים קומפקטיים כמו אודי A3 וב.מ.וו סדרה 1, דרך גרסאות פתוחות למכוניות ספורטיביות כמו ב.מ.וו Z4 ומרצדס SLK ועד למכוניות סאלון מהודרות ונטולות גג כמו ב.מ.וו סדרה 6 ומרצדס E קלאס.

היום אנחנו נמצאים בעידן אחר. תקציבי הפיתוח מופנים אל החשמל והאוטונומיה, והגג המופשל נותר נחלתם של רכבי ספורט יחודיים ומעטים. אצל ב.מ.וו תוכלו להשתזף ב-Z4 ובסדרה 4, בלקסוס יש גרסה פתוחה ל-LC הקיצונית, אצל אודי תצטרכו לטפס עד ל-TT רודסטר או ל-R8 ספיידר כדי לקבל קצת נוף ואילו יגואר תעניק לכם את החוויה בגרסה הפתוחה של ה-F טייפ.

אבל יש יוצאת דופן. מרצדס E קלאס, מכונית סאלון מהודרת ומפנקת, מציעה גרסת קבריולה כשרה ואף מהודרת מבלי להידמות למכונית ספורט. אם גם אתם מעדיפים את השיזוף שלכם בנסיעה שגרתית על כביש החוף ולא בהשחזת פניות בנס-הרים, יתכן והכתבה הזו תדבר אליכם. אם יש לכם גם 730,000 שקלים פנויים בארנק, זה בטח לא יזיק.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס E קלאס קבריולה


מרצדס E300 קבריולה, 2.0 טורבו-בנזין, 258 כ"ס, מ-729,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

שימושיות מפתיעה

אבזור סביר בלבד

נוחות נסיעה

מנוע לא ספורטיבי

חוויית קבריו אמיתית

  מחיר נוצץ

מרצדס E קלאס קבריולה

עיצוב

מרצדס E קלאס עברה לאחרונה מתיחת פנים, שהגיעה גם לגרסה הפתוחה. העיצוב כאן הוא מרצדסי קלאסי, מושך מבטים מעצם היותו וריאנט פתוח של מרצדס - אך לא ייחודי או מפתיע בשום דרך. גם לא עם חבילת AMG של רכב המבחן.

 

החבילה מוסיפה גריל קדמי מנוקד, חישוקי 19" בעיצוב ייחודי (אהבנו את המסגרת הפנימית), סופיות אגזוזים בגימור כרום וזהו פחות או יותר. המראה עצמו מהודר ונאה, עם פנסי לד גדולים, כונסי אוויר מדומים וקו כרום דק שמפריד בין האפור של הגוף לשחור של גג הבד הנפתח. כאשר זה האחרון סגור, קשה מאוד לזהות שמדובר ב"רכב של שבע מאות אלף שקל". האמת? גם כשהוא פתוח.

מרצדס E קלאס קבריולה

מבפנים המראה הרבה יותר מרשים. למרבה המזל, את הפנים הזה אפשר לראות גם מבחוץ. אהבנו את שילוב השחור-אדום במושבים, את דיפוני העץ השחורים והסופר-איכותיים בדשבורד ובקונסולה המרכזית, את צמד המסכים הגדולים ואת פתחי המיזוג העגולים (והמרובים). ישנן גם נגיעות ספורט כמו דוושות אלומיניום וגלגל הגה קטום להשלמת האווירה. חוויית המרצדס מגיעה כאן במלואה.

מרצדס E קלאס קבריולה

תא הנוסעים

צמד המסכים האמור כולל מסך מולטימדיה יפהפה בגודל 12.3 אינץ', לצד לוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה. שניהם מציגים רזולוציה גבוהה ובהירות שלא נפגעת גם מתחת לשמש הישירה של יולי. בנוסף ישנו תרגום מלא לעברית וגם אינספור אפשרויות להתאמה אישית של התצוגות השונות בלוח המחוונים. המסך המרכזי נשלט במגע, במשטח מגע נוסף שממוקם בין המושבים או ממשטח מגע קטן שנמצא על ההגה. הלוח שמול הנהג נשלט ממשטח המגע השני שעל ההגה, שפעמים רבות היה רגיש מדי ולא הגיב במדויק ללחיצה.

מרצדס E קלאס קבריולה

את פניהם של הנהג והנוסע שמלפנים מקבלים צמד מושבים גדולים ונוחים, קשים במידה אך תומכים היטב בגוף. אפשרויות הכוונון נרחבות אך הישיבה עצמה נמוכה ולא תתאים לכל אחד. בין הנהג לנוסע שלצידו יש היצע רחב של תאי אחסון - עניין נדיר במכוניות פתוחות שלעיתים נוטות להיות קמצניות במקום.

מרצדס E קלאס קבריולה

מאחור ישנם צמד מושבים גדולים ונוחים למדי - עניין נדיר אפילו יותר. הדלתות הקדמיות גדולות מאוד (מה שקצת מסרבל את הפתיחה שלהן בחניות צפופות), אך הסטה חשמלית של המושב הקדמי לפנים חושפת גישה נוחה למדי לסביבה שמאחור. מרווח הברכיים טוב, המושב עצמו מעט נמוך ואילו מרווח הראש מוגבל כאשר הגג סגור - אך משתפר באופן דרמטי כשפותחים אותו... בין המושבים האחוריים יש עוד צמד מחזיקי כוסות גדולים.

מרצדס E קלאס קבריולה

אנחנו התקנו די בקלות צמד מושבי בטיחות גדולים מאחור, למרבה אכזבתם של הילדים שהתלוננו על השמש והחום. בפעם הבאה, חמודים, תסעו לגן בפיקנטו.

הקטלוג מצהיר על נפח תא מטען של 360 ליטרים, אך התחושה היא של בגאז' קטן יותר באופן משמעותי. בנוסף, פתח ההטענה שלו צר וחלקי הסגירה של הגג מקשים על העמסת חפצים בגודל בינוני ומעלה.

מרצדס E קלאס קבריולה

בחזרה לרשימת האבזור, נדווח כי ה-E הפתוחה - בגרסת הבסיס שנבחנה - מציעה לא מעט. בין היתר כולל המפרט תאורת אווירה יפהפיה עם 64 גוונים, מושבים בריפוד עור עם כוונון חשמלי ופיצ'ר (טיפשי למדי) של "מושב קינטי" שמערסל את הנהג בתנועות מדודות, חימום וזכרונות, בלם יד חשמלי, תאורת מטריקס-לד יוצאת מן הכלל, מערכת לחניה אוטומטית ומערך היקפי של מצלמות וחיישנים. מערכת השמע, מבית Burmester, מציעה 13 רמקולים ושומרת על איכות מצוינת גם כאשר הגג פתוח. בתחום הבטיחות מציעה ה-E את כל ההיצע המקובל בסביבה התחרותית שלה.

מרצדס E קלאס קבריולה

ובכל זאת, יש כמה חוסרים: עיסוי מושבים מוצע כאן כאופציה בלבד - היינו שמחים לקבל אותו כסטנדרט. גם טעינה אלחוטית או תצוגה עילית הם פריטים מתבקשים ברמת המחיר הזו. וחשוב יותר, ברכב פתוח מתבקשות תוספות מקסימליות של מערכות אקלים נוספות. המפרט כולל חימום למושבים וצעיף אוויר חם שמגן על הצוואר, אך בימי חורף מתבקש גם חימום להגה, בעוד בקיץ היינו יותר משמחים לקבל גם אוורור למושבים. 

גג הבד נפתח בקצב מהיר יחסית, אך בפתיחה מהשלט נדרשת עמידה קרובה מאוד לרכב ולחיצה ממושכת מאוד על כפתור הפתיחה.

מרצדס E קלאס קבריולה

נוחות נסיעה

מכוניות ספורטיביות נדרשות בדרך כלל להצטייד במתלים מוקשחים למדי. אם יש להן גם גג נפתח, אז מצטרפת גם תוספת משקל משמעותית שדורשת הקשחה נוספת. באסה.

מרצדס E קלאס קבריולה

ב-E קבריו המצב שונה. קודם כל, בגלל שזו לא מכונית ספורט; אבל גם בגלל שהמשקל העצמי אמנם גבוה, 1.85 טון, אבל לא כזה שמערכת מתלים של E קלאס לא יודעת להתמודד איתו. התוצאה היא נוחות נסיעה מצוינת, עם ספיגת שיבושים טובה מאוד כמעט בכל מצב. אמנם, זו לא הרמה הפנומנאלית של ה-E סדאן, וחלק מהפגמים הקטנים עוברים לנהג ולנוסעים - אך יותר הוטרדנו מהפגוש הקדמי הנמוך שאיים להתחכך עם כמה פסי האטה אכזריים. מתלי אוויר היו יכולים להיות שדרוג מצוין לחבילה הזו, או לפחות בולמי זעזועים אדפטיביים. כאן לא מצאנו אף אחד מהם.

בידוד הרעשים מצוין כאשר הגג סגור, אך גם בזמן שהוא פתוח ניתן להרים את ארבעת החלונות וגם רשת נוספת מאחור, וכך ליהנות מרמת בידוד לגמרי לא רעה. אפשר לנהל בלי שום בעיה שיחה נינוחה, גם בשיוט על 120 קמ"ש או קצת יותר.

מרצדס E קלאס קבריולה

מנוע ותיבת הילוכים

מרצדס E קלאס קבריו הגיעה למבחן בגרסת ה-E300 הבסיסית. המפרט כאן כולל מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים בלבד, ואליו משודכת מערכת היברידית-קלה במתח של 48 וולט. הספק מנוע הבנזין עומד על 258 כ"ס, המומנט הוא 37.7 קג"מ ואילו המנוע החשמלי מוסיף עוד 13 סוסים צנועים. הכוח יורד לגלגלים האחוריים דרך תיבת 9 הילוכים אוטומטית, ונתון התאוצה הרשמי עומד על 6.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.

מרצדס E קלאס קבריולה

בהנעת בוקר ראשונה, במזג אוויר חם למדי ועם גג פתוח, המנוע משמיע צליל מעט דיזלי, מחוספס שכזה. גם בהמשך היום הצליל לא מעודן, אבל כשהמנוע חם הוא ללא ספק נשמע חלק יותר.

יחידת ההנעה המיקרו-היברידית מתגלה כפעלתנית למדי. היא מתערבת לא רק בעמידה במקום, אלא גם בגלישה במהירויות נמוכות. בנוסף, היא משחררת את מנוע הבנזין למנוחות קצרות גם בזמן שיוט מהיר. יפה. רק חבל שהיא לא מאפשרת לוותר על המערכת לדימום מנוע בעמידה, שמצידה מנתקת את מדחס המזגן בתדירות גבוהה מדי. כיבינו.

מרצדס E קלאס קבריולה

הביצועים עצמם טובים, אפילו מצוינים במצב הספורטיבי. זמני התאוצה מדף הנתונים משתקפים היטב בכביש, ולמרות שהמנוע לא ליניארי - הוא מגיע מהר מאוד לתחום היעיל ומייצר תאוצה משכנעת. זו לא מכונית ספורט מבחינת אופי יחידת ההנעה או חוויית הביצועים, אבל אין כאן בעיה לעקוף במהירות ולהוריד נהגים מנומנמים מהנתיב השמאלי. במצב הספורטיבי מתקבל גם צליל נחמד מהמנוע.

מרצדס E קלאס קבריולה

תיבת 9 ההילוכים מתפקדת היטב, מחליפה הילוכים בצורה חלקה ומהירה ומעניקה עצמאות מרובה לנהג, באמצעות המנופים שמאחורי ההגה.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 11.5 ק"מ לליטר בשיוט מתון מאוד, אך קטעי הנהיגה הדינאמיים הורידו את הנתון לסביבות ה-7.5 ק"מ לליטר.

מרצדס E קלאס קבריולה

התנהגות כביש

מכונית ספורטיבית היא לא, אבל אחרי שאמרנו את זה - צריך גם לומר שהיא די מהנה לנהיגה, עבור מי שאיננה ספורטיבית. המימדים גדולים מדי בשביל מעבר מהיר בין פיתולים, המתלים רכים יחסית, המשקל הכבד לא ממהר לעבור מצד לצד וגם ההיגוי מעורפל משהו. מצד שני, השלדה חדה ומגיבה היטב, וההנעה האחורית מאפשרת לשחרר את הזנב בפרובוקציה שובבה. אפשר ליהנות כאן מהנהיגה, אבל חייבים להודות שמי שמחפש ספורטיבית פתוחה בתקציב הזה ימצא הרבה מאוד אפשרויות עדיפות.

מרצדס E קלאס קבריולה

סיכום

מרצדס E קלאס קבריולה היא שילוב נדיר בין מכונית סאלון יוקרתית לבין קבריולה מרהיבה. הגג הפתוח הוא ללא ספק מרכז החוויה כאן: הנוכחות שלו מגבילה משמעותית את השימושיות ביחס ל-E סדאן, הן במספר הדלתות, הן במרווח מאחור והן בתא המטען ובנוחות, אבל היא זו שהופכת כל נסיעה למופע ראווה ומאפשרת לחוות את הכבישים בצורה שונה לחלוטין. וזה קורה גם בשכונה ליד הבית, גם בנסיעה על הטיילת ליד הים וגם בכבישי נהיגה הרריים. לחיות עם קבריו זה לנסוע בצורה שונה מכל דבר אחר.

מרצדס E קלאס קבריולה

ואולי חשוב מכל, ה-E הפתוחה היא מכונית סאלון ולא מכונית ספורט. זה אמנם פועל לרעתה בביצועים וביכולת הדינאמית - בתחומים האלה יש מכוניות פתוחות שיאפילו עליה בקלות - אבל זה גם מעניק לה יתרונות יחודיים בנוחות הנסיעה, בבידוד הרעשים, באבזור, בטכנולוגיה ואפילו ביכולת לקחת 4 נוסעים ולצאת לדרך תחת שמים פתוחים. בתחומים האלו נדמה שקשה מאוד למצוא לה מתחרות.

לצפייה בכל דגמי מרצדס בישראל

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה