דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה סופרב ספורטליין - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



את סקודה סופרב אנחנו מכירים היטב ומעריכים את חוזקותיה, ומשם גם מבינים את יכולתה להתמודד מול סגמנט הג'יפונים - זה שכמעט מחק את קיומן של מכוניות המנהלים. אך מה קורה כשלוקחים את להיט המכירות של הסגמנט, מוסיפים לו המון כוח וביצועים לצד חבילת אבזור סופר-עשירה, ומעל הכל מעטה איפור כבד של מראה קרבי?


לעמוד הדגם בקטלוג iCar:
סקודה סופרב ספורטליין


סקודה סופרב ספורטליין, 2.0 ליטר, טורבו-בנזין, אוטו' כפולת-מצמדים, 280 כ"ס, 264,990 שקל

יתרונות

חסרונות

עיצוב

יכולת דינאמית

ביצועים

בידוד רעשים

מרווח

  עולה כמו מכונית יוקרה

סקודה סופרב ספורטליין

סקודה סופרב ספורטליין, גרסת הקצה של הסופרב, היא משהו שהרחוב לא רגיל לפגוש בו. יצאנו לבדוק האם זו אכן הגרסה המוצלחת ביותר של הסופרב, והאם יש לה סיכוי לגנוב לקוחות ממכוניות המנהלים של מותגי היוקרה.


עיצוב

עיצוב הסופרב הנוכחי הוא ככל הנראה חלק משמעותי בסיפור ההצלחה שלה. עם חילופי הדורות, המסר העיצובי התחבר לבשורה המרכזית שהביאה עמה הסופרב החדשה לקטגוריה: "אני כבר לא האנדרדוג בחבורה". המסר הוא שעכשיו מדובר במכונית גרמנית, מכובדת וכמעט יוקרתית, שרק במקרה ארץ הייצור שלה היא צ'כיה. מכל זווית היא שידרה נוכחות של איכות וקפדנות.

גרסת הספורטליין מצפה את הסופרב בדיוק באלמנטים הנכונים, אשר יוצרים מכונית שאי אפשר להתעלם ממנה על הכביש או בחניה. הספורטליין שלנו גם נצבעה באדום מתכתי-עמוק, מה שבוודאי הוסיף עוד כמה סיבובי צוואר כשהיא פיזזה ברחובות העיר. אך סביר להניח שאפילו בצבע לבן, בשילוב כל האלמנטים השחורים, היא תמשוך לא מעט תשומת לב מהסביבה. בין היתר נוספו כאן פגושים בעיצוב שונה, מסגרות מבריקות לגריל ולשמשות, ספוילר אחורי, אגזוז כפול ומוכסף, "חצאיות" וחישוקי "19 בסגנון ספורטיבי.

כשנכנסים פנימה השינוי פחות משמעותי ביחס לגרסאות האחרות, ובכל זאת ישנם כמה הבדלים שניכרים מיד לעין. למשל מושבי הספורט הקדמיים בריפוד אלקנטרה עם תפירות מסוגננות או הציפויים בסגנון מתכתי מוברש על הדוושות והדלתות. אך מעבר לכך זו אותה סקודה סופרב מוכרת. איכות החומרים וההרכבה בהחלט מרשימים גם בגרסה הזו, עם עוד קצת שדרוג ברמת החומרים ביחס לגרסאות הפשוטות. הצבע השחור שולט כאן ויוצר אווירה מעט סגרירית, אך נגיעות מתכתיות ופס אפרפר בסגנון קרבון המתפרס לרוחב הקונסולה תורמים לאווירה. אין כאן מתקפת פרימיום הייטקית בסגנון אודי או יוקרתית בסגנון מרצדס, ובסופו של דבר מתקבלת תחושה של תא נוסעים סולידי עם נגיעות ספורטיביות מעורבות בארשת גרמנית - במובן הכי תכליתי ואיכותי שלה.

סקודה סופרב ספורטליין


תא הנוסעים

המושבים הייחודיים של הספורטליין מרגישים מעט נוקשים ונשארים כאלה גם לאחר נסיעה ארוכה. עם זאת, הם נוחים ותומכים היטב בכל הנקודות הנכונות בגוף. הכוונון החשמלי מאפשר לגבש בקלות תנוחת נהיגה מעולה. סגנון המושב הזה אולי פחות ידבר למי שרגיל ואוהב את הכורסאות הרכות והמחבקות של האמריקאיות למיניהן או אפילו של לקסוס.

גישת הסימפלי קלבר כמובן מיושמת גם בגרסה זו ומציעה שפע של תאי אחסון ופתרונות יצירתיים. מלבד זאת גם כאן הנדסת האנוש מוצלחת כתמיד ומאפשרת השתלטות מהירה על כל המערכות השונות ברכב.

סקודה סופרב ספורטליין

הספסל האחורי מפנק בשפע של מקום בכל מימד ובמיוחד במרווח הרגליים, שם הוא משאיר אבק גם לרכבים מקטגוריה אחת או שתיים למעלה. רק התעלה שחוצה ועוברת בין רגליו של היושב במרכז הספסל האחורי פוגמת במעט בחוויה המרווחת שם.

תא המטען עצום עם נפח של 584 ליטרים, וזה עוד לפני קיפול הספסל האחורי. על זה תוסיפו את מבנה הנוצ'בק הגאוני שמאפשר העמסה נוחה. דלת תא מטען בספורטליין נפתחת חשמלית עם פתיחה בהנפת רגל.

בתחום האבזור, מציעה הספורטליין פריטים כמו מושב חשמלי ומראות צד עם זכרונות, תאורת לד חיצונית ומתזים, מערכת שמע מצוינת מתוצרת CANTON (סאב וופר + 12 רמקולים), גג שמש פנורמי, הגה עור קטום, פסי אור בתא הנוסעים עם אפשרות לשינוי הצבע והאווירה ומערכת חניה אוטונומית במקביל.

באגף הבטיחות המרשים גם הוא, תמצאו בין השאר גם מערכת לזיהוי רכב בשטח מת במראות, התראה על סטייה מנתיב עם תיקון היגוי אקטיבי, מערכת בקרת עייפות, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור מרחק מלפנים עם בלימת חירום אוטונומית.

סקודה סופרב ספורטליין


נוחות נסיעה

אנחנו מכירים את הסופרב כמכונית נוחה, אך לקחנו בחשבון שבגרסת הספורטליין המוקשחת, שגם נעולה בצמיגים נמוכי חתך, תיפגע איכות הנסיעה - רק השאלה היתה עד כמה. אז התשובה הפשוטה היא שכמעט בכלל לא.

אמנם הסופרב בגרסה הזו מרגישה קשיחה במעט ביחס לגרסאות האחרות, אך היא סופגת מצוין את רוב תחלואי הכביש. היא תספוג ותמנע את רוב השיבושים ובטח לא תתנדנד או תתן תחושה עסוקה.

הבולמים האדפטיביים, שזמינים גם בגרסאות אחרות של הסופרב, מאפשרים בחירה בין טווח רחב של מצבים. כאשר קובעים אותם על המצב הרך ביותר מתקבל מעט נדנוד של המרכב, שאינו תורם ממש לנוחות. דווקא המצב הסטנדרטי מצליח לפשר היטב בין יכולות הספיגה והריסון, כאשר המצב הספורטיבי מקשיח כמובן את המכונית.

ברגע שמכניסים לתמונה את אלמנט הרעש, הרושם הכללי המצוין קצת נפגע. הצמיגים הגדולים נשמעים בחלל הרכב, ואם בגרסאות הרגילות הסופרב לא היתה מהשקטות בקבוצה - הרי שכאן היא רועשת מעט יותר. בסופו של דבר, בהתחשב ברמת הביצועים וההתאמות הספורטיביות של הגרסה, רמת הנוחות הכללית השתמרה בצורה מרשימה והקורבן שולי.

סקודה סופרב ספורטליין


מנוע ותיבת הילוכים

מדובר בגרסת הסופרב החזקה ביותר, עם אותו מנוע שקיים גם בגרסאות אחרות - שאינן "ספורטליין". מה זה אומר במספרים? נפח של 2.0 ליטר טורבו, 280 כוח סוס ומומנט של 35.7 קג"מ הזמין כבר ב-1,700 סל"ד.

האורווה הצפופה הזו מחוברת לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. נכון, כבר הורגלנו לקבל בדגמי הקונצרן גירים עם 7 הילוכים, אך בקבוצת פולקסווגן פחות הילוכים משמע יותר כוח, מאחר ותיבה זו עמידה יותר בהתמודדות עם הכוח הרב שמפיק המנוע. מצד שני, המשמעות של 6 הילוכים בלבד היא שיוט בסל"ד גבוה יחסית - ובמקרה הזה 115 קמ"ש ב-2,500 סל"ד.

אז איך זה להאיץ ב-5.8 שניות מאפס למאה? כיף, מהיר, קצר. הסופרב עושה זאת ללא דרמות מיותרות. הכוח נבנה מהר והיא משוגרת קדימה בשעטה, ללא ריגושים או אפקטים ווקליים או תחושתיים. כמובן שכשיש צורך בעקיפה, הורדת ההילוך מביאה כוח ודחף בערימות. רק תגיד כמה ותקבל. מדובר ביחידת הנעה מרשימה, יעילה ועוצמתית, אך אין כאן כוח ברוטאלי-מתפרץ המאפשר להשתעשע יותר מדי.

היעילות באה לידי ביטוי גם בצריכת הדלק. למרות ההספק המרשים והמימדים הלא קטנים של הרכב, סיימנו את המבחן עם ממוצע של 9.2 ק"מ לליטר.

סקודה סופרב ספורטליין


התנהגות כביש

אפילו בגרסה הבכירה והחריגה הזו של הסופרב, ישנו ביטוי ברור לגישה שאומרת "קודם כל תכליתיות". ואכן הספורטליין, למרות המראה הקרבי ויחידת ההנעה המרשימה, ההנמכות וההקשחות, בסוף עושה את כל מה שמוטל עליה. ורק את זה. היא מהירה להפליא, מייצרת קצב נסיעה גבוה ולא משנה כיצד נראה הכביש. עושה הכל מצוין, אך בלי שום שאיפה לרגש או להחניף לנהג.

אין צורך להיות נהג מיומן מאחורי ההגה של הסופרב. למעשה צריך רק ללחוץ על הדוושה והמכונית תדאג לשאר. ההנעה הכפולה מייצרת אחיזת כביש מעולה ומאפשרת להתמודד היטב עם הכוח הרב שמשוגר מיידית אל הגלגלים. ההגה מהיר, אך אינו מתקשר במיוחד גם במצב הנהיגה הדינאמי שרק מכביד את משקלו. התקשורת מהשלדה לא רלוונטית כאן, ובסוף צריך לזכור שזו לא מכונית ספורט - אלא מכונית מנהלים חזקה ומהירה.

סקודה סופרב ספורטליין

סיכום

סקודה סופרב היא מכונית מנהלים נהדרת. את זה ידענו עוד קודם. אבל גרסת הספורטליין מביאה משהו אחר שמנסה להתמודד ישירות עם תותחי הפרמיום. ברמת התמחור שלה היא מתמודדת מול ב.מ.וו 320 או מול האחות מבית - אודי A4. מול מתחרות אלה היא מגיעה עם יתרון של עוד 100 כוחות סוס בממוצע, אבזור עשיר, מרווח נפלא וגם עיצוב עם יומרות ספורטיביות.

סקודה סופרב ספורטליין

האם זה יספיק כדי לשכנע את הלקוחות לשים יותר מרבע מיליון שקל על סופרב? למי שעד היום נמנע ממותגי היוקרה בגלל התדמית, הסקודה הזו מהווה תחליף אידיאלי. אבל מי שרצה את תוספת הכוח והאבזור, אך עד כה ראה את הסופרב כרכב "עממי" מדי - ייתכן ויוכל למצוא את מבוקשו בגרסת הספורטליין. היא נראית טוב יותר, שונה מהשטאנץ הרגיל של סקודה, וגם אם אין לה את הניצוץ או את היכולת הדינאמית של מכוניות המנהלים היוקרתיות - הרי שהיא מספקת ערך מוסף בתחומים רבים אחרים, ולא נראית כמו הסקודה של השכן.

לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה