דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקייוול ET5 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

צילום וידאו: שי דריוק

עריכת וידאו: שלו שטיינבאום

רכבי פנאי חשמליים מסין הפכו למוצר נפוץ על כבישי ישראל בשנה-שנתיים האחרונות. אבל מרבית הדגמים האלו מתמקמים בחלק הנמוך יחסית של קשת המחירים והיכולות: זה המצב אצל MG ZS, סרס 3, GAC GE3 וגם אצל ג'ילי שתשיק בקרוב את הגיאומטרי C. יוצאת דופן היא אייווייז, שהשיקה את ה-U5 עם טווח מוצהר של יותר מ-400 קילומטרים ומחיר בגזרת הביניים.

ועכשיו מגיעה סקייוול, יצרנית חדשה שמשתייכת לקונצרן האלקטרוניקה Skyworth, ומביאה לישראל רכב ראשון שמעוניין להסתכל בלבן של פנסי הלד ליונדאי איוניק 5 ולסקודה אניאק. את המימדים יש לו, גם את האבזור ואת הטווח המוצהר, ואפילו המחיר תחרותי לעומתם. עכשיו צריך לבדוק איך כל זה עובד.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקייוול ET5


סקייוול ET5, מנוע חשמלי, 204 כ"ס, מ-174,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

מרווח פנימי

נוחות נסיעה

טווח נסיעה

התנהגות כביש

אבזור

  הנדסת אנוש

צפייה בתוכן סקייוול ET5 - מבחן רכב


עיצוב

המראה של ה-ET5 לא פורץ גבולות, אבל גם לא נופל למלכודות העיצוב המצועצע שלפעמים פוגשים ברכבים מתוצרת סין. המימדים הגדולים מעניקים לו מראה מכובד, כאשר האורך מעט יותר בולט מהגובה וכך לעיתים מתקבל מראה מעט סטיישני. לא נורא. מאחור אהבנו את תאורת הלד הדינאמית ואת כיתוב שם המותג שנפרס לרוחב ומואר גם הוא. פנסי הערפל היו יכולים להיות צנועים יותר.

גם תא הנוסעים אלגנטי ומהודר, עם מעט מאוד כפתורים (שקצת מזכירים את אלו של מרצדס), גימורים דמויי עץ וצמד מסכים גדולים. איכות החומרים טובה בחלק מהמקומות, אך לא אחידה.

סקייוול ET5

תא הנוסעים

מתיישבים מאחורי ההגה. לא קל להשיג תנוחת ישיבה מוצלחת, בעיקר בגלל טווח כוונון מצומצם של ההגה. מושבי העור גדולים ומציעים כוונון חשמלי לצד חימום ואפילו אוורור, אך תמיכת הגוף מוגבלת. הישיבה עצמה גבוהה והראות החוצה מצוינת.

סביב הנהג פזורים תאי אחסון רבים, כולל אחד עם קירור יעיל במשענת היד ועוד תא גדול ונסתר מתחת לקונסולה של בורר ההילוכים.

סקייוול ET5

המפרט מדווח על גודל של 12.8 אינץ' "בלבד" למסך המולטימדיה, אך התחושה היא של מסך גדול בהרבה. כמה? 14-15, לפי העין. זה קורה בגלל בחירה ביחס של 9:16, שמתבטאת בפחות אינצ'ים מאשר שטח מסך בפועל. המסך עצמו כולל כמעט את כל הפונקציות שקיימות ברכב. הוא תומך בעברית מלאה והתרגום עצמו טוב במרבית המקרים, כשכמעט כל המושגים מלווים בהסבר שנפתח בלחיצה. 

סקייוול ET5

קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי אין כאן, וחבל. במקום זאת מציע ה-ET5 חנות אפליקציות שכוללת גם את ישומון ווייז. היבואנית מספקת דונגל עם חבילת גלישה לשנתיים (אולי שלוש, טרם נקבע סופית), אך האפליקציה פועלת באיטיות וחיבור הרשת לא יציב מספיק.

סקייוול ET5

כבר כתבנו אינספור פעמים את דעתנו לגבי תפעול של יותר מדי אלמנטים מהמסך. כאן לפחות המיזוג מופעל משורה קבועה שנמצאת בתחתית המסך, כך שזה יחסית נוח. הרבה פחות נוח זה להגדיר את עוצמת השמע שלא מגלגל ההגה (ממעמקי התפריטים במסך) או לבדוק את הטמפרטורה החיצונית שלא מוצגת משום מה על לוח המחוונים או על המסך הראשי במולטימדיה.

סקייוול ET5

רשימת האבזור של סקיוול ET5 עשירה מאוד. היבואנית מציעה 3 רמות גימור, עם הבדלים כמעט זניחים ביניהן: גרסת הבסיס "קומפורט" מציעה בנוסף לכל מה שהזכרנו גם חישוקי "19 קלים, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת רוורס, בלם יד חשמלי, תאורת לייזר-לד, קיפול מראות חשמלי, מראה מרכזית מתכהה, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה בהושטת רגל, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים עם יציאות מאחור ושקע 220 וולט (10 אמפר) במושב האחורי.

סקייוול ET5

גרסת ה"לקצ'רי" בה נהגנו מוסיפה למפרט גם גג שמש פנוראמי עם וילון בידוד דק מדי וטעינה אלחוטית לסלולארי, ואילו גרסת ה"פרימיום" כוללת גם ריפודים בגוון חום או לבן ומצלמת "מבט על".

מפרט אביזרי הבטיחות כולל את הסטנדרט המקובל, פחות או יותר: בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ו-6 כריות אוויר. היינו שמחים לפגוש כאן גם ניטור שטחים מתים ואולי גם פיצ'רים מתקדמים יותר.

סקייוול ET5

מעבר למושב האחורי חושף סביבת מחיה מרווחת במיוחד. מפתח הדלתות גדול, החלונות מכניסים שפע של אור והמרווח לנוסעים יוצא מהכלל: יש כאן המון מקום לראש ולרגליים, כאשר רצפה שטוחה ומושב רחב יחסית יאפשרו גם לשלישיית נוסעים להסתדר כאן. רק חבל שהמושב מעט קצר ונמוך.

סקייוול ET5

נפח תא המטען עומד על 467 ליטרים. המבנה שלו רחב ונגיש, ומתחת לרצפה מסתתרים תאים קטנים לערכת הניפוח (אין גלגל חלופי) ולשני כבלי הטעינה שמסופקים עם הרכב: אחד לטעינה בעמדות AC ציבוריות, השני לטעינה משקע ביתי.

סקייוול ET5

נוחות נסיעה

כיול המתלים של ה-ET5 רך מאוד. זה אמנם מאפשר ספיגה לא רעה של השיבושים הקטנים במהירות עירונית, אך על דברים גדולים יותר או על פסי האטה מתקבלת תנועתיות יתר, שלא לומר קופצנות. כך גם מחוץ לעיר: על כבישים טובים הנסיעה נעימה, אך היעדר הריסון יוצר תחושת אי-נוחות על כבישים גליים. 

סקייוול ET5

בידוד רעשי הכביש לא רע, וגם המנוע שקט כמובן, אך רעשי רוח חודרים מכיוון המראות ומפרים את השלווה במהירויות בין עירוניות.

סקייוול ET5

יחידת הנעה

סקייוול ET5 מצויד במנוע חשמלי עם הספק של 204 כוחות סוס ומומנט של 32.6 קג"מ, כאשר ההנעה היא קדמית והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות, על פי נתוני היצרן. עם משקל עצמי של כמעט 2 טונות, ההספק הגבוה לא מעניק חוויית ביצועים ספורטיבית נוסח טסלה. הגיוני. אבל גם בלי להדביק את הגב למושב, הוא מצליח להאיץ בזריזות, לטפס לרמת הגולן בקצב גבוה וגם לעקוף בלי קושי במהירויות גבוהות. מצב הספורט בבורר ההילוכים מחדד מעט את התגובות, אך השינוי לא דרמטי.

סקייוול ET5

על אספקת החשמל אחראית סוללה בקיבולת של 72 קוט"ש, ואילו הטווח המוצהר עומד על 460 קילומטרים בתקן ה-WLTP. בנהיגה מאומצת, שכללה שיוט במהירות גבוהה יחסית לצד טיפוס עליות ממושך, מדדנו צריכת חשמל של 175 וואט-שעה לק"מ - נתון ששווה טווח של 410-420 קילומטרים. נהיגה מתונה יותר תאפשר להתקרב לנתוני היצרן. הבלימה הרגנרטיבית כמעט לא מורגשת.

סקייוול ET5

טעינת DC מתאפשרת כאן בקצב מירבי של 145 קילוואט, אך למרות שחיברנו את הרכב לעמדה אולטרא-מהירה שתומכת בקצב גבוה יותר, לא הצלחנו לטעון בקצב שגבוה מ-75-80 קילוואט. האם מדובר בקושי של הרכב או של עמדת הטעינה? את זה לא נוכל לדעת.

סקייוול ET5

התנהגות כביש

זו לא מנקודות החוזקה של הסקייוול. אחיזת הכביש אמנם סבירה כך שנהג ממוצע ירגיש בטוח רוב הזמן, אך המתלים הרכים יוצרים רכינה מוחשית מאוד לצדדים וגם לפנים ולאחור, בולמי הזעזועים לא מרסנים את התנודות והתחושה מההיגוי ומהבלמים מעורפלת ולא ברורה. מרבית רכבי הפנאי ברמת המחיר הזן, חשמליים ושאינם, מציגים יכולת דינאמית עדיפה בהרבה.

סקייוול ET5

סיכום

סקייוול ET5 מציג יכולות גבוהות מאוד בכמה תחומים חשובים. הוא נראה גדול ומכובד, יש לו אבזור עשיר, המרווח הפנימי עצום, תא המטען גדול, הביצועים נאותים וגם טווח הנסיעה שימושי ויעיל. 

מנגד, נוחות הנסיעה שלו בינונית בלבד, התנהגות הכביש לא מוצלחת וגם בתחום הנדסת האנוש יש מקום לשיפור. היינו גם שמחים לבלימה רגנרטיבית מוצלחת יותר ולמושבים נוחים יותר, אך אלו לא סעיפים קריטיים. 

למרות שהוא מוצע כיום במחיר התחלתי הוגן, 175,000 שקלים לגרסת כניסה מצוידת היטב, האתגר שלו יהיה פער של 15,000 שקלים בלבד לעומת רכבי הפנאי החשמליים של יונדאי וסקודה, ופער דומה גם לעומת טסלה מודל 3 הסדאנית. לקוחות רבים יעדיפו להוסיף את ההפרש הקטן ולבחור ברכב ממותג מוכר יותר ועם יכולות עדיפות בתחומים בהם ה-ET5 מתקשה. מצד שני, יש לו משהו שלכל המתחרים הותיקים אין: מלאי זמין. קשה להפריז בחשיבות של זה בשוק הרכב של שלהי 2021.

לצפייה בכל דגמי סקייוול בישראל

 

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה