מבחוץ, הטיגואן לא השתנה הרבה. רמת הגימור הנוכחית כוללת אבזור מכובד, שמגיע גם לעיצוב החיצוני: הפנסים הקדמיים כוללים תאורת LED מלאה, יחידות תאורה אחורית נאות וקשתות גג בולטות. הקווים רבועים, חדים ותכליתיים למראה. לא כל אחד יאהב את חישוקי ה-"18, שמשלבים בין צבע שחור וכסוף. ככלל, לא ניתן לטעות במוצא הפולקסווגני של הטיגואן. הוא רכב נאה אך בשום שלב בחייו לא היה רכב מסובב ראשים. ככה זה כשאתה אחיה הצעיר של פולקסווגן גולף.
תא הנוסעים
הדלתות נפתחות על ידי נגיעה בידית. תאורת וולקאם נדלקת במראות. הכניסה (והיציאה) אל הטיגואן קלה ונוחה, תודות לגובהו ולגודל הדלתות. מבפנים מקבל אותנו תא נוסעים עשיר ומרווח שצבוע בגוונים כהים. הגה מצופה עור וקטום בתחתית נופל ישר לידיים והעיניים פוגשות מסך מחוונים גדול עם גרפיקות מרהיבות. העיצוב לא מתוחכם או מסעיר אבל האיכות מכפרת על הכל. הטיגואן מרגיש מאוד איכותי ולא מצאנו פאשלות באיכות החומרים וההרכבה. כל תאי האחסון מרופדים בבד נעים (ונקווה שמיץ הפטל של הילדים לא יישפך שם) והתאורה עשירה, אך אין כאן תאורת אווירה נוספת בדלתות או בקונסולה שבין המושבים.
מושבי העור החשמליים מלפנים פשוט מצוינים: הם יפים, איכותיים למראה, אבל בעיקר תומכים היטב ונוחים לישיבה ממושכת. משענות הראש נעות קדימה ואחורה לצורך תמיכה בראש הנוסעים מלפנים.
מערכת השמע המקורית טובה, הן בהיבט הנדסות האנוש והן באיכות השמע. היא תומכת באפל קארפליי ובאנדרואיד אוטו (שבגוגל עדיין מנסים למנוע מאיתנו להשתמש בו בארץ). בתוך תא הכפפות נמצא אפשרות להטעין למערכת השמע כרטיסי זיכרון ואפילו דיסקים, שכמעט חשבנו שנכחדו מעולם הרכב.
מבחינת אבזור הבטיחות, אל המערכות שהיו כבר לטיגואן, ובהן התראה על שמירת מרחק כולל זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, התראת עייפות ומצלמות היקפיות, הצטרפה סוף סוף גם מערכת התראה על סטיה מנתיב שכוללת תיקון היגוי אקטיבי. מצד שני, לטיגואן אין התרעה על רכב בשטח המת במראות.
בהיבט הבטיחות הפאסיבית, עם השקתו ב-2016 בוצע לטיגואן מבחן ריסוק ע"י Euro NCAP. במבחן השתתפה גרסת הדיזל שקיבלה ציון כולל מכובד של 5 כוכבים וממוצע ציונים גבוה בתחומים השונים (הגנה על הנוסעים מלפנים ומאחור, הגנה על הולכי הרגל ואבזור הבטיחות).
המושב האחורי מרווח, נע על מסילה ומציע לשלושה נוסעים מרווח ראש גדול. כבונוס הם מקבלים גם שקע כוח ו-USB לטעינת מכשירים אלקטרוניים, מגשים מתקפלים ופתחי אוורור עם אפשרות סגירה ושליטה על הטמפרטורה.
מאחורי הדלת האחורית שנפתחת באופן חשמלי מלא, נמצא תא מטען בגודל מכובד. בתא קיימת תאורה פנימית ואחת נוספת על דלת התא. רצפת תא המטען נשלפת ומאפשרת את מיקומה בשתי קומות לצורך השטחת הגישה. הגלגל החלופי הצר נמצא מתחת לרצפה. גומחות אחסון, ווי תלייה ושקע כוח משלימים תא מטען מאוד שימושי.
נוחות נסיעה
על הכביש הטיגואן 1.5 נשאר רכב שנעים לשהות בתוכו. נוחות הנסיעה העירונית טובה: כיול מערכת המתלים רך מהצפוי לרכב הנושא את סמל פולקסווגן בחזית, אך כנראה שאלו סטיגמות שחלפו מהעולם. הטיגואן סופג היטב מהמורות ושיבושים עירוניים אך לא מתנדנד עליהם. בכבישים בינעירוניים איכות הנסיעה גבוהה: בידוד הרעשים טוב ככלל ורעשי הרוח נשמעים במהירות כביש שש ומעלה תודות לפסי הגגון. הכיול הרך גורם לנדנוד קל לאחר מעבר על שיבושים במהירות בינעירונית, אך לא מדובר בפגם משמעותי.
מנוע ותיבת הילוכים
לחיצה על כפתור ההתנעה המוכר של פולקסווגן מניעה את המנוע החדש של הטיגואן: מנוע עם 4 צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 1498 סמ"ק, המפתח 150 כ"ס ב-5000 סל"ד ומומנט מכובד של 25.5 קג"מ ב-1500 סל"ד נמוכים. המנוע משודך לתיבת הילוכים DSG רובוטית עם שני מצמדים ושבעה הילוכים. יחידת הכוח הזו מצליחה להזיז את 1550 הקילוגרמים של הטיגואן באופן זריז. הטיגואן יכול להגיע למהירות גבוהה באופן מצטבר אבל הוא לא מספק איזשהו פאנץ' של כוח כאשר לוחצים עליו חזק.
שילוב המנוע והתיבה עובד מצוין: שילוב ההילוכים חלק ולא מורגש והתיבה משתהה פחות בתחילת נסיעה מגרסאות קודמות של DSG. לעיתים היציאה מעמידה משתהה בגלל מערכת stop/start נלהבת מדי.
אם אתם מצליחים לרסן את רגל ימין ומלטפים את דוושת התאוצה, הטיגואן נכנס למצב eco שבו המנוע נוסע על שניים מתוך ארבעת הצילינדרים. במצב כזה ניתן להגיע לצריכת דלק של מעל 20 ק"מ לליטר. צריכת הדלק במהלך המבחן המשולב (עירוני, בינעירוני ונהיגה מאומצת) עמדה על 11.3 ק"מ לליטר.
התנהגות כביש
התנהגות הכביש של הטיגואן עושה עבודה טובה בלהביא אותנו הביתה בשלום. אחיזת הכביש גבוהה תודות לצמיגי הכביש הספורטיביים והרחבים מתוצרת הנקוק. התנהגות הכביש מאוד סלחנית וגם פרובוקציות מצד הנהג לא מוציאות את הטיגואן משלוותו. כיול המתלים הרך שהוזכר בפרק נוחות הנסיעה חוזר במערכה השניה של התנהגות הכביש: זוויות הגלגול במהלך פניות מהירות הן תלולות למדי אך הטיגואן משדר בטחון לנהג האוחז בהגה. חבל שמהלכו של ההגה הקליל לא מספיק מדויק והוא רגיש מדי במרכז.
מהלך דוושת הבלמים מעט ארוך אבל הם עוצרים היטב ולא מאבדים עוצמה גם לאחר בלימה ממושכת או תכופה.
סיכום
הטיגואן היה ונשאר רכב פנאי משפחתי מצוין. הוא נאה למראה (גם אם לא מרשים במיוחד), הוא מרווח למשפחה הממוצעת, הוא מאובזר למדי, אבזור הבטיחות שלו התעדכן, נוחות הנסיעה שלו טובה והוא בעיקר בנוי היטב ומגומר באופן איכותי. אז נכון שהוא לא ממש בולט מבחינה דינאמית ושאין לו יכולת שטח גבוהה, אבל האתגר הגדול יותר שלו הוא מחירו הגבוה שעומד לו לרועץ: סיאט אטקה וסקודה קארוק, ואפילו סקודה קודיאק עם שני מושבים יותר ואותו מנוע, עולים כולם פחות מהטיגואן. לכן, למרות איכותו הגבוהה, הטיגואן ימשיך כנראה להימכר במספרים קטנים.
לצפייה בכל דגמי פולקסווגן בישראל
למאמר זה התפרסמו 8 תגובות