דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן פולו GTI (מודל 2018) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

את המבחן הזה נתחיל בוידוי. לאורך השנים בחנתי המון מכוניות ספורטיביות, כאשר בין הרכבים שנבחנו היו מוצלחים יותר ופחות. במקום גבוה ברשימת הרכבים הספורטיביים הפחות מוצלחים, ניצבת הפולו GTI הקודמת. ואדגיש שוב, הקודמת. היא הייתה לא נוחה בצורה יוצאת דופן, בטח אחרי מתיחת הפנים שעברה. היא פיתחה נטיה חריפה לתת היגוי והיא היתה רועשת ועסוקה בכדי להיות מכונית שיוט מהירה מהנה. 

לכן, לפחות לטעמי, לדור החדש של פולקסווגן פולו GTI אין נעלים גדולות למלא. לכל היותר זוג כפכפי חוף (ויסלחו לי מי שקנו את הדור הקודם). 

אז האם היא מצליחה להיות יותר טובה מהפולו GTI הקודמת? כנראה שכן, תשובה מלאה תהיה בהמשך. אבל האם היא ספורטיבית טובה, ויותר חשוב, האם היא תצליח להתאים לדרישות של הלקוחות הפוטנציאלים? אלה השאלות המעניינות כאן. 

התשובות בהמשך וגם כמה מילים על נוסעים מנמנמים, רחוב סומסום וכתבים פוליטיים. תהנו!

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן פולו GTI


פולקסווגן פולו GTI, מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין, DSG, הספק 200 כ"ס, 164,900 שקל

יתרונות

חסרונות

מרווח לארבעה

אבזור

איכות נסיעה

יחידת הנעה

אחיזה מעולה

  תקשורת מהשלדה

פולקסווגן פולו GTI


עיצוב

במבט ראשון הפולו GTI נשארה פולקסווגן. עיצוב קצת מרובע, קורה C גדולה וחרטום עם קווים שמעניקים לו תחושה רחבה. על הכל אפשר לסמן V. מצד שני, הפרופורציות השתנו. היא מרגישה נמוכה יותר, רחבה יותר ומעוצבת יותר. מקדימה יש ספויילר קטן, והקו האדום לאורך הגריל ממשיך לרוחב הפנס כולו. 

מהצד יש שינוי משמעותי. המעצבים לא הסתפקו בתג GTI אדום וקטן. במקומו יש תג גדול שנמתח על סוג של קפל לאורך הרכב שממוקם מתחת לקו החלון ובקו ידיות הפתיחה של הדלתות. הקפל הזה מעניק תחושה קרבית וספורטיבית יותר. 

איכשהו, דווקא הזנב לא הכי מרשים. יחד עם יחידות התאורה הקטנות והדיפיוזר הצנוע לא מתקבלת פה תחושה של רכב ספורטיבי אימתני. הפיצוי היחיד לזה יכול להיות הרבה כוח, כדי שאף אחד לא יראה אותה מאחור. 

פולקסווגן פולו GTI

 

תא הנוסעים

קפיצה מהירה למושב הנהג והפולו חוזרת להיות GTI. המושבים עם הריפוד המשובץ, הקונסולה המרכזית והמסך האופיינים לפולקסווגן מזכירים לנו את התחושה הביתית. את מקום הפלסטיק האפרורי בגרסאות הרגילות של הפולו, מחליף בגרסת הספורט פאנל אדום. יחד עם תפירות אדומות ואלומיניום בדוושות, תא הנוסעים מרגיש יותר "חי" ושמח. 

איכות החומרים טובה מאוד בחלק מהמקומות, אבל בדלת ובעוד כמה מקומות מצאנו פלסטיק קשיח שלא תואם את תג המחיר.

המושבים מקדימה נוחים ותומכים, למרות שחלק מהנהגים התלוננו שהם לא רחבים מספיק ועוטפים אותם מדי. מאחור המרווח סביר ואף למעלה מכך. נוסע בגובה של 1.80 מ' ישב בנוחות. גבוהים מזה יתחילו להרגיש יותר צפוף. בסיס המושב אמנם מעט קצר אך לא במידה מטרידה. 

פולקסווגן פולו GTI

למעשה, המושב האחורי של הפולו ניפק את ההפתעה של המבחן... מאחר שברכב שהו שלושה נוסעים, אחד התמקם במושב האחורי. כעבור דקה הוא פלט הערה שמעולם לא שמענו (ויש לנו הרבה שנים של בחינת רכבים): "כרית הראש מאחורה ממש נוחה", אמר ונרדם. הח"מ שנכנס בעצמו למושב האחורי לחלקו האחרון של המבחן, במטרה לבחון את העניין בעצמו, נרדם אף הוא ובמהירות. מה זה אומר על הפולו GTI? 

בכל מקרה, תא המטען מרגיש מעט יותר קטן, כנראה בגלל גלגל חלופי גדול יותר, אך הנפח מספק בכל מקרה. 

ה-GTI מאובזרת בצורה סבירה. בנמצא בקרת אקלים מפוצלת (שמקפיאה את הרכב במהירות וביעילות), בקרת שיוט אדפטיבית, פנסי לד, חלון שמש וחיישני גשם ותאורה. נחמד, אך לא יוצא דופן. מה שכן, חסרו לנו מאוד המפתח החכם וכפתור ההנעה (יש את זה בסוזוקי סוויפט), בקרת סטייה מנתיב והתרעה לרכב בשטח מת. בדגם היקר ביותר של הפולו ציפינו לפגוש את אלו. דוגרי, גם Virtual Cockpit היה בא בטוב. 

ועוד הערה קטנה. מערכת המולטימדיה הגיעה עם תוספת ה-Connect it החדשה של היבואנית. באמת שרצינו לדווח באופן מקיף עליה כי היא נראית מעולה, אבל לצערנו שכחו להוסיף בה כרטיס SIM. ככה נשארנו עם Waze שיודע להגיד לנו רק איפה אנחנו, אבל לא מתריע על פקקים, ניידות או מצלמות. וממש כמו "ברחוב סומסום" - אני יודע שאני כאן, אבל אני רוצה להיות שם. מקווה ש-200 כוח סוס יקחו אותי ל-"שם" במהירות. 

פולקסווגן פולו GTI
 

נוחות נסיעה

שניה לפני שנגיע למנוע, כללי הפורמט מחייבים התייחסות לנוחות הנסיעה. גם במכונית ספורטיבית. נו שוין. נוחות נסיעה היא לא הסיפור בקטגוריית ההוט-האצ'. למעשה, אם החלטת להפקיד את גבך בידי מכוניות הקבוצה, כנראה שאת שירותך הצבאי לא עברת בחי"ר או בתותחנים, כי משם לא חוזרים עם גב. 

אבל הפולו היא סיפור שונה. כמו שכבר אמרנו, היא יותר Every Day Car ביחס לרוב מתחרותיה כך שנוחות הנסיעה בהתאם. והיא לא מאכזבת. נשמע מובן מאליו? כנראה שלא נהגתם על הדור הקודם. 

המתלים לחלוטין שונים. הם לא רכים חלילה ומהלכם קצר ביחס לגרסאות הפשוטות של הפולו, אך הגרמניה הקטנה מטפלת בפני הכביש בבגרות מפתיעה. המהמורות תמיד יורגשו ותמיד יעברו לתא, ועדיין זה יהיה באופן שמצליח למנוע מהמכה להגיע לנוסעים. ממש אפשר להרגיש שהמתלה נע מהר באמצע מהלכו אך זוכה לקצה מהלך יותר "עגול" שמונע ממנו להיסגר או להיפתח במכה. 

פולקסווגן פולו GTI

פה ושם, ובעיקר בשיבושים שאופייניים לאיזורי תעשייה וכפרים כאלו ואחרים, המתלה מרים ידיים ואז עוברת טלטלה לתא הנוסעים. גם כאן, זה קורה באופן שמוציא מהשבר בכביש את העוקץ במידה זו או אחרת. 

בידוד הרעשים סביר ומעלה על כבישים טובים. בתכל'ס, הרעש היחיד שיכול להטריד באופן משמעותי הוא רעש כביש כשאיכות הסלילה היא ממוצעת ומטה. 

פולקסווגן פולו GTI

 

מנוע ותיבת הילוכים

ראו איזו תופעה. בזמן שכל יצרניות הרכב מקטינות נפחים, בפולו GTI הם צומחים וצומחים. בדור הקודם היה מנוע 1.4 ליטר כפול מגדשים עם 180 כ"ס. הוא הוחלף במתיחת הפנים במנוע 1.8 עם 12 כוחות סוס נוספים. היום מחכה מתחת למכסה מנוע 2.0 ליטר עם 200 כוחות סוס.

דף הנתונים מספר גם על מומנט של 32.6 קג"מ שמגיע ב-1,500 סל"ד, ועל תאוצה ל-100 קמ"ש שמסתיימת בתוך 6.7 שניות.

והביצוע בפועל? התשובה יותר קשורה למטרה אליה יריתם את החץ. במכונית מנהלים היינו מצפים לקבל בדיוק מנוע כזה. מנוע חזק ובשרני שמספק המון מומנט כבר בסל"ד נמוך ומושך אותו בצורה אחידה מעלה מעלה עד 6,000 סל"ד. 

פולקסווגן פולו GTI

אממה, במכונית ספורטיבית לפעמים מחפשים משהו קצת שונה. מ-200 סוסים על משקל קל היינו מצפים לכוח יותר מתפרץ, כזה שמדביק לכיסא. היינו רוצים צליל שהולך ומתחזק וקורע את האוזן בטורים גבוהים. המנוע ללא ספק איכותי וחזק ואפילו השילוב שלו עם תיבת ההילוכים מוצלח מאוד רוב הזמן. הוא פשוט חסר את האופי הנכון וזה מורגש כשהמכונית נכנסת לכביש המפותל ומתחילה לטוס בין הסיבובים. שם ההילוכים (תיבת DSG עם 6 יחסי העברה) מרגישים קצת ארוכים והמנוע מביא אותה למהירות גבוהה - אבל בלי הזיקוקים והרעמים שאנחנו כל כך אוהבים לקבל ברכבים כאלו. 

צריכת הדלק עמדה על כ-10 ק"מ לליטר בממוצע, וכ-13 ק"מ לליטר בקטעי שיוט רגועים.

פולקסווגן פולו GTI

 

התנהגות כביש

בסופו של יום, לפולו יש רק דבר אחד להוכיח. דבר אחד קטן שיכול לשנות הכל. היא צריכה להתנהג כמו שצריך בכביש המפותל. הלא לזה נועדו מכוניות מסוגה. 

החרטום מכוון קדימה, הדוושה נלחצת והגרמנייה הקטנה מתחילה להאיץ לקראת הסיבובים. ו... הפתעה. אין תת היגוי. ברצינות. אם הדור הקודם היה חי במצב שבו ההגה מופנה והרכב ממשיך ישר, הדור החדש פשוט פונה. בלי בכי, בלי צרחות קורעות לב מהצמיגים, הרכב פשוט פונה. כן, צחוק צחוק, זה חתיכת שדרוג.  

פולקסווגן פולו GTI

ולא פחות מזה, החרטום מהודק לכביש כאילו יש לו מסמרים ולא צמיגים. התחושה היא שגם אם ננהג הפוך על גג של מנהרה הפולו תמשיך לאחוז. אותו הדבר נכון לגבי הזנב, וכן, כאן זה פחות כיף. החבר'ה שלנו שנהגו באותו השבוע על גרסת ה-1.0 ליטר דיווחו ששם יש זנב יותר משעשע ממה שמקבלים ב-GTI. אבל כל הרעיון של גרסת הספורט זה להשתובב קצת עם הרכב, לא? כנראה שלא. 

ההגה מדויק מאוד, האחיזה גבוהה וסיבוב רודף סיבוב. מבט מהיר לכיוון מד המהירות ו... משום מה הפולו מרגישה הרבה יותר מהירה ממה שהיא באמת. בדרך כלל זה עובד הפוך, הרכב מעניק תחושה שאפשר יותר. אז מה קרה ב-GTI? 

פולקסווגן פולו GTI

כנראה שלמרות היכולת המעולה והאחיזה הפנומנאלית, הרי שהתקשורת, אותם רכיבי מידע קטנים שהרכב משדר לנהג מהשלדה לגוף ומההגה ליידים, פשוט חסרים פה. כך, כל המידע מגיע רק מזוג העיניים, ואתם יודעים, אסור לסמוך רק על מראה עיניים.

הפולו חסרה את התקשורת שמעניקה ביטחון להביא אותה למגבלות האחיזה. כשנפל האסימון התחלנו לדחוף אותה רחוק יותר ויותר. היא מאוד מהירה, צפויה ובטוחה להחריד, אפילו בכבישים החלקלקים ביותר. אבל היא לא מערבת, היא לא מושכת את הנהג "לתת בראש". היא פשוט עושה את העבודה. 

פולקסווגן פולו GTI


סיכום

אפשר בקלות להעביר ביקורת על התנהגות הפושרת של המנוע והשלדה. בדיוק משני אלו ציפינו ליותר ברכב כמו הפולו GTI. מתבקש שנספר על שעות השינה של אותו בחור במושב האחורי בסיבובים של נס-הרים. 

אבל בחברה הגרמנית כנראה רואים דברים אחרת מכפי שאנחנו חווים אותם. הם מבינים שבסופו של יום הפולו, GTI או לא, תבלה יותר בהסעת ילדים לגן ובשיוט בכבישים מהירים. לרוב הנהגים שלה הנוחות הסבירה, שתי הדלתות מאחור והתיבה האוטומטית הרבה יותר חשובים מעוד "פליק" של הזנב בהרפיית הגז או רעש מנוע שיעיר את השכנים. 

אם הייתי כתב פוליטי, אז הייתי אומר ש"הפולו מכוונת ל-Base שלה". בטח גם הייתי מוסיף שאם היא הייתה יותר שמחה ומרגשת, היא הייתה נכנסת לקופרה איביזה הבאה בין הרגליים, כך שזה יהיה "ירי בתוך הנגמ"ש" מצידו של הקונצרן.

אבל אני לא כתב פוליטי ולכן עולם הקלישאות שלי אחר לגמרי.


לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה