דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן קראפטר החדש - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

פולקסווגן נחשבה מאז ומתמיד למותג רכב דומיננטי בתחום המסחריות. הטרנספורטר הפך לאגדה בתחומו, הקאדי זוכה להצלחה כבר שנים רבות, האמארוק מתבלט בשווקים מסוימים וגם הקראפטר נמכר במספרים יפים במהלך השנים. כשרואים את הרשימה המכובדת הזו, קצת קשה להאמין שהפעם האחרונה שבה פיתחה פולקסווגן פלטפורמה לרכב מסחרי גדול היתה אי שם בשנות ה-70 של המאה הקודמת.

פולקסווגן LT, קודמו של הקראפטר, הוצג לראשונה בברלין ב-1975, כשהעיר עוד היתה מחולקת בין גרמניה המערבית לזו המזרחית; הוא היה פולקסווגני לכל דבר ועניין, והזכיר מאוד את הטרנספורטר האהוד. הדור השני של ה-LT הוצג 20 שנה מאוחר יותר, ואז מרצדס היתה אחראית על פיתוח הפלטפורמה וקבוצת פולקסווגן תרמה את המנועים. כך היה גם בדור הראשון של הקראפטר, שהוצג ב-2006 ונמכר עד לשנה שעברה. 
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פולקסווגן קראפטר


פולקסווגן קראפטר, מנוע 2.0 ליטר, אוטו' 8 הילוכים, 140 כ"ס, מ-226,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

אבזור ובטיחות

נוחות נסיעה

תיבת הילוכים

בידוד רעשים

היצע תאי אחסון

  כושר תמרון

פולקסווגן קראפטר

הדור החדש של הקראפטר, שהושק ב-2018, פותח באופן בלעדי על ידי פולקסווגן - שלראשונה מזה 43 שנה ניגשה לפיתוח של מסחרית בגודל מלא. הקראפטר החדש משווק גם תחת מותג MAN, ששייך לקבוצת פולקסווגן אך מיובא לישראל על ידי "מכשירי תנועה".

במה עדיף הקראפטר החדש על קודמו? האם הוא מהווה תחרות רצינית לספרינטר של מרצדס ומה הוא מציע לנהג העובד? את כל זה יצאנו לבדוק במסגרת מבחן דרכים מקיף.

עיצוב

העיצוב שגרתי עבור מכונית מסחרית, עם ההתאמות הנדרשות ליצירת מראה אלגנטי ועדכני. קווי החזית ישרים וריבועיים, בין יחידות התאורה מלפנים מחבר פס כרום מבריק, על המראות ממוקמים פנסי האיתותי ומאחור ישנן יחידות תאורה צרות וגבוהות. הקראפטר נראה פחות חדשני מהספרינטר, אך מאוד מזוהה עם קו העיצוב הנוכחי של פולקסווגן.

תא הנוסעים מרגיש מאוד מוכר לכל מי שנסע אי פעם בפולקסווגן כלשהי, בין אם זו פולו ובין אם זו טרנספורטר. הקווים פשוטים, ישרים ופונקציונאליים - וכפי שנראה מיד, לא רק העיצוב פונקציונלי.
 
פולקסווגן קראפטר

תא הנוסעים

סביבת הנהג נעימה וידידותית. לוח השעונים קריא, מחשב הדרך נוח לשימוש וכל הפקדים נמצאים בדיוק היכן שציפינו למצוא אותם. המולטימדיה המקורית מוסיפה לתחושת האיכות, על אף שביחס למערכות הנוכחיות של קבוצת פולקסווגן, עם התצוגה הצבעונית ומשטחי המגע, היא מרגישה מיושנת ופשוטה יותר.
 
פולקסווגן קראפטר

מסביב לנהג ישנם אינספור תאי אחסון, שכל כך חסרו לנו במפגש האחרון עם מרצדס ספרינטר.  בכל דלת ישנם 3 תאים עצומים בגודלם; בתקרה חבויים עוד שני תאים גדולים בצדדים ושניים קטנים במרכז; בחלק העליון של הדשבורד ישנם שני מחזיקי כוסות בקצוות, 3 תאים גדולים ועוד שניים קטנים ביניהם, וגם שקע 12 וולט לטעינה מצד ימין (עבור הנוסע) וחיבורי AUX+USB עבור הנהג; משמאל לגלגל ההגה יש שני תאים נוספים, מימין לידית ההילוכים יש עוד תא אחד ומעל תא הכפפות (הגדול לכשעצמו) יש עוד תא מחולק עם משטח נגד החלקה, ובקצהו נמצא מחזיק כוסות נוסף. 
 
פולקסווגן קראפטר

תחזיקו חזק, כמעט סיימנו: אם מקפלים את המושב האמצעי מגלים משטח עבודה נוח עם גומיה לאחיזת מסמכים, תא מאורך לטאבלט ושלישיית מחזיקי כוסות בגדלים שונים. מתחת למושבי הצוות יש עוד תא עצום, וכאן ככל הנראה סיימנו את הספירה. 28 תאי אחסון יש בקראפטר, לעומת 8 בלבד בספרינטר ו-16 שמציע פיאט דוקאטו.

כמקובל בקטגוריה, איכות החומרים לא גבוהה - אך בניגוד לחלק מהמתחרים, כאן גם איכות ההרכבה לא מצטיינת. תא הנוסעים של הקראפטר מורכב מאינספור חלקי פלסטיק שחוברו זה לזה, לעומת דגמים אחרים שבנויים מיציקות פלסטיק של חלקים גדולים. בנסיעה על כביש לא איכותי נשמעו לא מעט קרקושים.
 
פולקסווגן קראפטר

מפרט האבזור של הקראפטר יוצא מן הכלל. המולטימדיה, בגודל 8 אינץ', אמנם נראית מעט מיושנת - אך היא קלה ונוחה לתפעול ותומכת גם בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. למעשה, למעט הספרינטר, אף מסחרית גדולה לא משווקת כיום עם מסך מקורי.

מלבד המסך יש גם מראות עם קיפול חשמלי (שמשום מה נסגרות רק בלחיצה ארוכה על השלט), מערכת לדימום מנוע בעמידה, דיבורית בלוטות', מחשב דרך מפורט ואינספור מערכות בטיחות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה, התראת עייפות ומערכת עזר להתמודדות עם רוחות צד.
 
פולקסווגן קראפטר

ברשימת האבזור האופציונלי ניתן למצוא פריטים כמו תאורת לד מלאה, מצלמת נסיעה לאחור, מצלמות היקפיות ואפילו מערכת לחניה אוטומטית. מרשים.

בולטת בחסרונה מערכת לניטור רכב בשטח מת במראות, שהיתה יכולה לתרום לא מעט ברכב ארוך כמו הקראפטר. במרצדס התקינו את המערכת כבר בדור הקודם של הספרינטר, עוד לפני כל המערכות האחרות.
 
פולקסווגן קראפטר

מושב הנהג ההידראולי הוא אחד המשוכללים שפגשנו: הוא מציע אפשרות הארכת בסיס המושב, כוונון זווית הישבן, תמיכה לגב התחתון, שתי משענות יד ואפילו עיסוי חשמלי שפועל באמצעות כרית התמיכה של הגב התחתון.

העניין הוא שרמת הביצוע לא מבריקה: ריפוד המושב פשוט ולא נוח במיוחד ובעיקר המערכת ההידראולית לא מוצלחת. גם לאחר שכיוונו מספר פעמים את משקל הנהג, היא נוטה לקופצנות יתר ומטלטלת את הנהג קצת יותר מדי.

פולקסווגן קראפטר

נוחות נסיעה

בתוך העיר סובל הקראפטר מכושר תמרון בינוני ומרדיוס סיבוב גדול בהשוואה למתחרים. מנגד, שדה הראיה טוב מאוד והמראות גדולות ויעילות.

נוחות הנסיעה בינונית בלבד, לפחות כשהרכב ריק. הספרינטר נוח ממנו, וכך גם איווקו דיילי. השיבושים מורגשים כולם בתא הנוסעים של הקראפטר, ועל פסי האטה הרכב מיטלטל באופן מוחשי. מחוץ לעיר הנוחות טובה יותר, אך השיבושים מורגשים ואיתם גם רעשי מתלים נוכחים. רעשי הכביש חודרים גם הם. לפחות הדיבורית עושה עבודה טובה.

פולקסווגן קראפטר 

מנוע ותיבת הילוכים

את הקראפטר קיבלנו עם מנוע 2.0 ליטרים טורבו-דיזל, בהספק מרבי של 140 כ"ס ועם מומנט של 34.6 קג"מ. קיימת גם גרסה חזקה יותר, עם 177 כ"ס ו-41.7 קג"מ.

הכוח בגרסה הבסיסית הוא יותר ממספק. המנוע פועל באופן חלק למדי, לא רועש ומצליח לגרום לקראפטר לזנק בקלות ולנסוע בקצב נאה. עם זאת, הוא מפתיע בחוסר גמישות ודורש תמיד הורדות הילוכים על מנת לספק כוח זמין. לעיתים הורגש מחסור בכוח ביציאה מפניות, למשל.
 
פולקסווגן קראפטר

מנגד, תיבת ההילוכים היא אחת הטובות ביותר שפגשנו ברכב מסוג זה. מדובר בתיבת 8 הילוכים פלנטארית, שפועלת בצורה חלקה להפליא ומחליפה הילוכים במהירות וביעילות. התיבה גם מסייעת לבלימת מנוע יעילה בירידות ולא ממהרת להעלות הילוכים. למעוניינים, קיימת גם תיבת הילוכים ידנית.

צריכת הדלק היתה מצוינת עבור מסחרית אוטומטית: במהלך ימי המבחן מדדנו 10.6 ק"מ לליטר.
 
פולקסווגן קראפטר

התנהגות כביש

הקראפטר מתנהג בצורה טובה מאוד עבור כלי רכב מסוגו. הוא יציב, בטוח ומשרה שלווה ובטחון על הנהג. אין לו רכינה מוגזמת בעיקולים או תגובה בלתי צפויה בפניות חדות, הבלמים נשכניים וההיגוי מדויק למדי.
 
פולקסווגן קראפטר

העמסה

הקראפטר התייצב למבחן בגרסת 3.88 טונות, שמתאימה גם לבעלי רשיון לרכב פרטי (במידה והרשיון הונפק לפני 2007). הגרסה הזו מגיעה בשתי מידות מרכב: אורך בינוני עם גג רגיל או אורך מוגדל עם גג גבוה. אצל המתחרים ניתן למצוא מגוון רב יותר של מידות במשקלים האלו, אך את הקראפטר תוכלו לגוון רק אם תעברו למשקל של 5 טונות הדורש רשיון בדרגה גבוהה יותר. אגב, בגרסאות הקלות חלל ההעמסה מאחור גבוה יותר בכ-10 ס"מ, בשל המתלה השונה מאחור.
 
פולקסווגן קראפטר

הקראפטר שבחנו מצויד במדרגות המאפשרות גישה נוחה לתא ההעמסה, שלכשעצמו נהנה מסף טעינה נמוך יחסית. דלת ההזזה גדולה מאוד. 

כמו כל הדגמים בקטגוריה הזו, גם את הקראפטר ניתן לקבל עם מגוון רחב של דיגומים, מושבים, התקני קירור ועוד.
 
פולקסווגן קראפטר

סיכום

פולקסווגן קראפטר מצטיין במרבית התחומים שבהם מצטיינות המכוניות הפרטיות של קבוצת פולקסווגן: יש לו רמת בטיחות גבוהה, אבזור עשיר, סביבת נהג פרקטית וידידותית וגם שילוב מוצלח של מנוע ותיבת הילוכים.

החסרונות נמצאים בעיקר בתחומים המסורתיים של קבוצת המסחריות, שם נראה כי מרצדס לקחה איתה את הידע והניסיון - והותירה את פולקסווגן עם מספר אתגרים לא פשוטים להתמודדות. הקראפטר סובל ממושב נהג לא מושלם, רמת נוחות בינונית וכושר תמרון מוגבל, מה שעלול להפריע בחלק מהשימושים המיועדים לו. אלו לא חסרונות דרמטיים, אך הם יוצרים פער מוחשי בין הקראפטר לבין מובילי הקבוצה העדכניים.

לצפייה בכל דגמי פולקסווגן בישראל

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה