דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 3008 (מנוע 1.2 ליטר טורבו) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


פיג'ו 3008 היא אחת ההפתעות הנעימות של שוק הרכב הישראלי וגם אחת המכוניות המפתיעות באירופה. בשנה החולפת, שהיתה בסך הכל השנה השניה בה היא נמכרת באופן מלא, היא הוסיפה לשיא המכירות הקודם של הדגם עוד 50% והפכה לרכב הפנאי השלישי במכירותיו באירופה. 

גם בישראל ה-3008 מציגה מכירות מרשימות. הכמויות אולי לא מתקרבות לאלו של הטוסון והספורטאז', אבל המספרים ללא ספק נאים - ולמעלה מכך, במיוחד בהתחשב במלאים המוגבלים שהיו רוב הזמן. היצרן לא עשה חיים קלים ליבואן בארץ (ולמען האמת לכלל היבואנים בעולם) והמחיר עלה בהתמדה. ועדיין, היא נמכרת ונמכרת טוב מאוד. הסיבה? ה-3008 היא פשוט מוצר נפלא. אתם מוזמנים לקרוא כל מבחן השוואתי שנעשה לה, המכונית פשוט מבריקה. 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 3008


פיג'ו 3008, מנוע 1.2 ליטר, טורבו-בנזין, 130 כ"ס, טיפטרוניק, 149,990 שקל

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

הנדסת אנוש

נוחות נסיעה

צריכת דלק לא מבריקה

מרווח

  תנוחת נהיגה ייחודית

פיג'ו 3008

אז עכשיו היא שוב מגיעה בגרסה חדשה, הפעם במחיר סביר יחסית. המחיר שמשלמים הוא בנפח מנוע צנוע יותר - 1.2 ליטרים בלבד. האם הגרסה הזו שווה את המחיר או שעדיף להשקיע עוד כמה שקלים ולדלג לגרסת הדיזל או לגרסת הבנזין היקרה?


עיצוב

אי אפשר להגיד הרבה דברים רעים על העיצוב של ה-3008. אם ממש תתעקשו, נציין שהיבואן הביא לנו רכב עם מדבקות ענקיות שקצת פגעו בתמונות שקיבלתם. באמת שלא מצאנו עוד הרבה דברים רעים להגיד על העיצוב. גם היום, שנתיים אחרי שהיא נחתה בארץ, היא מושכת מבטים וזוכה לתגובות. 

בתוך הרכב העיצוב הייחודי ממשיך להרגיש יוקרתי, והריפודים הבהירים הופכים את פנים הרכב לעוד יותר אלגנטי (ורגיש ללכלוכים). 

פיג'ו 3008

תא הנוסעים

הפיג'ו מציע תנוחת ישיבה שונה ומיוחדת. הנהג יושב עמוק בתוך הרכב, עם קו מותניים גבוה וקונסולה שעוטפת אותו. ההגה קטנטן, ממוקם נמוך ויוצא רחוק אחורה לתנוחת נהיגה מאוד ספורטיבית ולא SUV-ית. 

התחושה העוטפת ממשיכה גם לנוסע. מאחורה ל-2 יהיה הרבה מקום, לשלושה כבר יהיה קצת צפוף אבל עדיין מרווח הרגליים והראש טוב. התחושה גם כאן עמוקה ועוטפת. בגרסת האבזור הגבוהה בה נהגנו יש חלון שמש פנוראמי ענק, שביום גשום הופך את הנסיעה לחוויה ובכלל מכניס הרבה אור פנימה. ברחבי התא יש תאי אחסון למכביר ותא גדול במיוחד ומקורר בין המושבים. אין ספק שאם גור חתולים או אפילו כלב הסאן ברנרד שלכם הלך לאיבוד - זה המקום להתחיל. 

תא המטען גדול מאוד ומציע רצפה כפולה, המבנה שלו רבוע ונוח ורק עוד מתלה אחד לשקיות ורשת טובה היו הופכים אותו למושלם. 

פיג'ו 3008

רכב המבחן הגיע בגרסתו המאובזרת יותר. צריך לציין שלמעט לוח המחוונים הוירטואלי של גרסת הבסיס, האבזור בה לא מרשים במיוחד. הגרסה המאובזרת היא סיפור אחר לגמרי. בקרת האקלים מקבלת שני אזורי מיזוג, יש מראות עם קיפול חשמלי וגם פונקציה שמפנה אותן למטה בנסיעה לאחור. במושבים יש מעט עור וחימום ובמושב נהג הכיוונון הוא חשמלי עם זכרונות. הגג הפנוראמי עצום וממש מתאים לתקופה הגשומה.

ברמת הבטיחות מדובר בשידרוג משמעותי אף יותר. יש כאן הפעלה אוטומטית של האורות הגבוהים, מערכת לניטור רכב בשטח מת, מערכת בלימת חירום אוטונומית בעלת טווח מוגדל ובקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת להתאים למהירות המותרת בלחיצת כפתור בהתאם לזיהוי השלטים של מערכת המצלמות. בקרת הסטייה מנתיב אקטיבית ועל פניו זה טוב, אך בניגוד למערכות של חלק מהמתחרות היא מגיבה קצת באיחור.  

כמו בעבר, התפעול של המערכת נותר מבלבל ולא הכי נוח. לכפתורים במרכז הקונסולה התרגלנו, ואחרי הרבה שעות ב-3008 השונות הצלחנו לזכור איפה נמצא כל כפתור וללחוץ עליו תוך כדי תנועה. אבל כמות האופציות שאפשר לתפעל רק מהמסך, וכמות הטקסט והגלילות הנדרשות, מפריעים מאוד לתפעול הרכב כשהוא נוסע. 

מערכת המולטימדיה הנוספת של היבואן הישראלי פועלת באופן מוצלח כמעט כל הזמן. ניתן ליהנות מ-Waze, רדיו אינטרנטי והזרמה של שמע דרך הבלוטות'. זה לא תמיד עובד מושלם, בעיקר מכיוון שההשמעה של המוזיקה ברדיו האינטרנטי לא נעשית דרך הרמקולים של הרכב ולפעמים היא נעשית במקביל לרדיו הרגיל.

פיג'ו 3008

נוחות נסיעה

טוב, אז כבר ברור למדי שבחנו הרבה גרסאות של ה-3008, ואם יש משהו שחוזר באופן עקבי בכולן - זאת נוחות הנסיעה הטובה למדי. למרות שגרסת המבחן היא גרסת הפרימיום היא מוצעת עם מנוע ה-1.2 ליטר רק עם חישוקי 18 אינצ'. החישוקים הקטנים (יחסית, כמובן) מוסיפים לנוחות הנסיעה. בתוך העיר היא עושה עבודה מרשימה עם יכולת ספיגה ושיכוך שלא פגשנו בהרבה רכבי פנאי אחרים. 

אמנם לא צריך להשתפך יותר מדי, פה ושם חריץ עמוק או בור ביוב יכולים טיפה להוציא את הרכב משלוותו, אבל ככלל מדובר ברכב שמספק נוחות עירונית גבוהה. 

היכולת הטובה ממשיכה גם כשמהירות הנסיעה עולה והכבישים הופכים ארוכים. ריסון המרכב טוב גם בקצב גבוה והיא לא מרגישה רכה או מתנדנדת במהירות גבוהה. בידוד הרעשים מוצלח וחריג באיכותו ביחס למחיר. 

ביום המבחן הייתה סערה, שעל פניו היתה אמורה לגרום להרבה רעש ברכב. בפועל, ה-3008 נותר שקט במרבית הזמן ככל שזה נוגע לרעשי דרך, מנוע וכביש. רעשי רוח קיימים במהירות גבוהה ולא פוגעים משמעותית בחוויית הנסיעה המוצלחת. 

פיג'ו 3008

מנוע ותיבת הילוכים

מנוע ה-1.2 טורבו הוא הסיבה לשמה התכנסנו. השאלה שעולה, כמובן, היא האם מנוע כזה קטן יכול להניע רכב גדול. האם יש לה תשובה לעניין? בהחלט. 

המנוע הקטן מספק 130 כוחות סוס ב-5,500 סל"ד ומומנט מכובד יחסית של 23.5 קג"מ בסל"ד של 1,750. אבל המנוע לבדו לא מספר את כל הסיפור. כמו יתר יחידות ההנעה, גם כאן יש תיבה אוטומטית חדשה עם 8 הילוכים. התיבה החדשה טובה משמעותית מקודמתה. היא מעבירה הילוכים מהר יותר, מהססת פחות ומגיבה טוב יותר ל"קיק דאון". 

השילוב של התיבה המעולה עם המנוע המוצלח מביאים לנהג רכב פנאי הצרפתי יכולות שלא נופלות משל המתחרות. בסביבת המחיר והגודל יש מנועי 1.4 טורבו, מנועי 2.0 ליטר ועוד. גם אם היחידה הקטנה בהיצע של הפיג'ו לא הופכת אותה למכונת ספורט מהירה, לצרכים של נהגים ממוצעים היא תהיה יותר ממספיקה. הפיג'ו מסוגלת לעקוף בלי בעיות ולבצע כל פעולה המצופה מרכב מודרני בקצב מרשים. 

אולי האכזבה המשמעותית מיחידת ההנעה היא בסעיף צריכת הדלק. בסוף המבחן היא עמדה על כ-11 ק"מ לליטר. תנאי המבחן היו קלים יחסית ולכן הנתון פחות מלהיב. 

פיג'ו 3008

התנהגות כביש

ההגה הקטן והמהיר של ה-3008 אולי לא יתאים לכל אחד, וגם לא מידת ההפנייה המהירה שאליה הוא מושך, אבל למי שקצת אוהב לנהוג הג'יפון הצרפתי הוא רכב נפלא. מצד אחד הוא מציע אחיזה לא רעה. כזאת שתופסת היטב את הכביש אבל מרשה לנהג טיפה "לשחק" עם המשקל ולהפנות את הרכב באופן זריז בתוך הפנייה בלי לאבד אותו לגמרי.

במקביל, ה-3008 הוא רכב צפוי ובטוח גם על משטחים חלקים יחסית, והוא יקח אתכם בבטחה כמעט לכל מקום. 

פיג'ו 3008

סיכום

פיג'ו 3008, בגרסת ה-1.2 טורבו, לא יתאים לכל אחד. מי שצריך רכב לנסיעות ארוכות וקילומטראז' גבוה יעדיף בוודאי את גרסת הדיזל, שעולה מעט יותר. בגרסת האקטיב הבסיסית המחיר אמנם נמוך יחסית, אך גם רשימת האבזור קצרה בהתאם. דווקא הגרסה הנבחנ,ת עם שלל האבזור והמנוע הקטן, תתאים לקהל רחב. ביניהם ניתן למצוא אנשים שקונים רכב פנאי בגלל המראה החיצוני, כאלו שאוהבים תנוחת ישיבה הגבוהה אבל מסתדרים עם התנוחה היחודית של הפיג'ו, וגם כאלו שלא נוסעים בהרכב מלא של ארבעה או חמישה נוסעים בעליות תלולות. 

פיג'ו 3008

כל אלו ימצאו פה בת לוויה נפלאה. העיצוב, האבזור הנדיב, הנוחות, המרווח, כולם מהווים יתרונות שלא קל למצוא ברמת המחיר הנקובה. יחידת ההנעה מצידה מפתיעה לטובה ותעמוד בדרישות של כל נהג נורמאלי מבחינת הביצועים. אפילו צריכת הדלק, הגם שלא מציגה מספרים יוצאי דופן, בהחלט סבירה ביחס למתחרות. 

בסופו של יום, עבור רוב הנהגים, גרסת ה-1.2 טורבו המאובזרת תהיה הנכונה ביותר, ההגיונית ביותר והמומלצת ביותר.

לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. על הנייר הכל טוב ויפה. 
    פחו, 17-02-2019

    תכננתי לצאת לנסיעת מבחן, שלא יצא.פשוט עם גובה 1.95 היה לי צפוף במושב הנהג ,ויתרתי.זה היה עם 1.6 פרימיום כך שאין שינוי במידות עם הדגם החדש.

    סגור תגובה

  • 2. חסרים נתונים חשובים 
    אא, 17-02-2019

    1. המנוע הקטן אולי מושך טוב יחסית אבל......... בלימת מנוע קרובה לאפס!!!!!
    מי שגר בגליל, חיפה או ירושלים, ירגיש שבכל ירידה הכי מתונה צריך "לעמוד על הבלמים".
    2. צריכת הדלק באזור הררי, הופכת לצריחת דלק!
    למרות הגיר עם 8 הילוכים. באזור הררי צריכת דלק של 11 קמ\ל היא חלום רחוק

    לכן עדיף 3008 עם מנוע דיזל... אבל שימו לב שמההשקה הרכב התייקר כבר ב-10000 ש"ח או יותר.

    סגור תגובה

  • 3. שכחתם לציין שהגרסה המאובזרת עולה 165 אלף ש"ח 
    שי, 17-02-2019

    מחיר לא שפוי בכלל.

    סגור תגובה

  • 4. במבחן של WHEEL 
    א, 18-02-2019

    הגיעו ל1:19 ממוצע . אמנם התאמצו מאד
    בפועל רכב כזה כן צריך לעשות ממוצע 1:12-1:13

    סגור תגובה

  • 5. הפיגו רכב אדיר אבל הדיזל עדיפה במחיר הנוכחי 
    א, 20-02-2019

    היבואן נותן הנחות בימי מכירות
    בהפרש של כ6000 הדיזל עדיף
    לשניהם 130 כס. הדיזל חסכוני ב20% בערך. לפי חישוב ממוצע
    1:12.5 מול 1:16
    אחרי כ50000 קמ סהכ הדיזל עשה עת שלו. לרוב האנשים זה כשנתיים/שלוש. הטיפולים ומסביב לא משמעותית יותר יקר.
    באירופה הדיזל עולה כמו גרסת ה180 כס בנסין וה1200 זולה ב8% . בישראל ההפרש רק 4% . שתיהן מצוינות ואם יש מבצע מעולה על הבנזין אולי כדאי.

    סגור תגובה

  • 6. התעלמתם מהגרגור המטריד של מנוע זה 
    זוהר, 26-02-2019

    הרכב יפה,איכותי ונעים לנהיגה. נהגתי בו ומאוד הפריע לי רעש הגרגור מהמנוע ממהירות 0 ועד סיום החלפת ההילוכים. לי זה הספיק כדי לא להזמינו והיה לי ממש חבל כי הרכב מוצא חן בעיני.
    הבעיה הגדולה יותר שמנוע 1.6 טורבו כבר עולה ה-מ-ו-ן ומוגזם.
    דיזל יקר וגם יותר רועש.....

    סגור תגובה

  • 7. יש לי סיטרואן C3 חדשה  
    דודי, 14-03-2019

    וגם שם יש את המנוע 1200 ליטר טורבו.
    כמובן שב C3 המנוע הזה יושב עליו פצצה.
    כי הרכב שוקל פחות מ 3008.

    סגור תגובה

  • 8. לא הייתי קונה את ה-1.2 
    אימרי, 21-06-2019

    חדשה 2019, אחרי 6,000 ק"מ: צריכת הדלק של 1.2 בנזין הינה סביב 10.5 - 11.5 ק"מ/ליטר. בחום הקיץ יורד גם מתחת ל-10 ק"מ/ל' - משולב (60% מחוץ לעיר ואין לי רגל עצבנית על דוושת התאוצה). משהו לא ברור לי עם מבחני האיזו: ככל שמקשים בדרישות ומפחיתים בנפח מנוע ובמספר הצילינדרים - צורכים יותר בנזין. היכן מילות הקודש "זיהום אויר"? אוקביה 1.8 טורבו מודל 2009, הייתה אצלי 3 שנים, ויותר חסכונית, ובאותם תנאים של מיקום וסגנון נהיגה. לו ידעתי נתון מעשי זה מראש, זו הייתה סיבה עבורי לדיל ברייקר. יום טוב.

    סגור תגובה

חזור למעלה