דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 508 פרימיום - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



סגמנט המנהלים הולך ומתדלדל. כמות הדגמים שמוצעת בישראל קטנה מאי פעם, יצרנים רבים נוטשים את הזירה והדגמים המובילים ברובם לא צעירים. הסופרב, מלכת המכירות, תחגוג בקרוב יום הולדת חמישי; מאזדה 6 נכנסת לשנתה השביעית ואילו פולקסווגן פאסאט, שיצאה לנבצרות זמנית, תחזור בקרוב לאחר מתיחת פנים כשגם היא בת חמש שנים תמימות.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 508

 

פיג'ו 508, 1.6 ליטר טורבו-בנזין, 180 כ"ס, מ-202,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

הנדסת אנוש

נוחות נסיעה

מרווח ראש

התנהגות כביש

  שדה ראיה

פיג'ו 508

בתוך הזירה הדי שוממה הזו, בולטת פיג'ו 508 הצעירה. היא הוצגה באירופה בתחילת 2018, הגיעה אלינו באמצע שנת 2019 ובקרוב תרחיב את יכולותיה עם גרסה היברידית מסקרנת. רגע לפני שזו מגיעה ארצה, ולאחר שבחנו את גרסת ה-GT הבכירה, לקחנו לסיבוב גם את "גרסת הכניסה" - הפרימיום, שבמחירה הנוכחי יקרה משמעותית ממרבית גרסאות הכניסה של המתחרות.

עיצוב

פיג'ו 508 היא אחת המכוניות הנאות ביותר שמסתובבות היום על כבישי ישראל. זו לא קביעה שלי אלא של הנהגים, הולכי הרגל והמתדלקים שסובבו אחריה את הראש. תצורת הפאסטבק יפהפיה, פנסי החזית מהממים עם שני "סכיני" הלד האנכיים, הזנב המושחר כמעט עתידני וגם צמד פתחי המפלט עושים את העבודה. גם בלי הגימורים הספורטיביים של גרסת ה-GT, מדובר במכונית שקשה להוריד ממנה את העיניים.

בתא הנוסעים הסגנון מרשים לא פחות עם צמד מסכי ענק בלוח המחוונים ובמרכז הדשבורד, הגה קטן, קונסולה מרכזית גבוהה שתוחמת את סביבת הנהג וגימורים דמויי קרבון. איכות החומרים טובה מאוד, אם כי פגשנו טובות ממנה.
 
פיג'ו 508

תא הנוסעים

העיצוב הדרמטי אילץ את מתכנני הרכב להנמיך את הגג, מה שמכתיב תנוחת ישיבה נמוכה. שני אלו גם משפיעים לרעה על הכניסה לרכב, אבל ברגע שמתיישבים - שוכחים מכל הצרות. המושבים נוחים מאוד ומציעים תמיכה מצוינת לכל הכיוונים. היצע תאי האחסון נדיב, ונציין את משענת היד המרכזית שנפתחת לתא ענק ומואר.

רשימת האבזור נדיבה, על אף שמדובר בגרסת הכניסה של הרכב. תאורת הלד מקבלת את פניו של הנהג במופע אורות דינאמי ומרשים. צמד המסכים עמוס ולא נוח לתפעול, במיוחד בזמן נהיגה, אך מעניק שפע של מידע וגם מרשים עם תצוגה גרפית יפהפיה.
 
פיג'ו 508

בנוסף לאלו כוללת גרסת הפרימיום גם חיישני חניה אחוריים ומצלמת רוורס, משטח טעינה אלחוטית לסלולארי (שממוקם, באופן כמעט הזוי, מתחת לקונסולה המרכזית), מראה נגד סנוור, חלון שמש גדול בגג, כוונון חשמלי חלקי למושבים הקדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי וריפוד בד משולב דמוי-עור.
 
פיג'ו 508

מפרט הבטיחות מרשים אפילו יותר, לא רק במה שיש בו - אלא גם בדרך שבה פועלות המערכות. בלימת החירום האוטונומית פועלת גם במהירויות גבוהות ומסוגלת לזהות הולכי רגל; בקרת השיוט האדפטיבית יודעת שאסור לעקוף מימין וגם מסוגלת להסתנכרן עם המערכת לזיהוי תמרורים, שמצידה יודעת לאתר גם תמרורי "עצור"; המערכת לניטור שטחים מתים במראות משולבת עם תיקון היגוי אקטיבי, ואילו המערכת לשמירה על הנתיב מאפשרת לבחור במיקום הרצוי בתוך הנתיב.
 
פיג'ו 508

למושב האחורי לא קל להיכנס ולצאת בגלל הגג הנמוך, וגם מרווח הראש לא מצטיין מאותה הסיבה, אך המרווח לרגליים טוב לשני נוסעים והכסאות עצמם נוחים. לנוסע שלישי יהיה צפוף בהרבה.

תא המטען מציע נפח של 487 ליטרים והדלת החמישית מקלה מאוד על הגישה וההעמסה. בזה יכולה להתחרות רק סקודה סופרב.

 
פיג'ו 508

נוחות נסיעה

מדובר באחת המכוניות הנוחות בקבוצתה. פיג'ו 508 מצוידת בבולמי זעזועים אדפטיביים הניתנים לשליטה, וחישוקי ה-"17 של גרסת הפרימיום (לעומת "19 ב-GT) מעניקים ספיגה מצוינת של השיבושים. על פסי האטה גדולים ישנו נדנוד מסוים עקב רכות המתלה, אך מדובר בזוטות. נציין גם כי שדה הראיה מוגבל בתמרוני חניה, תוצאה של העיצוב הדרמטי.

מחוץ לעיר הנוחות מעולה עם ספיגת שיבושים טובה ויציבות כיוונית נפלאה גם במהירויות גבוהות. בידוד הרעשים טוב מאוד כמעט בכל תנאי הדרך.
 
פיג'ו 508

מנוע ותיבת הילוכים

לכל גרסאות הבנזין של פיג'ו 508 יש מנוע טורבו בנפח 1.6 ליטרים. המנוע הזה יודע לספק 225 כ"ס בגרסת ה-GT או בגרסת הפלאג-אין הייבריד, אך כאן בפרימיום הוא מייצר 180 כ"ס ו-25.5 קג"מ. ההבדל בביצועים לא דרמטי: בעוד ה-GT מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות, הפרימיום - עם נחיתות של 45 כ"ס - מסיימת את המיאוץ הזה בתוך 7.9 שניות. 
 
פיג'ו 508

מדובר ביחידת הנעה מוצלחת מאוד. היא גמישה וחלקה בהתנהלות עירונית, ומספקת ביצועים טובים מאוד גם כאשר נדרשת תוספת כוח משמעותית. אין כאן תחושות עוצמתיות כמו בחלק מהמתחרים החזקים, אך בכל זאת מדובר במנוע שמספק את מרבית צרכי הנהג ולמעלה מכך. שימו לב כי במצב הנהיגה החסכוני הביצועים מאולחשים משמעותית, בעוד מצב הספורט מעניק תגובות מיידיות ותחושות מחודדות הרבה יותר.
 
פיג'ו 508

תיבת 8 ההילוכים האוטומטית פועלת היטב במהירויות נמוכות ובשיוט, אך מגיבה קצת לאט לפקודת "קיק דאון" של רגל ימין.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 11.5 ק"מ לליטר, נתון בהחלט לא רע.

 
פיג'ו 508

התנהגות כביש

בדרך כלל, כאשר מכונית נוסעים רוצה להיות דינאמית, היא מתחילה קודם כל בהקשחת המתלים - על חשבון ספיגת השיבושים. כך במקרה של מאזדה 6, כך גם אצל ב.מ.וו סדרה 1 או אצל סיאט איביזה, להבדיל. 

בפיג'ו, מאז שנות התשעים ועד היום, זה לא המצב. ה-508 היא מכונית שנותרה רכה ונעימה, אך היא צוללת לפניות בחדות של 306GTi. השלדה הנפלאה שלה מספקת תחושות טבעיות ומעניקה לנהג תחושת מעורבות עמוקה בנהיגה. תוסיפו לכך את ההגה המדויק והמהיר, וקיבלתם את אחת ממכוניות המנהלים הכי ספורטיביות בסביבה.

 
פיג'ו 508

סיכום

אחרי שהתלהבנו מה-508 GT, הגענו למבחן הזה עם לא מעט חששות. האם מכונית המנהלים המצטיינת תישאר כזו גם בגסת הבסיס? האם עדיין ניתן יהיה להצדיק את המחיר הגבוה? והאם לא מדובר במכונית עם תחושה של "גרסת ליסינג"?

לשמחתנו, ה-508 פרימיום הצליחה להפריך את כל החששות האלה. מדובר ברכב שנראה מצוין מבפנים ומבחוץ, נוח מאוד לנסיעה, מאובזר היטב, מבריק מבחינה דינאמית וגם נהנה מיחידת כוח חזקה ויעילה. אם אתם לא חייבים את האופי הספורטיבי של ה-GT, ניתן בהחלט לחסוך כמה עשרות אלפים וליהנות ממכונית מנהלים מצוינת בפני עצמה.

לצפייה בכל דגמי פיג'ו בישראל

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה