דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו גרנד קופה 1.3 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

לנהוג במכונית משפחתית היום זה בערך אותה חוויה כמו להסתובב עם מכשיר קשר צה"לי. ממש בהישג יד יש מוצר נחשק ומתקדם יותר, אבל אתה חייב להשתמש בו, אז זה מה יש. 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו גרנד קופה


רנו גרנד קופה, 1.33 ליטר, טורבו-בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, 140 כ"ס, 135,990 שקל

יתרונות

חסרונות

מנוע

הנדסת אנוש

עיצוב

תיבת הילוכים

מרווח

  איכות תא הנוסעים

רנו גרנד קופה

תחשבו על זה, כולם קונים ג'יפונים. רוב המשפחתיות של היום מגיעות לציי רכב ולחברות היי-טק ואחרות. אז האם המשחק סגור? האם צריך להרים ידיים ולפנות לרכב הפנאי הקרוב? עם האמירה הזאת משפחתיות חדשות, ובייחוד רנו גרנד קופה, ממש לא יסכימו. אם היה לה פה היא הייתה פוצחת בנאום בסגנון מפלגת העבודה. זה שהסקרים לא איתנו ושכולם מסביב מספידים, זה עוד מוקדם. אני אוכיח לכם שאני עוד רלוונטית.

אנחנו לא יודעים מה אתם חושבים על אבי גבאי, אבל לגבי הרנו המשפחתית אנחנו בהחלט יכולים להבטיח תשובה בעוד כ-1,200 מילים. האם זו משפחתית מעולה או שהגיע הזמן לעבור לג'יפון?


עיצוב

וואו. רנו גרנד קופה היא פשוט מכונית יפהפיה. יש כבר כמה אלפים של צרפתיות מצודדות כמוה על הכביש, ועדיין היא מושכת מבטים, זוכה לתגובות ובכלל - נראית מצויין. 

היא מאוד ארוכה, אבל האורך שלה נבלע בקווי קופה עם גג שצונח אחורה מוקדם בזווית מתונה. יש לה כמויות ניקלים מרשימה ופנסי לד מסביב לשני צידי החזית. יש ניקל בצד עם כיתוב שמה, ויחידת תאורה אחורית שיכולה להאיר מסלולי נחיתה בלילה. 

מעט משפחתיות מקבלות כל כך הרבה תשומת לב והערות חיובית. יש משהו נחמד בזה שמשפחתית הליסינג שקיבלת זוכה ללא פחות פידבק ביחס לג'יפון החדש והמפונפן של השכן. 

רנו גרנד קופה

תא הנוסעים

הכניסה לתא הנוסעים ממשיכה את אותה אווירה. המושבים נוחים ונראים מעולה ועל הדשבורד השתלט מסך גדול במיוחד ואנכי, בסגנון וולוו, ש"מנקה" את הסביבה מרוב הכפתורים ומאפשר לבצע את כל הפעולות ממקום אחד. 

אל מול עיני הנהג ניצב לוח שעונים שרובו דיגיטלי. על לוח המחוונים, על תאורת האווירה ועל משתנים רבים נוספים ניתן לשלוט מתוך מערכת ניהול מצבי נהיגה שבמצב ה"Personal" שלה מאפשרת התאמה מרשימה.

בתחושה הכללית, גם ביחס לאבזור וגם ביחס לעיצוב, היא מרגישה כמו מכונית מקטגוריה יקרה יותר.

איכות החומרים לא רעה וככל שזה נוגע לנהג הממוצע, הוא לא יתקל בהרבה חומרים לא איכותיים. אבל האיכות שלהם גם לא נמצאת בצד הגבוה ביותר של הסקאלה. איכות ההרכבה לא הכי מרשימה. תאי האחסון מספקים למדי.

המושבים, כמו שכבר הזכרנו, נוחים ורכים. אלו אולי לא המושבים המושלמים לנסיעה לאילת, אבל עד עין גדי הם היו סבבה לגמרי. הנהג צריך להיות גבוה ממש כדי שהגג יפריע לו. אפשר להגיד שתנוחת הישיבה נמוכה, אבל היא לא - פשוט התרגלנו לישיבה בג'יפונים. מצד שני, בנסיעה עירונית המרחק המצומצם מהקרקע וקורות הצד מגבילים מעט את שדה הראיה החוצה. 

רנו גרנד קופה

מאחור שלושה מבוגרים גבוהים ורזים ישבו בנוחות סבירה. כשמקפידים להיצמד עם הגב למשענת המושב, המרווח לראש טוב כי המושב מטה מעט אחורה. מי שישב יותר זקוף רגיש את הקרבה לגג הקופה המשתפל. תא המטען גדול מאוד אבל פתח ההטענה לא הכי רחב ונוח להעמסה ופריקה. 

במבט ראשון האבזור מאוד מרשים, בטח בגרסה המאובזרת ביותר בה נהגנו. המסך הגדול במרכז הקונסולה, לוח המחוונים הדיגיטלי, תאורת האווירה, בקרת האקלים המפוצלת, קצת עור במושבים ועוד ועוד. מערכת ה-Keyless (כניסה ללא מפתח) מציעה פיצ'ר חביב שנועל את הדלתות כשמתרחקים מהאוטו, בלי הצורך לגעת בידית כדי לנעול (הורים לילדים, שימו לב). 

בגלל שאנחנו ממש קטנוניים (היום, רק היום) חסרו לנו כמה דברים. בקרת הסטייה מנתיב לא אקטיבית וכיוון הכיסא הוא ידני. 

הבעיה המרכזית היא דווקא בתפעול. ברוב הרכבים לא היינו מתרגשים יותר מדי כשאין בקרת סטייה אקטיבית, אך ככל שהנדסת האנוש פחות מוצלחת כך החסרון של המערכת יותר קריטי. 

והנדסת האנוש ברנו לא מבריקה בכלל. זה מתחיל בחוסר היגיון באופן בו התפריטים מסודרים, ממשיך במערכת מיזוג אוויר שצריך סוג של "החלקה" של היד בצורה נכונה כדי שהיא תואיל בטובה לצוץ. אפילו הכפתורים הפיזיים שאמורים לסייע בתפעול קטנים ולא נגישים במיוחד. 

רנו גרנד קופה

נוחות נסיעה

הכיול הבסיסי של הרנו נמצא על הצד היותר רך של הסקאלה. זה היה נכון לפני הגעת המנוע החדש וממשיך גם איתו. בדרך כלל מכוניות עם כיול כזה בולטות בתוך העיר עם ספיגת שיבושים טובה ומרגישות פחות מרוסנות מחוץ לעיר. הצרפתייה מתכתבת עם הרכות בצורה מעניינת. 

ברוב הזמן היא סופגת את השיבושים ומבודדת היטב, אבל יש גם מקרים אחרים. בתוך הערים בורות בולטים, פתחי ביוב, וסתם ערימות של אספלט מגובב חושפים מתלים לא מושלמים שנסגרים קצת מוקדם מדי וברעש חזק מדי. גם החישוקים הגדולים (והיפים) מקריבים גומי לטובת שברים חדים העוברים לספונים ברכב. אז אפשר להגיד שהיא מכונית נוחה, אבל עם כוכבית. 

מחוץ לעיר הרכות מורגשת, אבל לא איפה שתצפו בהכרח. קודם כל היא שומרת על רמת נוחות גבוהה. היא סופגת את רוב מה שיש לכביש הישראלי להציע. הרנו איכשהו מצליחה לספוג את רוב המהמורות ולא מתנדנדת יותר מדי, אבל בסיבובים חדים היא רוכנת יותר מהרצוי.

החסכון בעלויות מתגלה ככל שהמהירות עולה או כשהאספלט פחות איכותי. בידוד הרעשים לא מבריק עם הרבה רעשי דרך ובמהירות גבוהה גם קורטוב של רעשי רוח. 

רנו גרנד קופה

מנוע ותיבת הילוכים

הרבה מנועים בהרבה מתיחות פנים מרגישים כמו שדרוג קטן, אם בכלל. לעיתים היצרנים אפילו לא טורחים לגעת ביחידת ההנעה. כאן אפילו לא הגענו לשלב של מתיחת הפנים, ויחידת ההנעה הוחלפה. וההבדל? גדול, לפחות כל עוד זה נוגע למנוע. 

המנוע החדש פשוט מעולה ולכן אין פלא שתוכלו למצוא אותו גם במרצדס. כבר מסל"ד מאוד נמוך (1,600) הוא מתחיל למשוך ולמשוך ולא חסר לו מומנט, 24.5 קג"מ. הוא ממשיך כל הדרך עד ל-5,000 סל"ד. לא גבוה ביחס למנועים דומים, אבל בכל הטווח שבאמצע הוא אדיר. הוא מרגיש בשרני ומגיב במיידיות ובהחלטיות לכל נגיעה של הנהג. במצב ספורט הוא מרגיש אפילו יותר אגרסיבי; זה מתבטא במשיכה החלטית וחזקה ולאו דווקא בטיסה לעבר שיא הסל"ד. 

רנו גרנד קופה

צריך לזכור, מדובר ברכב מאוד כבד. מנוע הטורבו הקודם הרגיש קצת קטן עבורו. המנוע הזה? הוא בכלל לא מרגיש שיש רכב שצריך לסחוב. הוא פשוט מושך כאילו אין מחר. מעל שיא הסל"ד הוא מייצר הרבה רעש ופחות קצב אבל אז ההילוך מתחלף וכל הסיפור הזה מתחיל לשעוט קדימה. 

למנוע משודכת תיבה רובוטית כפולת מצמדים, שבפני עצמה היא לא רעה - אבל עם המנוע הזה היא נחשפת במערומיה, בעיקר בעיר. החלפות ההילוכים לא חלקות ולפעמים הרכב קצת מדרדר לפני תחילת נסיעה.

אבל יש לה גם צד חיובי, כי השילוב של מנוע גמיש ותיבה רובוטית מייצר צריכת דלק טובה. במבחן היא עמדה על כ-13.5 ק"מ לליטר מאוד מרשימים. 

רנו גרנד קופה

התנהגות כביש

כיול המתלים הרגיש קצת שונה בסעיף הנוחות ביחס לדגם עם המנוע הקודם, וזה מתבטא גם כאן. זה מתחיל באחיזה שמרגישה מעט (רק מעט) פחות מוצלחת וממשיך ברכינה מורגשת יותר. ההגה מנותק ומשקלו קל מדי. 

ועם כל זה, מדובר במכונית משפחתית טובה שתענה על 99% מהצרכים של 99% מהנהגים. היכולת להתאים את הרכב לצרכי הנהג מאפשרת לבחור בהגה מעט כבד יותר או בצליל מנוע ספורטיבי יותר וזה מאפשר לכל נהג ליהנות מנהיגה קצת יותר מותאמת. 

רנו גרנד קופה

סיכום

היה אפשר להתחיל את הסיכום במשפט "אין תוכה כברה", בהתייחס למשפחתית של רנו. היא מכונית מאוד מרשימה מבחינת המראה ותאתגר אפילו מכוניות מנהלים באספקט הזה. היא גם מציעה תא נוסעים שנראה מרשים ומאובזר יחסית, אבל ככל שיורדים לפרטים ככה נחשפים המקומות שבהם היא לא מבריקה כמו הנדסת האנוש או המרווח לראש במושב האחורי. 

גם המתלים לא מבריקים עם פעולה ראשונית רכה ונוחה, שלא תמיד ממשיכה להתנהג באופן המלוטש ביותר ולספק חוויית נהיגה יותר מסבירה. 

רנו גרנד קופה

אבל בתוך תוכה יש מנוע מעולה. המנע החדש הוא קפיצת מדרגה רצינית עבור הגרנד קופה. הוא חזק ובעיקר מאוד גמיש ומגיב היטב לכל גחמה של הנהג. יחידת ההנעה בכללה מספקת צריכת דלק מצויינת.

צריך מבחן השוואתי כדי לבחון איך היא עומדת מול הטובות שבקבוצה, אבל לפחות בסעיף המנוע היא כנראה מתמקמת מאוד גבוה.

לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה