דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו טראפיק (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

בתחום המסחריות הדגמים ממעטים להתחדש, והטרנדים בדרך כלל מגיעים מאוחר. אבל כשהם מגיעים - זה קורה בקצב גבוה ובצורה כמעט גורפת אצל יצרני הרכב השונים. אחת המגמות שתפסו לאחרונה תאוצה בתחום המסחריות הן המעבר לתיבות הילוכים אוטומטיות והטמעת מערכות בטיחות אקטיביות. 

זה קורה בצורה בולטת יותר דווקא בפלח השוק שמעל 3.5 טונות, אבל גם בקרב המסחריות הבינוניות - כלומר, הקטגוריה של רנו טראפיק, סיטרואן ג'מפי, יונדאי i800 ואחרים, אנחנו פוגשים בדגמים רבים שעברו את שני השלבים. המהפכה הבאה, אגב, היא המעבר להנעות חשמליות - מה שכבר קורה בעולם ויגיע בשנה הבאה גם לישראל.

רנו טראפיק, מותיקי הקטגוריה, זכה לאחרונה למתיחת פנים שגם העניקה לו מנוע חזק מבעבר ותיבת הילוכים אוטומטית. גם מערכות בטיחות נוספו למפרט, אך אלו נותרו בחו"ל ולא יוצעו לצרכן הישראלי. יצאנו למבחן על מנת לעמוד על השינויים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו טראפיק


רנו טראפיק, 2.0 טורבו דיזל, אוטומטית 170 כ"ס, היסעים, 246,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

נוחות נסיעה

תאי אחסון

ביצועי מנוע

מולטימדיה

מרווח פנימי

  היעדר מערכות בטיחות

רנו טראפיק החדש

עיצוב

השינויים במראה לא דרמטיים, אך יש בטראפיק כמה קווים נאים בהתחשב ביעוד המסחרי - בעיקר בחזית, שם נמצאת שבכה גדולה עם פסי כרום במרכז ובחלק התחתון. הפסים מתחברים ליחידות התאורה, שזכו לפנסי לד - מה שמשפר את הנראות וגם מסייע מאוד בנהיגה לילית בכבישים חשוכים.

לגופי התאורה הראשיים יש מעתה גם מסגרת לד לתאורת יום בצורת האות C, מה שכבר הפך לסימן היכר בדגמי רנו הפרטיים. בפנים הרכב לא מצאנו שינויים של ממש בעיצוב.

רנו טראפיק 2020

תא הנוסעים

סביבת הנהג של הטראפיק מוכרת, נעימה ויעילה מאוד. הכניסה למושב הנהג מעט מאתגרת ודורשת טיפוס קל, אך ממושב הנהג קל לתצפת החוצה ולשלוט על מערכות הרכב השונות.

הרבה פריטים כאן מוכרים מדגמי רנו ישנים יותר: לוח המחוונים מזכיר את זה של הפלואנס או הקליאו הקודמת, כרטיס ההנעה מוכר גם הוא מדגמי העבר.

רנו טראפיק תא הנוסעים

היצע תאי האחסון גדול יחסית, אך מרבית התאים לא נגישים ולא שימושיים. נדגים: יש למשל תא גדול מאוד בחלק העליון של הדשבורד לטובת אחסון מסמכים למשל, אבל אין תא קטן ונגיש שאפשר להניח בו צרור מפתחות או עט, למשל. התאים בדלתות נמוכים מאוד ורחוקים מהנהג ואילו מחזיק הכוסות ממוקם גם הוא בפינה רחוקה - ואם תשימו בו כוס, תסתירו את מסך ההתרעות של מערכת הבטיחות.

היצרנית שדרגה את הטראפיק עם מולטימדיה הכוללת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אך היבואנית בחרה לוותר עליה ולהתקין במקומה מערכת באיכות נמוכה. המערכת אמנם מציעה תמיכה בעברית וניווט של ווייז, אך היא מגיבה מאוד לאט למגע, מסובכת לתפעול, מצלמת הרוורס שלה מציגה תמונה באיכות נמוכה וגם לאחר 3 ימי מבחן לא הצלחנו לסנכרן העברת מוזיקה באמצעות הבלוטות'. מערכת לא מוצלחת, בלשון המעטה.

רנו טראפיק מתיחת פנים

גם בתחום הבטיחות, כאמור, היבואנית חסכה והעדיפה לוותר על המערכות המקוריות שמציעה רנו. במקומן יקבלו הלקוחות מערכת MOVON בהתקנה מקומית. חבל.

מלבד שני הנושאים האלו, מפרט האבזור של הטראפיק דווקא מוצלח. יש לו כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת שיוט (המופעלת מ-3 כפתורים שונים), שליטה על מערכת השמע מכפתורים הממוקמים מאחורי גלגל ההגה, תאורת לד מלאה, מחשב דרך מפורט ושני חלונות חשמל עם הרמה אוטומטית.

גרסת ההיסעים שבחנו מציעה 9 מושבים אשר מגיעים בבניה מקורית מהיצרן - לא מובן מאליו בקטגוריה הזו. הבניה מרגישה איכותית למדי. מערכת המיזוג המקורית כוללת פתחים בכל 3 שורות המושבים. המושבים עצמם מרווחים ונוחים, צמד דלתות ההזזה נוחות לתפעול וישנן גם ידיות אחיזה בתקרה. נציין כי קיפול השורה השניה לא מאוד נוח, ובשורה הראשונה המושב האמצעי לא מתקפל.

רנו טראפיק היסעים

חלל ההטענה גדול וכולל מדף קשיח במרכז הגובה. ניתן אף להסיר את השורה השלישית לטובת הגדלת נפח ההטענה.

על אף שהרכב עצמו קצר, תא המטען יספיק ל-9 נוסעים ומזוודות בהתאם. זהו מידע חשוב אם אתם מתכננים לשכור בארץ או בחו"ל רכב עם 9 מקומות - שכן רנו טראפיק נפוץ בחברות ההשכרה וכמוהו גם אחיו התאומים, אופל ויוארו ופיאט טאלנטו.

רנו טראפיק תא מטען

נוחות נסיעה

בתוך העיר מציע הטראפיק כושר תמרון מצוין בהתחשב בגודלו. גם נוחות הנסיעה מוצלחת, למעט קופצנות מסוימת על פגמים קטנים כאשר הרכב ריק מנוסעים וממטען.

מחוץ לעיר רמת הנוחות משתפרת והופכת מצוינת, והתחושה יציבה ונעימה. גם בידוד הרעשים טוב מאוד בהתחשב במקובל בקטגוריה.

רנו טראפיק 9 מקומות

מנוע ותיבת הילוכים

את מנוע ה-1.6 ליטרים של רנו טראפיק, שהציע במהלך השנים הספק שהגיע עד ל-125 כ"ס וסיפק ביצועים טובים בסך הכל, מחליף מנוע חזק בהרבה. מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטרים, עם הספק של 170 כ"ס ב-3,500 סל"ד ועם מומנט של 38.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד.

יחידת ההנעה הזו נפלאה, פשוט כך. היא חלקה, ליניארית ונעימה, אך גם חזקה מאוד. הטראפיק מסוגל להיות מהיר ונמרץ גם בתנאים מאתגרים, באופן שלא פוגשים בהרבה כלי רכב מסחריים.

רנו טראפיק 2.0 ליטר

מצב ה"אקו" מאלחש כמובן את הביצועים, אך בגדר הסביר. חבל רק שצריך להפעיל אותו מחדש בכל הנעה של הרכב.

תיבת ההילוכים היא רובוטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, וגם היא פועלת היטב עם תגובות מהירות והחלפות הילוכים חלקות. ההילוכים הנמוכים מעט ארוכים ולא מסייעים מאוד לבלימת מנוע במורד.

צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 11.3 ק"מ לליטר - נתון דומה לזה שמדדנו בעבר לגרסאות חלשות יותר עם תיבה ידנית.

רנו טראפיק אוטומטי

התנהגות כביש

כצפוי, הטראפיק רוכן בעיקולים - אך במידה סבירה בהחלט. ההיגוי מצוין ומעניק תחושה בטוחה, הבלמים טובים (אם כי לא נשכניים בלחיצה הראשונית) ואחיזת הכביש בהחלט טובה - גם בימי המבחן שלוו בגשמים עזים בחלק מהזמן.

רנו טרפיק

סיכום

רנו טראפיק עבר שדרוג בולט בכל מה שנוגע ליחידת ההנעה. הוא מציע כיום ביצועים מצוינים מבלי לגבות מחיר יקר בצריכת הדלק, והאופציה האוטומטית תענה על הצרכים של נהגים רבים. כבעבר הוא מציע מרווח טוב ל-9 נוסעים, נוחות נסיעה מוצלחת וכושר תמרון טוב בעיר.

שני שדרוגים אחרים ששילבה היצרנית במסגרת מתיחת הפנים - המולטימדיה המקורית ומערכות הבטיחות האקטיביות - לא מוצעים ללקוחות בישראל. חבל שכך, כי מלבד שני סעיפים אלו מדובר ברכב מוצלח בהחלט.


לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה