דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו מגאן סטיישן - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...



יש בשוק מותגים שיצא להם שם לא כל כך מוצלח, אבל ההיסטוריה מלמדת שמוניטין נועד בכדי להשתנות. בשנות השמונים זלזלנו בסוזוקי וסובארו; בניינטיז צחקנו על סקודה ויונדאי, וכיום אנחנו מביטים במבט מתנשא על המכוניות הסיניות. עדיין מוקדם לדעת מה צופן העתיד לתעשיית הרכב הסינית, אבל בתקופה האחרונה אנחנו עדים לשינוי שעובר על מותג רכב ותיק וחשוב: רנו.

הפלואנס הפכה ממשפחתית אפרורית של ציי רכב לקניה צרכנית משתלמת במיוחד בזכות גרסת הדיזל; רנו קליאו וקפצ'ור הוסיפו מימד של סקסיות ומשכו את הקהל הצעיר, וכעת מגיעה לישראל מתיחת הפנים של רנו מגאן סטיישן כדי להקפיץ את רנו צעד נוסף לפנים ולהביא אותה לשורה הראשונה של מותגי הרכב. בואו נראה איך היא עושה את זה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: רנו מגאן אסטייט


רנו מגאן סטיישן, 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 132 כ"ס, החל מ-127,900 שקל

יתרונות

חסרונות

ביצועים

הנדסת אנוש

נוחות נסיעה

איכות חומרים

מרווח פנימי

עיצוב תא הנוסעים


צפייה בתוכן רנו מגאן סטיישן - מבחן וידאו

עיצוב

מתיחת הפנים של רנו מגאן סטיישן, כמשתמע משמה, מתחה לה את הפרצוף כהוגן. החזית המשעממת תפחה, התעגלה, קיבלה סמל ענק במרכז ויצאה בהכרזה: יאללה בלגאן. לפעמים המראה המנופח נראה קצת מצועצע ומתאמץ, אבל אין ספק שהמגאן נראית היום הרבה יותר מודרנית. גם הצבע התכול מחמיא לה.

מבפנים, לעומת זאת, לא השתנה כמעט כלום - וחבל שכך. תא הנוסעים של המגאן נראה מיושן ולא עומד בסטנדרטים הנוכחיים של קטגוריית המשפחתיות. מעבר לצבעים האפורים והמדכאים, יש כאן בליל של מסכים ותצוגות שונות, עומס כפתורים וחוסר אחידות בקו העיצובי.

רנו מגאן סטיישן

תא הנוסעים

גם אם נעזוב את המראה ונתמקד בפרקטיקה, נוכל למצוא חסרונות רבים בסביבת הנהג של רנו מגאן סטיישן. בראשם - הנדסת האנוש. עברנו על המוזרויות האלו לא פעם, אבל אי אפשר להתעלם מזה: את בקרת השיוט מפעילים מ-3 כפתורים שנמצאים בשני צידי ההגה וליד בלם היד; מחשב הדרך מופעל משני כפתורים קטנטנים שנמצאים על ידית המגבים; המסך המרכזי, שמגיב למגע, נמצא במקום שצריך ממש להתכופף כדי להגיע אליו; במרכז המסך ישנה תצוגה סטטית של תפריטים, ורק בשורה העליונה שלו, ממש בקטן, נמצאת התצוגה של הרדיו, הדיבורית, השעון, הטמפרטורה ומה לא. גם כשיורדים למטה נתקלים בבלגאן סביב בקרת האקלים והרדיו,עד שמגיעים לידית ההילוכים הפלסטיקית שמזדקרת לגובה ונראית, במחילה, פשוט רע.

אחרי הביקורת על הנדסת האנוש, אפשר להחמיא למגאן על תאי האחסון המרובים והאבזור העשיר. חבילת האבזור הנוספת כוללת כניסה ללא מפתח, שמאפשרת להשאיר את הכרטיס החכם בארנק לנצח ולהיכנס לרכב בידיים ריקות - נהדר! אבל החבילה הזו מגיעה עם שני חלונות שמש בגג, שפוגעים קשות במרווח לראשי הנוסעים - וזו סיבה דווקא לוותר על החבילה.

מלבד מרווח הראש, שתלוי בקיומו של חלון השמש בגג, המגאן מציעה מרווח ברכיים מעולה וגם ספסל שטוח - נוח למי שצריך להכניס 3 כסאות בטיחות. תא המטען גדול מאוד, אך חומרי הדיפון שלו גילו סימני בלאי מוגברים ברכב שהיה חדש יחסית.

רנו מגאן סטיישן

נוחות נסיעה

הסיבה שבגללה אנשים קונים מכוניות צרפתיות לא השתנתה בעשרות השנים האחרונות, ובעידן כאבי הגב של יושבי המשרדים למיניהם - היא אפילו התחזקה. רנו מגאן סטיישן, כמו תמיד, מציעה נוחות נסיעה מצוינת. היא סופגת היטב שיבושים בעיר ומחוצה לה, מרוסנת על כבישים גליים ונעימה מאוד לשיוטים ארוכים של שעות רבות.

גם בידוד הרעשים מצוין, ובגרסת הבנזין הוא עדיף משמעותית על פני הדיזל. בסעיף הזה קוצרת המגאן את מלוא הנקודות.

רנו מגאן סטיישן

מנוע ותיבת הילוכים

את מנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין שמותקן פה פגשנו כבר ברנו קליאו וקפצ'ור, אך כאן הוא מקבל תוספת של 12 כ"ס - ובפועל, משנה את אופיו לחלוטין. בקליאו המנוע הזה הרגיש ליניארי מדי, חסר מחץ ולפעמים אפילו קצת עצלן. במגאן סטיישן, לעומת זאת, המנוע הקטן שש אלי קרב. אחרי חצי שניה של השהיית טורבו הוא מחדיר זריקת אדרנלין לרכב, ממהר להאיץ ולא מאבד מכוחו גם בטורים הגבוהים.
הוא ללא ספק מרגיש זריז יותר מהמנוע המקביל של סקודה-פולקסווגן, ונופל במעט רק מהמנוע המשובח של פיג'ו 308. לעומת גרסת הדיזל של המגאן סטיישן, הטורבו-בנזין מציע ביצועים עדיפים משמעותית.

אל המנוע הזה משודכת תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ואף היא מבצעת את תפקידה היטב. החלפות ההילוכים מהירות וחלקות, וגם בעיר לא נרשמו חבטות כלל. תוסיפו לכל זה את השקט שבו עובדת כל יחידת ההנעה במגאן סטיישן, תשקללו גם צריכת דלק ממוצעת של 12.5 ק"מ לליטר, ותקבלו חטיבת כוח פשוט מצוינת. הדיזל אולי חסכונית ממנה, אבל הבנזין הרבה יותר מהנה ונעימה בשימוש יומיומי.

התנהגות כביש

לרנו מגאן סטיישן יש אחיזת כביש מאוד מאוד גבוהה. חלוקת המשקל בגרסת הבנזין, שמפחיתה מהעומס על הציר הקדמי ונותנת לזנב הסטיישן לרבוץ בכבדות על הציר האחורי, יוצרת רכב שצמוד לאספלט גם תחת עומסי צד כבדים. התקשורת עם הנהג בהחלט סבירה, וניתן להבין בקלות מתי מתקרבים לגבולות האחיזה. מרבית הנהגים, אגב, בכלל לא יגיעו לתחום הזה - ופשוט יהנו מרכב מאוד בטוח ויציב.

רנו מגאן סטיישן

סיכום

כאשר בתוספת מחיר קטנה ניתן לקבל את גרסת הדיזל, ושם ליהנות מ-16-17 ק"מ לליטר בלי בעיה מיוחדת, קשה לומר שגרסת הטורבו-בנזין היא המשתלמת ביותר של המגאן. בטח שלא במחירי הדלק המשתוללים של ישראל.

אבל אם משווים אותה לרכבי בנזין מקבילים, רנו מגאן סטיישן מציעה כמה יתרונות שקשה להתעלם מהם. מדובר במכונית נוחה, מרווחת ומאובזרת, שעם המנוע החדש מציגה ביצועים מעולים וגם שומרת על צריכת דלק סבירה בהחלט. משפחתית אירופאית כמו שכתוב בספר.


לדגמי רנו בישראל - רנו

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אחלה סרטון ראיתי ביוטיוב כבר לפני יומיים 
    איתי בהונקר, 13-11-2014

    מתי יהיה על רנו פלואנס סיטרואן C1 החדשה ניסאן קאשקאי

    סגור תגובה

  • 2. רנו אחלה רכב.הבעיה זה השרות והמחירים של היבואן 
    זמיר, 16-11-2014

    אני מת על רנו וחגגתי עם רנו פלואנס בטיולי בקיץ בצרפת. בישראל הקרות תתרמה ויקר להחריד.
    אם היבואן היה קובע מחיר תחרותי הייתי רקונה גם לי וגם לשתי הבנות שלי קפצור או קליאו.
    בינתיים אני ממשיך עם קיה עד שיהיה מחיר טובים לרנו.
    אבל מתי ???

    סגור תגובה

  • 3. אתם לא סגורים על עצמכם 
    ע., 19-11-2014

    במבחן ההשוואתי שמתם את הדיזל והתלוננתם שהוא לא מספיק זריז וחזק אל מול המתחרות. וזה יחד עם הנדסת האנוש הוריד לא מעט נקודות.
    במבחן הזה אתם בוחנים את הבנזין ואומרים שהיא לא חסכונית כמו הדיזל אבל חוץ מזה הרכב הוא חבילה משכנעת ביותר.
    במבחן הדיזל הישן היו בעיקר תשבוחות חוץ מרעשי רוח שמשום מה נעלמו במבחנים הנוכחיים ושיבחתם את השקט בתא הנוסעים.
    אולי תיסגרו על חוות דעת? אחידה ולא סותרת?

    סגור תגובה

  • 4. כמה הסברים 
    נועם ריין, 19-11-2014

    היי,
    באופן די אקראי, את המבחן ההשוואתי למשפחתיות הסטיישן פרסמנו בסמיכות למבחן הבודד למגאן סטיישן.

    אז מה הסיפור של המגאן, אם לסכם את המבחנים השונים?
    ובכן, במבחן ההשוואתי גילינו שהדיזל אכן לא זריז וחזק ביחס למתחרות, וחזרנו על כך שהנדסת האנוש לא מוצלחת בכל הגרסאות של המגאן. למרות זאת, כמו שכתבנו כאן, המגאן היא מכונית משפחתית מוצלחת (בעיקר בתחומי הנוחות והמרווח). בגרסת הבנזין יש לה יתרון של ביצועים ובידוד רעשים - זאת לעומת יתרון החסכון של גרסת הדיזל.
    לגבי רעשי הרוח שנעלמו והופיעו במבחן הישן - זה אכן קורה לא פעם במסגרת מתיחות פנים שהיצרניות מבצעות. השיפור הוא לא רק בעיצוב.

    מקווה שהדברים הובהרו.

    סגור תגובה

  • 5. תגובה לנועם 
    ע., 21-11-2014

    אז אתה אומר שקיים שיפור מוחשי בבידוד הרעשים לאחר מתיחת הפנים?
    מה לגבי איכות הייצור? למגאן היו בעיות של קרקושים וצקצוקים במעבר על באמפרים, שיבושים ובורות..
    האם לאחר מתיחת הפנים הרכב "התהדק" או שהוא עדיין מצקצק לעומת נאמר הלאון, אוקטביה או סיד? (סטיישנים כמובן)

    סגור תגובה

  • 6. רנו מגאן סטיישן 
    יונתן, 06-12-2015

    אוטו מצוין בקטגוריה שלו, אבל טעון שיפור בנושא הבטיחות

    סגור תגובה

חזור למעלה