דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל מכריזה על חטיבת ספורט מחושמלת

Getting your Trinity Audio player ready...


תהילת העבר תחזור? אופל מכריזה בימים אלו על הקמתו של תת-מותג ספורטיבי חדש בשם GSe, כמחווה לתהילת העבר של דגמי ה-GSI. נזכיר בקצרה: בימים שבהם אופל ניצבה בצמרת המכירות באירופה, ניסתה היצרנית מרוסלסהיים לחקות את פולקסווגן ופיג'ו ולמתג בנפרד גרסאות ספורטיביות של סופר-מיני ומשפחתיות. המתחרים הלכו על GTI? אופל בחרה ב-GSI וכמו במקרה של הגולף וה-205, האות i היא החשובה כאן. שכן היא סימלה אז שינוי מוטורי דרמטי - הזרקת דלק במקום מאיידים ושיפור ניצולת המנוע לטובת כוח נוסף וביצועים משופרים. ה-GS אגב מתייחס ל-Grand Sport.

אופל מכריזה על חטיבת ספורט מחושמלת

כמו בימים ההם, אופל מתכננת למתג בנפרד את הגרסאות הסופר-מאובזרות וספורטיביות של הדגמים המוכרים, וייתכן מאוד שגם להציג דגם עצמאי נפרד לחטיבה החדשה - אולי כהמשך לקונספט העתידני של אופל מנטה, שהוצג בשנה שעברה.
היצרנית, שכיום כבר לא חוסה תחת כנפיה של GM האמריקאית אלא חברה של כבוד בקונצרן סטלנטיס עמוס המותגים (חלק מהחצי הצרפתי-דומיננטי שבו), תפסיק עד 2028 לשווק מכוניות עם מנועי בעירה פנימית באירופה, ומכינה כבר את הקרקע לקראת חזרת גרסאות מושכות עין ורוכשים, אבל חשמליות לגמרי כמובן.

צפייה בתוכן אופל מכריזה על חטיבת ספורט מחושמלת



עוד לפני כן, כבר ב-2024, לא ישווק אף דגם של אופל ללא עזרה חשמלית כלשהי להנעה, מלאה או חלקית. והמיתוג GSe יוצמד בהתאם לדגמים הרלוונטיים, עם הבהרה שלא מדובר עוד בהזרקה, אלא דווקא בהזרמה.

ואופל מנטה? לא נופתע אם נגלה בקרוב שהפרויקט ההוא התקדם, ואב הטיפוס המסקרן הפך למכונית סדרתית לחלוטין. מעניין מאוד יהיה לגלות אם אופל אכן שמרה על רעיון תיבת ההילוכים הידנית (ארבעה הילוכים) שמחוברת למנוע חשמלי. אין לנו גם ספק שהסוללה בה תהיה גדולה יותר מ-31 הקוט"ש שהעניקה טווח צנוע במיוחד ברכב התצוגה ההוא. גם ההספק המרבי יהיה גבוה מ-147 כ"ס שעיטרו את דף הנתונים ההוא.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה