דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בייבי EQS: מרצדס EQE נחשפה

Getting your Trinity Audio player ready...

תערוכת הרכב במינכן, גרמניה, החליפה השנה את התערוכה הותיקה של פרנקפורט ומהווה במה לכמה דגמים חדשים שהוצגו בבכורות עולמיות. אחת היצרניות הבולטות בתערוכה היא מרצדס שהציגה מספר דגמים לא מבוטל, כאשר הבולט והחשוב שבהם הוא הגרסה החשמלית של ה-E קלאס שעונה לשם EQE והוא הדגם הראשון שכל הפלדה בו ממוחזרת.

מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי מרצדס EQE תגיע לישראל ברבעון הראשון של שנת 2022.

עיצוב ומידות

הדגם החדש מבוסס כאמור על ה-E קלאס והעיצוב ממשיך בקו החשמלי של דגמי EQ של מרצדס ומזכיר מאוד את זה של ה-EQS הגדולה – עיצוב "קשת אחידה" על-פי מרצדס, וזאת במטרה לשמור על מקדם גרר נמוך ככל האפשר.

 

מבפנים נפגוש את העיצוב החדש של תא הנוסעים במרצדס שנלקח היישר מה-EQS, כאשר גם כאן קיימת אופציה ל-Hyperscreen, בעצם שלושה מסכים השוכנים תחת מעטה זכוכית אחד, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3", מסך נוסף לנוסע בגודל זהה ומסך מולטימדיה ראשי בגודל 17.7".

מרצדס EQE

מידותיה החיצוניות של ה-EQE מציגות צמיחה לעומת ה-E קלאס. אורכה עומד על 494.6 ס"מ (ארוכה ב-1.1 ס"מ), רוחבה עומד על 196.1 ס"מ (רחבה ב-10.9 ס"מ) גובהה עומד על 151.2 ס"מ (גבוהה ב-3.1 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 312.0 ס"מ (ארוך ב-18.1 ס"מ). תא המטען בנפח 430 ליטרים (60 ליטרים יותר מגרסת הפלאג-אין של ה-E קלאס).

מרצדס EQE

יחידות הנעה

מרצדס EQE תשווק בשלב זה בגרסת 350 ולה מנוע בהספק של כ-292 כ"ס (215 קילוואט) ונתון מומנט מירבי של 54 קג"מ. ההנעה היא אחורית בלבד.

הסוללה בגודל 90 קוט"ש ובדומה ל-EQS גם ל-EQE מטען פנימי 11 קילוואט או אופציה למטען פנימי של 22 קילוואט המקצר את זמני הטעינה מ-8 שעות ו-25 דקות ל-4 שעות ו-25 דקות בעמדת AC. טעינה בעמדת DC מהירה אורכת 32 דקות או 250 ק"מ ברבע שעה.

צריכת החשמל עומדת על 157-193 וואט שעה לקילומטר וטווח הנסיעה עומד על 545-660 ק"מ מכובדים.

מרצדס EQE

אבזור ובטיחות

רשימת האבזור הארוכה כוללת אופציות כגון תאורת פיקסל-לד, מערכת שמע מבית Burmester, מתלי אוויר, תצוגה עילית עם יכולת מציאות רבודה, היגוי אחורי של 4.5 עד 10 מעלות ועוד.

מערך הבטיחות עשיר גם הוא וכולל את כל המערכות שמצופה לפגוש ברכב יוקרה, כגון בלימת חירום, תיקון סטייה, התרעת רכב בשטח מת עם היגוי אקטיבי, בקרת שיוט שומרת מרכז נתיב ועוד. זאת לצד מערכות נוספות המסייעות במעבר נתיב, מערכת עצירה במצבי חירום בהם הנהג אינו מגיב, זיהוי תנועה חוצה מלפנים ומאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת וסיוע אקטיבי בתמרוני חירום.

מרצדס EQE

מרצדס AMG EQS 53

מרצדס חשפה גם את גרסת הקצה של ה-EQS החשמלית, חשמלית ראשונה לתת המותג הספורטיבי AMG. ל-AMG EQS 53 שני מנועים חשמליים המספקים 658 כ"ס (484 קילוואט) ועד 761 כ"ס (560 קילוואט) עם חבילת ה-Dynamic Plus, נתון המומנט עומד על 96.8 קג"מ או 104 קג"מ עם חבילת השדרוג. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות ו-4 עשיריות פחות עם חבילת הדיינמיק פלוס. אם תנהגו ב-EQS 53 באופן חסכוני תוכלו להגיע לטווח נסיעה של עד 580 ק"מ.

מרצדס AMG EQS 53

וגם: EQG ומאייבך EQS קונספט

בנוסף ל-EQE ול-AMG EQS חשפה מרצדס שני דגמי קונספט חשמליים. האחד הוא המאייבךEQS , רכב פנאי אולטרא-יוקרתי השופע חומרים יקרים ולו טווח נסיעה של 600 ק"מ, כאשר במרצדס מבטיחים שה-EQS SUV יגיע לייצור כבר בשנה הבאה.

EQS קונספט

דגם קונספט נוסף ומעניין אף יותר הוא ה-EQG, גרסה חשמלית ל-G קלאס האייקוני שהוגדר כדגם קרוב לייצור. במרצדס מבטיחים כי לקראת הייצור הסדרתי הדגם יעבור את אותם מבחני עבירות של ה-G קלאס, על-מנת להבטיח את יכולות השטח גם בגרסה החשמלית. למרות היותו רכב חשמלי אשר לרוב מצויידים בתמסורת ישירה עם הילוך בודד, ל-EQG שני הילוכים, על מנת להקנות לו אפשרות של "הילוכי כוח".

EQG

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה