דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הטנדר של טסלה מתעכב - ואלה הסיבות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • בטסלה לא מצליחים לייצר חומרי מרכב שיעמדו בעומסים
  • מאסק מבטיח כי הייצור יתחיל עד סוף השנה
  • וגם: עוד הרוגים בתאונות במעורבות אוטו-פיילוט

כבר ב-2019 חשפה טסלה את הסייבר-טראק, הטנדר הייחודי שזכה לכמעט 2 מיליון הזמנות עד כה - אך בינתיים לא הגיע לייצור. מסמכים פנימיים של החברה שדלפו בחודש שעבר חשפו את הסיבות והאתגרים שמעכבים בשלב זה את הייצור.

לפי המסמכים, הקשיים נובעים מהצורך לאפשר לטנדר כושר העמסה של כ-1.6 טון, המחייב מרכב עמיד בפני פיתול. בטסלה תכננו את המרכב מפלדת אל-חלד שאמורה להיות מספיק חזקה, לא מחלידה וזולה יחסית לייצור. אבל היא אינה מאפשרת גמישות מספקת הנדרשת כדי לעמוד בעומסים. בדו"ח מצוינות גם בעיות חריגות של רעש, רעידות ועידון, אחיזה, זוויות גלגול, תמרון במהירות נמוכה ועוד.

התייחסות מיוחדת ניתנה למערכת הבלימה, שאינה מתפקדת באופן מתקבל על הדעת. וזאת מבלי להזכיר את יכולת ההגנה של הרכב על נוסעים והולכי רגל במקרה של תאונה. גם בהקשר של מערכות הבטיחות ניכר כי ישנן בעיות מהותיות.

למרות הקשיים, מאסק צייץ לאחרונה כי הטנדר צפוי להיות משווק לקראת סוף השנה הנוכחית - מה שנראה כמו הערכה לא ריאלית בהינתן הקשיים. לדברי מומחים להנדסת רכב שהתייחסו למידע שפורסם, היצרנית רחוקה מפתרון הבעיות, שככל הנראה אינן ברות-פתרון סביר.

בנוסף, דליפת המסמכים מלמדת גם על תהליכים לקויים המתקיימים בחברה. המסמכים מביאים תיעוד פנימי - כולל אלפי תלונות של לקוחות - המלמד על כשלים מהותיים בפיתוח המערכות, כמו בלימת חירום ממהירות גבוהה ללא סיבה או האצה פתאומית, שבמקרים רבים הובילו לתאונות. מנגד, מובאים במסמכים מידע אודות תדרוכים של אנשי השירות לגבי שיתוף המידע מול הלקוחות, כך שיהיה ללא תיעוד רשמי ומפליל.

החשש של החברה מובן - מזה זמן רב שמערכת הניהוג האוטונומית 'אוטופיילוט' נמצאת בחקירות של הרשויות הפדרליות בארה"ב, אחרי שנהרגו 17 בני אדם ונרשמו 736 תאונות (מ-2019) שנבעו באופן מובהק משימוש במערכת. בתקופה המקבילה נרשמו בכל ארה"ב 807 תאונות שמקורן במערכות בטיחות מתקדמות, כשהיצרנית השנייה בכמות התאונות היא סובארו, עם 23 מקרים בלבד.

מתוך 17 ההרוגים, 11 הם מהחודשים האחרונים - כשעל פי הערכות יש קשר להסרת גלאי הרדאר מכלי הרכב החדשים, לצד הרחבת היישומים המאפשרים סיוע לנהג במגוון גדול יותר של מתארים. בנוסף, היועצת הבכירה לשעבר של הרשות הלאומית האמריקאית לבטיחות בדרכים, מיסי קאמינגס, מעדכנת כי לא רק שיעור המעורבות של דגמי טסלה בתאונות גבוה יותר כתוצאה משימוש במערכות העזר המתקדמות, אלא שתאונות כאלה חמורות בהרבה מתאונות 'רגילות'.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה