דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

היברידיים וחשמליים: אלה הרכבים הנמכרים בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

מתוך כרבע מיליון כלי רכב חדשים שעלו על כבישי ישראל בשנת 2021, חלקם של ההיברידיים והחשמליים ממשיך לעלות. בתשעת החודשים הראשונים של השנה תפסו מכירות הרכבים ההיברידיים נתח של 18.3% מסך המכירות, עליה קלה לעומת נתון של 17.4% בתקופה המקבילה בשנה שעברה; רכבי הפלאג-אין הייבריד זכו לנתח שוק של 3.8% (לעומת כ-1.5% בתקופה המקבילה אשתקד) ואילו הרכבים החשמליים השיגו נתח של 3.2% (לעומת 0.7% אשתקד).

למעשה, כמות המכירות של הרכבים החשמליים זינקה בתוך שנה מ-1,241 רכבים לכמעט 8,000 רכבים, כאשר דגם אחד אחראי לעיקר השינוי: מתוך כל חמישה רכבים חשמליים שנמכרו בישראל השנה, שלושה היו מדגם טסלה מודל 3.


 

רכבים היברידיים: בעיקר טויוטה
בתחום ההיברידי הקלאסי, למעלה מ-45 אלף כלי רכב עלו על כבישי ישראל בשנה הנוכחית, רובם מתוצרת טויוטה. מובילת המכירות היא כמובן הקורולה, ואחריה ניצבת יונדאי איוניק הותיקה. גם שלושת המקומות הבאים ברשימה שייכים לטויוטה, כאשר קיה נירו נמצא במקום השביעי בלבד - זאת בשל העובדה שמרבית המכירות בשנה הנוכחית הוסטו לכיוונו של הדגם הנטען מהשקע. דגמי לקסוס אמנם לא מופיעים בעשיריה המובילה, אך קרוב ל-1,200 דגמים היברידיים עלו על הכביש על ידי מותג היוקרה של טויוטה ותפסו את מרבית מכירות המותג. הונדה ג'אז מסתפקת במקום העשירי.

בשנה הקרובה צפויה היחלשות מסוימת בנתח השוק של ההיברידיות, זאת בשל צמצום משמעותי של הטבת המס שמעניקה מדינת ישראל. עד לסוף השנה יעשו היבואנים מאמץ להכניס ארצה כמות מירבית של דגמים היברידיים לפני עליית המס, אך בניגוד לשנים קודמות המשימה הפעם תהיה מורכבת יותר, בשל משבר השבבים שמאט את קצב הייצור.


פלאג אין הייבריד: נירו, MG ומותגי היוקרה
בגזרת רכבי הפלאג-אין הייבריד עלו השנה על הכבישים בישראל 9,333 יחידות, קרוב למחציתן מדגם בודד - קיה נירו. גם בשנה שעברה הנירו הוביל את מכירות דגמי הפלאג-אין, אך בעוד בשנה הקודמת תפסו מכירות הדגם הנטען רק 12% מסך מכירות הנירו, השנה עלה הנתח של דגם הפלאג-אין ל-71%.

גם ב-MG יכולים להיות שבעי רצון עם כאלף מסירות של ה-EHS, שזכה להצלחה בזכות מחיר תחרותי ומימדים גדולים יחסית. ביתר הרשימה מתבלטים בעיקר מותגי היוקרה: ב.מ.וו מסרה למעלה מ-1,100 דגמים נטענים, וולוו מסרה השנה כ-900 דגמים כאלו ואילו מרצדס מסרה קצת יותר מ-500 דגמי פלאג-אין.


בגזרה העממית עדיין לא נרשמה הצלחה לרכבי הפלאג-אין, בעיקר עקב מחירים גבוהים יחסית - שכן מרבית היבואנית דורשות למעלה מ-200,000 שקלים עבור רכב פנאי קומפקטי נטען, גבוה בעשרות אלפי שקלים מהמחיר של גרסאות מקבילות ללא חיבור לשקע. טויוטה ראב 4 מכר 241 יחידות בלבד מהגרסה הנטענת, פיג'ו 3008 הסתפק ב-104 יחידות כאלו, ואצל צמד האחים שלו המצב לא יותר טוב: אופל גרנדלנד מסר 28 יחידות נטענות וסיטרואן C5 איירקרוס הסתפק ב-18 כאלו.

רכבים חשמליים: טסלה וכל היתר
לצידם של ההיברידיים והנטענים, עלו על כבישי ישראל בשנה הנוכחית גם 7,933 רכבים בעלי הנעה חשמלית מלאה - רובם כצפוי מתוצרת טסלה. הנתון של טסלה מרשים במיוחד לאור העובדה שהיצרנית משווקת כרגע בישראל דגם אחד בלבד, ללא אולם תצוגה מסודר וללא שירותי טרייד אין.


במקום השני כצפוי נמצאת MG ZS שכבר הספיקה לצבור ותק יחסי בעולם החשמלי, ואחריה מפתיעה אייוייז U5 שמשיגה את המקום השלישי מבלי שכלל נפתח אולם תצוגה לדגם. אודי אי-טרון מובילה את המכירות בקרב דגמי היוקרה, ואילו יונדאי איוניק 5 מסתפקת בינתיים במקום העשירי - אך צבר ההזמנות שאספה היבואנית גדול בהרבה, ועתיד לבוא לידי ביטוי בנתוני המסירות במהלך החודשים הקרובים.

במפתיע, דווקא החשמליות הקטנות והזולות יחסית לא זכו עדיין להצלחה משמעותית: רנו זואי הותיקה מסרה 110 יחידות, אופל קורסה הסתפקה ב-44, פיג'ו 208 מסרה 38 יחידות ואילו פיאט 500 החדשה מסרה 30 יחידות עד כה. זאת האחרונה עלולה להיתקל בקושי מובן אצל הלקוחות הותיקים של הדגם, שחיים לרוב בסביבה העירונית - שם עדיין אין תשתית מספקת של עמדות טעינה. אצל האחרות ניתן לתלות את המספרים הנמוכים בתמחור הגבוה יחסית של הדגמים: פיג'ו ואופל מוכרות את דגמי הסופר מיני החשמליים במחירים של 148-153 אלף שקלים, גבוה בעשרות אחוזים מהתמחור המקובל לדגמי סופר מיני עם הנעה מסורתית.


בתחתית הטבלה ניתן לזהות כמה דגמים בודדים שהגיעו ארצה לטובת בדיקות שונות לפני התחלת השיווק, בהם פולקסווגן ID.4, טסלה מודל Y וג'ילי גיאומטרי C. זו האחרונה צפויה להתחיל להימכר בתוך שבועיים - עבור האחרות תיאלצו להמתין זמן ממושך יותר.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה