דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טסלה בישראל: התוכניות לעתיד

Getting your Trinity Audio player ready...

השבוע החלה טסלה למכור את רכביה בישראל. יצרנית המכוניות החשמליות מקליפורניה  מציעה לקהל המקומי 3 דגמים: טסלה מודל S הסאלונית הוותיקה, מכונית המנהלים מודל 3 ורכב הפנאי בגודל בינוני טסלה מודל X. בעולם מוכרים עוד מספר דגמים עליהם דיווחנו בעבר. אז מה בעצם מחכה לצרכן הישראלי בשנים הקרובות?

לפני שנפרט, חשוב להבהיר כי הסקירה שלפניכם מתייחסת למוצרים שטסלה מציעה בעולם או מבטיחה להציע בשנים הקרובות. האם כל ההבטחות אכן יתגשמו? והאם הכל יגיע גם לישראל? את זה נדע רק בעתיד.

טסלה מודל Y - רכב הפנאי הקומפקטי נחשף בתחילת 2019 וכמו המודל X גם לו אפשרות ל-7 מקומות, אך הוא קטן ממנו. המודל Y בעצם מבוסס על המודל 3 ואף מציע עיצוב פנים זהה. המודל Y אינו משווק באירופה כרגע ואף טרם נבחן במבחן הריסוק האירופאי של ארגון Euro NCAP, אך לצד זאת טסלה ישראל מציינת כי גם הוא יגיע אלינו וזה יקרה עוד השנה.

טסלה מודל Y

טסלה רודסטר - מכונית ספורטיבית וקטנה של טסלה היא לא רעיון חדש: הטסלה הראשונה הייתה בעצם גרסה חשמלית של לוטוס אליז. ובכל זאת, מאז השיקה טסלה כבר כמה דגמים עצמיים והגיע זמן לדור חדש שהוצג בנובמבר 2017 אך עד היום טרם הגיע לייצור. מדובר במכונית עם ביצועים של מכונית על – ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 1.9 שניות בלבד. כלומר - בהנחה ואכן קיימת מכונית כזו. ההנעה כפולה, נתון המומנט מפלצתי והמהירות המקסימלית, לטענת טסלה, מעל 400 קמ"ש.

טסלה רודסטר

טסלה סייברטראק - הדגם האחרון שהציגה טסלה, טנדר גדול מימדים, זכור בעיקר לנוכח עיצובו החריג. יש שזוכרים אותו גם בעקבות "תקלה" שקרתה בעת החשיפה כאשר מנכ"ל טסלה בכבודו, אילון מאסק, הטיח כדור בייסבול בחלונות הממוגנים של הסייברטראק, מה שגרם כידוע לניפוצם. מאז הבטיחה טסלה כי הנושא נבדק ואף הועלו סרטונים שונים לרשת הממחישים את השיפור.

טסלה סייברטראק

לסייברטראק  3 יחידות הנעה, עם מנוע חשמלי אחד, שניים ואפילו שלושה כשבאחרונה טווח הנסיעה יכול להגיע אל מעל 800 ק"מ וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.9 שניות. מבחינת שימושיות תא המטען סגור ומציע נפח של מעל 2.8 קוב וכושר הגרירה נע בין 3.4 טון ומגיע עד מעל ל-6 טון. ההזמנות לסייברטראק אמנם נפתחו כבר מזמן, אך הרכבים עדיין לא עלו על הכביש.


טסלה סמי - מדובר במשאית חשמלית בעלת כושר נשיאה של מעל 36 טון, שמציעה טווחי נסיעה העומדים על 480 עד 800 ק"מ. ולמרות המימדים והמשקל, גם תחום הביצועים לא הוזנח: בטסלה מבטיחים האצה ל-60 מייל/שעה (96 קמ"ש) ב-5 שניות בלבד.

טסלה סמי

עדכונים On Air - מאחר ומרבית המערכות ברכבי טסלה מבוססות מחשב, יכולה טסלה בקלות לעדכון תוכנות ניהול ללא צורך להגיע אל מרכז השירות. לקוחות טסלה יכולים לשלוח אל טסלה פידבקים שונים על תפעול המערכת וטסלה מצידה בוחנת את אותן הצעות ואף משדרגת את ממשק המשתמש בהתאם. המשמעות היא שאם אתם רוכשים טסלה חדשה היום, ומקבלים מערכת מחשוב מסוימת, בהחלט יתכן שבמהלך חיי הדגם הוא יזכה לכמה ממשקים ותכונות משתנות.

מערכת Autopilot מורחבת - אין אחד שלא שמע על מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה, לעיתים בהיבטים פחות חיוביים, אך בטסלה מציינים כי לא מדובר בנהיגה אוטונומית לגמרי ועל הנהג להיות נוכח ואקטיבי בתפעול המכונית. אך בכל זאת, פרט למערכת ה"אוטופיילוט" הבסיסית שכוללת מערכות בטיחות מוכרת כגון בלימת חירום כולל זיהוי הולכי רגל, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, ישנה מערכת מורחבת יותר שאולי בעתיד תאושר לשימוש גם אצלנו.

טסלה תא הנוסעים

המערכת המורחבת מאפשר מספר פעולות נוספות כגון אפשרת עקיפה אוטונמית, נסיעה אוטונומית על-בסיס מערכת הניווט ומעבר מחלפים וגם מערכת חניה אוטומטית.  אך זה לא הכל: בעתיד המערכת תשודרג ותוכל לזהות ולהגיב לרמזורים ושלטי עצור, תוכל לבצע נסיעה אוטונומית במרחב העירוני ולשלוף את הרכב מהחניון (גם אם אתם בקומת הכניסה והרכב בקומת הקרקע).

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה