דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מקונספט למציאות: אסטון מרטין ולהאלה נחשפה

Getting your Trinity Audio player ready...

יצרנית הספורט-יוקרה הבריטית חושפת מכונית על חדשה המבוססת על דגם קונספט שהוצג לפני 3 שנים וענה לאותו השם – אסטון מרטין ולהאלה (Valhalla). מדובר למעשה בגרסת ייצור סדרתי מתונה יותר של מכונית המרוצים החוקית לכביש  - ה"ואלקירי" (Valkyrie).

אסטון מרטין ולהאלה

אותה "ואלקירי" קרויה על-שם דמות נשית מהמיתולגיה הנורדית, אשר הייתה קובעת מי ימות בקרב ומי יישאר בחיים. בהתאם, גם שמה של הולהאלה הגיע מהמיתולגיה הנורדית והוא קשור בקשר ישיר לואלקירי, שכן מחצית מאלו שמתו בקרב יגיעו אל "ולהאלה" – בית המתים (ומחציתם יגיעו אל "פולקואנגר" – שדה האנשים). סביב ה"ולהאלה" ניצב עץ מזהב וקירותיו מצופים זהב גם כן.

אסטון מרטין ולהאלה

מאוטו-ארט, יבואנית אסטון מרטין בישראל, נמסר כי כמו כל רכב של אסטון מרטין - גם דגם זה יהיה זמין לרכישה בישראל. המסירות הראשונות מתוכננות לסוף שנת 2023.

בהתאם לרוח התקופה הנוכחית ובדומה לפרארי SF90, גם אסטון מרטין ולהאלה מצויידת ביחידת הנעה היברידית נטענת בעלת נתונים דומים יחסית. לולהאלה מנוע בנזין V8 מרכזי כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטרים והספקו עומד על 750 כ"ס. מנוע הבנזין מניע באופן בלעדי את הגלגלים האחוריים. יחד עימו פועלים שני מנועים חשמליים בהספק של 204 כ"ס, האחד על הסרן הקדמי והשני על הסרן האחורי, כך שההספק המשולב עומד על 950 כ"ס (963.5 כ"ס במדידה מטרית - PS). נתון המומנט מרשים גם הוא - ועומד על כ-101.9 קג"מ.

אסטון מרטין ולהאלה

אל המנוע משודכת תיבה כפולת מצמדים חדשה, שפותחה במיוחד להנעות פלאג-אין. מדובר על תיבה בעלת 8 הילוכים קדמיים, כאשר ההילוך האחורי מבוסס על המנוע החשמלי, מה שמסייע לחסוך במשקל לאור ויתור על הילוך אחורי קונבנציונלי. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.5 שניות והמהירות המירבית עומדת על 330 קמ"ש.

אסטון מרטין ולהאלה

בנסיעה על חשמל בלבד, הכוח עובר אל הסרן הקדמי בלבד ובמצבים מסויימים עד 100% מכוח החשמל יכול להגיע אל הסרן האחורי אשר מצידו מצויד בדיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. כמו כן טווח הנסיעה החשמלי עומד על 15 ק"מ וניתן לנסוע במצב זה עד למהירות של 80 קמ"ש. על-פי אסטון מרטין, הוצבה לולהאלה מטרה להקיף את מסלול המירוצים נורבורגרינג ב-06:30 דקות, כלומר נתון טוב ביותר מ-8 שניות מזה של פורשה 911 GT2 RS ששברה את שיא ההקפה למכונית סדרתית רק בחודש שעבר.

אסטון מרטין ולהאלה

לולהאלה עוד מטעמים כגון שלדת קרבון, בלמים קרמיים, חישוקים קלים בקוטר 20" מלפנים ו-21" מאחור, משקל כולל של מתחת ל-1,550 ק"ג בזכות שימוש בחלקי סיבי פחמן נוספים ומאפיינים אווירודינמיים שונים המייצרים כוח הצמדה של 600 ק"ג במהירות של 150 קמ"ש. כמו כן ישנם בולמים אופקיים מתכוונים המאפשרים הרמה קלה במעבר פס האטה או יציאה מחניה, לצד הנמכת המרכב במסלול. לצידם אסטון מרטין לא זנחה את פריטי האבזור היום-יומיים כגון תאורת מטריקס לד, מסך מולטימדיה עם קישוריות לטלפון הנייד, מצלמת רוורס (אופציה למצלמות היקפיות), בקרת אקלים מפוצלת ואף מערכות בטיחות מתקדמות כגון בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת רכב בשטח מת.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה