דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

תופעה: חשמלית משומשת עולה יותר מחדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

הבהלה לחשמל נותנת את אותותיה גם בשוק היד השניה. יותר ויותר ישראלים שרכשו בחודשים האחרונים רכבים חשמליים, בעיקר מדגמי טסלה אך לא רק, מוכרים את הרכב בתוך זמן קצר בסכום מבוקש הגבוה לעיתים בעשרות אלפי שקלים ממחירו המקורי של הרכב.

כך, למשל, מי שיזמין כיום טסלה מודל 3 חדשה באתר היצרן ידרש לשלם 201,000 שקלים עבור גרסת ה-SR הבסיסית, ויוכל לקבל את בחודש יוני. בתוספת של 10,000 שקלים ניתן להגדיל את חישוקי הגלגלים באינץ' בודד ולהקדים את המסירה למרץ, אך חסרי סבלנות שיחפשו טסלה דומה בת כמה חודשים בלוחות המכירה האינטרנטיים, יוכלו לפגוש עשרות הצעות במחירים של 210 עד 240 אלף שקלים, כאשר ישנה אפילו הצעה לטסלה מודל 3 חדשה שנרכשה על ידי סוחר רכב ונמכרת כעת ב-255,000 שקלים. יש גם הצעות זולות יותר: מי שיתפשר על מכונית שכבר הספיקה לגמוע 20-30 אלף קילומטרים בתוך חודשים ספורים, יוכל גם למצוא מחירים של 200,000 שקלים - כאמור, מחיר כמעט זהה למחירה של טסלה חדשה מהניילונים.

טסלה מודל 3

גם בגרסאות היקרות יותר של המודל 3 המצב דומה. גרסת ה"לונג ריינג'" שמוצעת באתר היצרן במחיר של 245,000 שקלים עם אספקה מובטחת בחודש מאי, מוצעת כמשומשת במחירים של 250 עד 280 אלף שקלים. רוצים את הטופ? טסלה מודל 3 פרפורמנס תעלה לכם 271,000 שקלים אצל היצרן עם אספקה במאי, בעוד אחת משומשת תעלה לפחות 280,000 שקלים, ובחלק מהמקרים גם נתקלנו במחיר מבוקש של 300,000 שקלים ויותר.

והתופעה לא בלעדית לטסלה. אם תרצו לקנות את המתחרה יונדאי איוניק 5, תידרשו לשלם סכום של 190,000 שקלים עבור גרסת ה"פרסטיז'" הבסיסית, בעוד ה"עלית" הבכירה תעלה 217,000 שקלים. האספקה המובטחת היא בחודשי הקיץ, אך חסרי הסבלנות יולכו לרכוש אחת משומשת בגרסת העלית הבכירה בתוספת של 10,000 עד 20,000 שקלים ממחירה כחדשה. ישנם גם מוכרים שביצעו הזמנה לרכב ואמורים לקבל אותו בעוד כחודשיים, אך כבר ממהרים למכור את הרכב העתידי ברווח של 30,000 שקלים.

יונדאי איוניק 5

אגב, למרות שישנם כאלו שמבטיחים "למכור את ההזמנה" ולאפשר לכם לעקוף בתור בתמורה לעמלה שמנה, היבואנים בדרך כלל לא מאפשרים לשנות את שם המזמין - כך שתוכלו לרכוש את הרכב רק לאחר שכבר נרשם על שמו של הבעלים הראשון, מה שמוסיף "יד" ברישיון הרכב. במילים אחרות, אם בעבר התרגלנו לרכוש רכבי יד שניה עם אפס קילומטר בהנחות של עשרות אלפי שקלים, ישנם דגמים שנמכרים בשיטה דומה אך במחיר יקר יותר בעשרות אלפים.

ויש עוד דוגמאות: סקודה אניאק עדיין לא עלה על הכביש, אך רשימת ההזמנות המתארכת הביאה לכך שמי שיזמין את הרכב היום, יקבל אותו רק בעוד כתשעה חודשים. ביבוא המקביל תוכלו למצוא אניאק זהה באספקה מהירה, אך בתוספת של 17,000 שקלים.

סקודה אניאק

אצל ג'ילי העניינים עדיין טריים יותר וזמני האספקה אצל היבואנית פחות ארוכים, ועדיין ישנם כבר רוכשים שישמחו לקצר עבורכם את ההמתנה ולמכור לכם מכונית מיד שניה בתוספת של 5,000 עד 10,000 שקלים.

ואם חשבנו שמדובר בתופעה גורפת בשוק הרכב בשל משבר השבבים והתארכות זמני האספקה לרכבים חדשים, מבט מהיר בלוחות מגלה שבדגמים עם הנעה מסורתית המצב שונה בתכלית. גם דגמים מבוקשים במיוחד כמו סקודה קודיאק, טויוטה C-HR, מאזדה 3 או יונדאי טוסון מוצעים למכירה בגיל צעיר במיוחד, אך כאן המחירים דווקא קרובים בהרבה למחירי המחירון, ולא פעם אף נמוכים ממנו באלפי שקלים. כפי שהתרגלנו לפגוש ברכב משומש שכבר הספיק לנסוע כמה אלפי קילומטרים.

בשורה התחתונה? למרות הרצון המובן למעבר לרכבים חשמליים, לפעמים דווקא שווה לגלות סבלנות. החודשים האחרונים הוכיחו כי היצע הדגמים מתרחב במהירות, התמורה למחיר משתפרת וגם טווחי הנסיעה גדלים בקצב מהיר. אחת לכמה שבועות מודיעה יבואנית נוספת על השקה של דגם חשמלי חדש ופותחת רשימת הזמנות נקיה, ובהמשך השנה סביר להניח שגם זמני ההמתנה לדגמים המוכרים יתקצרו. לא מסוגלים לחכות? תתכוננו להוסיף עוד כמה עשרות אלפי שקלים, שלא יחזרו אליכם במכירה העתידית של הרכב.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה