דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחן השוואתי: יונדאי איוניק 5 מול טסלה מודל 3

Getting your Trinity Audio player ready...

חצי שנה לאחר תחילת המכירה בישראל, ואין תקדים להצלחה של טסלה בשוק המקומי. כל הכוכבים הסתדרו לחשמלית האמריקאית: מחיר אטרקטיבי מול מחירים גבוהים מדי של מכוניות היוקרה הגרמניות, החיסכון הכספי שבמעבר לרכב חשמלי, אלפי הישראלים שהמתינו למכונית המדוברת בעולם והיעדרם של מתחרים ישירים. 

כל אלה הצליחו להתגבר על המכשולים הצפויים: המחסור בתשתיות טעינה, המאבק מול ועדי הבתים המשותפים על התקנת עמדות בחניונים, חרדת הטווח ברכב החשמלי, בעיות שירות בטסלה ישראל הצעירה, ושאלת שמירת הערך שחשובה כל כך לישראלים, בטח לגבי מותג חדש ועוד חשמלי. התוצאה: 2,912 דגמי מודל 3 נמסרו עד כה, והחודש צפוי המספר לעבור את ה-4,000.

טסלה מודל 3 מול יונדאי איוניק 5

אחרי שלפני מספר חודשים הפגשנו את המודל 3 של טסלה מול הסונטה של יונדאי, אותה מצאנו כמתחרה הקרובה ביותר, הגיעה ארצה סוף סוף מכונית שמדברת בשפתה של טסלה. יונדאי איוניק 5 החדשה מנסה לרכב על ההצלחה של מודל 3, שהצליחה לבטל את החששות של הישראלים מחשמליות, ובה בעת להיות המתחרה הישירה הראשונה שלה. האמריקאית היא אמנם מכונית סדאן והקוריאנית היא קרוסאובר, אבל עם טווח מחירים וטווח נסיעה דומה, הן המתחרות הכי קרובות בשוק. הקרוסאובר של טסלה, מודל Y, עדיין לא משווק בארץ, וכשיגיע ב-2022 צפוי להיות יקר משמעותית ממודל 3. אז מודל 3 מצאה סוף סוף את התחרות שלה. מי מהן טובה יותר ובמה? כל התשובות בהמשך.
 
אל המבחן הצטרפה גם קיה נירו החשמלית. היא לא בדיוק מתחרה ישירה של השתיים - זו מכונית פחות חדשנית וגם קצת יותר זולה. הבשורה של קיה תגיע בשנה הבאה בדמותה של תואמת האיוניק 5, קיה EV6. ועדיין, מעניין היה לראות במה שונה הנירו ממתחרותיה הצעירות, ומה היא מעניקה לצרכן. את ההתייחסות לנירו תמצאו בסוף הכתבה.

להשוואת נתונים: טסלה מודל 3 מול יונדאי איוניק 5

עיצוב וסגנון

טסלה מודל 3 עדיין מסובבת ראשים בכביש, עם העיצוב הנקי שלה מלפנים, ללא גריל שאין בו צורך ברכב שאינו נושם אוויר, והקווים הצרפדעיים מאחור. היא מתבלטת אפילו שכבר אינה נדירה כל כך בכבישים שלנו, ונמכרת בעיקר בצבע לבן, היחידי שעבורו לא צריך לשלם תוספת של 5,000-7,000 שקל בעת הרכישה. 

טסלה מודל 3 מול יונדאי איוניק 5

יונדאי איוניק 5 נראית מרחוק כמו מכונית קומפקטית, רק כשמתקרבים ורואים את הגובה מבינים שמדובר בקרוסאובר עם עיצוב נקי ומופנם, ששומר על היצירתיות לאורות פנסי הלד בחשכה. אהבנו את סגנון הרטרו, שקורץ למשחקי הוידאו של שנות ה-80, אבל אנחנו מעריכים שתקשה עליה העובדה שהיא לא נראית כמו SUV מובהק.

כשנכנסים פנימה ההבדלים הופכים בולטים הרבה יותר. טסלה ידעה להעניק מהרגע הראשון, עוד מהשקת מודל S היקר יותר ב-2012, תחושת נהיגה שאין באף רכב אחר. תפעול כל המערכות, כולל המזגן ואפילו המראות החשמליות מתבצע ממסך 15 אינץ' ענק. מה שאנשי הטכנולוגיה מכנים חווית משתמש, והנהגים קוראים 'איפה לעזאזל כיוון ההגה פה?'. הטסלה שבחנו כבר הייתה מאלה שהגיעו מהמפעל הסיני, והפגינה איכות לא פחות טובה מאלה הראשונות שהגיעו מארה"ב.

טסלה מודל 3 מול יונדאי איוניק 5

תא הנוסעים של האיוניק נראה פחות כמו ספינת חלל, אבל הרבה יותר ידידותי למשתמש. בתחרות הלמי יש גדול יותר יונדאי מתגאים במסכים בשטח 25 אינץ', ומחלקים את תפעול הרכב והנהיגה לשני מסכי 12.5 אינץ'. התחושה מודרנית ואוורירית. גם כאן העיצוב נקי ופשוט, איכות החומרים – הממוחזרים יש לציין – קצת יותר גבוהה וכך גם איכות הייצור. 


אבזור ותפעול

שתי המכוניות מצוידות היטב: לשתיהן יש חישוקים קלים גדולים (18 אינץ' בטסלה, 19 ביונדאי), לשתיהן יש בקרות אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, גגות שמש פנוראמיים, מושבים חשמליים (ביונדאי הנבחנת רק לנהג, בטסלה גם לנוסע + חימום), תאורת לד ראשית, קיפול מראות חשמלי, ובלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold. בטסלה תקבלו בנוסף גם מצלמות היקפיות עם אפשרות שמירת ההקלטות. ביונדאי ניתן לבחור בגרסת ה"עלית" (217,000 שקלים) שמשדרגת את רשימת האבזור באופן דרמטי.

טסלה מודל 3 מול יונדאי איוניק 5

לשתיהן חבילת בטיחות אקטיבית מלאה, הכוללת בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, התרעת שטחים מתים במראות (ביונדאי גם עם היגוי אקטיבי) ועוד. ליונדאי יש גם התרעה מקורית לשכחת ילדים במושב האחורי והתרעה על פתיחת דלת במעבר רכב חולף.

בטסלה אוהבים לעשות את הדברים אחרת. מפתח? הסמארטפון שלכם, או כרטיס פלסטיק שקיבלתם עם האוטו. כפתור התנעה? פשוט לחצו על דוושת הגז כדי לעורר אותה. ניווט? רק גוגל מאפס, ורק באנגלית כרגע ("אז איך מאייתית רחוב צ'רניחובסקי?"). ויש גם ניצול מלא של הפוטנציאל הטכנולוגי, מסימולטור נהיגה שעושה שימוש בהגה המכונית כשהיא חונה, ועד מוד פלוצים, שמשפיע רעשי נפיחה ברגע שמתיישבים.

טסלה מודל 3 מול יונדאי איוניק 5

היונדאי פשוטה בהרבה לשימוש. יש בה כפתור פיזי לרדיו, כפתורי מגע שלא דרך המסך לבקרת האקלים וכפתורי תפעול נוחים על ההגה ובסביבתו, בלי גימיקים. יש בה גם יותר תאי אחסון, קונסולה מרכזית מרחפת שנעה על מסילה ומוסיפה לתחושת המרחב, ויותר מחשבה על השימוש ברכב. 

נציין גם כי לגג השמש הפנורמי ביונדאי (מרמת גימור סופרים) יש כיסוי שמונע חדירת אור ובעיקר חום. לטסלה אין כזה מה שמורגש היטב בכניסה לרכב חונה בשמש, אלא אם הפעלתם מרחוק את המזגן באפליקציה, על חשבון הסוללה וטווח הנסיעה. ליונדאי, במפתיע עבור חשמלית מתקדמת, אין בארץ אפליקציה שמאפשרת הפעלת מערכות מרחוק ומעקב אחרי טעינה. 

טסלה מודל 3 מול יונדאי איוניק 5

שימושיות ומרווח

הישיבה בטסלה נמוכה וספורטיבית יותר. ליונדאי קל יותר להיכנס ולצאת בזאת הגובה ומפתחי דלתות רחבי יותר. המושבים שלה נוחים יותר, ובזכות הישיבה הגבוהה גם שדה הראייה עדיף. 

מלפנים ומאחור היונדאי מרווחת משמעותית, אפילו שהיא קצרה ב-6 ס"מ. בסיס הגלגלים שלה משתרע לאורך של 3 מטר, יותר משל מיני ואנים 7 מקומות, ו-13 ס"מ יותר מאשר זה של מודל 3, הארוך בעצמו מכל סדאן מנהלים אחרת. היונדאי היא מהמכוניות המרווחות ביותר שיש לארבעה או חמישה נוסעים, כמעט חסרת תחרות בהיבט הזה. לטסלה מרווח סביר בלבד לשניים, עם כוכבית בנוגע למרווח הראש שהצטמצם בגלל עיצוב הגג. לשלושה יהיה בה צפוף מאוד.

טסלה מודל 3 מול יונדאי איוניק 5

נפח תא המטען של היונדאי (527) מעט יותר קטן מזה של מודל 3 (542 ליטר), אבל נגיש ושימושי יותר בזכות מבנה 5 דלתות. ליונדאי יש גם יותר פיצ'רים שימושיים בתוך תא המטען, כמו ווי עיגון או שקע 12 וולט. בטסלה יש "בור" אחסון נוסף בתחתית תא המטען, לשתיהן אין גלגלים חלופיים.

לשתיהן יש גם תאי מטען מלפנים, זה של הטסלה (107 ליטר) גדול יותר משל היונדאי (57 ליטר) והגישה אליו קלה יותר.

טסלה מודל 3 מול יונדאי איוניק 5

נוחות נסיעה

מכוניות חשמליות נוטות להיות קשות ולא נוחות בגלל הקשחת המתלים להתמודדות עם המשקל הכבד. אבל איוניק 5 מפתיעה עם נוחות טובה, בעיר ומחוץ לעיר, ויכולת מעולה בספיגת השיבושים ובהתמודדות עם כבישים גליים. נציין כי גרסת ה"עלית" עם חישוקי ה-20 אינץ' הרגישה לנו פחות נוחה. בידוד הרעשים של האיוניק מעולה, גם בכל הנוגע לרעשי הכביש והדרך וגם בבידוד רעשי המתלים.

לטסלה אופי ספורטיבי-נוקשה יותר, והיא מתמודדת פחות טוב עם שיבושי הכביש הנפוצים בערי ישראל. גם כאן, אם תבחרו בחישוקים הגדולים יותר - רמת הנוחות תיפגע. המתלים הנוקשים והקצרים יחסית של הטסלה פוגעים גם ביכולת ההתמודדות שלה עם גלים בכבישים מהירים, אך כאן המצב טוב יתור מאשר בעיר. בידוד הרעשים טוב לכשעצמו, אבל האיוניק 5 הרבה הרבה יותר שקטה.

טסלה מודל 3 מול יונדאי איוניק 5

מנוע וביצועים

לשתיהן הנעה אחורית בדגמי הבסיס, עם יתרון הספק ברור לטסלה (325 כ"ס) לעומת היונדאי (217 כ"ס). על הכביש זה מתרגם לתאוצות לא מקובלות בדגמי סדאן במחירים האלה, כשמודל 3 הייתה מסתדרת עם קיצור פסי הפרדה לאור יכולות העקיפה הפנומנאליות שלה. יונדאי מהירה פחות, אך עדיין זריזה יותר כמעט מכל מכונית בנזין בגודל ובמחיר שלה. יתרון התאוצות של הטסלה יהנה כל חובב הגה, אבל יזכיר מהר מאוד לנהג שאין מתנות חינם, כמו שמעידים בעלי טסלה בקבוצות הפייסבוק והטלגרם שמתלוננים שמשיגים טווח של 300 ק"מ. בשתיהן אפשר לקבוע את רמת הטעינה בעת הרמת הרגל מהדוושה ("בלימה רגנרטיבית") , עם יותר אפשרויות ותפעול פשוט יותר ביונדאי. 

ומה לגבי הטווח? משקל עודף של 350 ק"ג הביא בסיכום המבחן לצריכה של 22 קוט"ש ל-100 ק"מ ביונדאי לעומת 18 בלבד בטסלה. בשיוט רגוע הן הציגו 17.4 לעומת 14.8. ליונדאי סוללה גדולה יותר, 72 קוט"ש, אך הטווח שעליו מצהיר היצרן, 481 ק"מ, נראה די דמיוני, מעשית צפו ל-350-400 ק"מ בתלות בסגנון הנהיגה. מודל 3, עם קיבולת משוערת של 55 קוט"ש (היצרן לא מפרסם נתונים), תגיע בקלות יותר לאזור ה-400 ק"מ. שתיהן מותאמות לטעינה מהירה בדרכים, יונדאי תומכת בקצב מירבי של עד 350 קילוואט בעמדות שעדיין אין בכבישי ישראל, וטסלה עד 160 קילוואט. 

 
טסלה מודל 3 מול יונדאי איוניק 5

התנהגות כביש

הטסלה מתבלטת בהתנהגות ספורטיבית יותר, גם בזכות היותה נמוכה יותר ועם אחיזה עדיפה, אם כי ללא הרבה תחושות מההגה ומהשלדה. ההגה שלה מהיר יותר, הכניסה שלה לעיקולים ישירה ומדויקת, קו הפניה נשמר באדיקות, אין שמץ של תת היגוי וגם לא היגוי יתר. יש לה יתרון חשוב גם ברדיוס הסיבוב לעומת היונדאי. 

האיוניק 5 הרבה פחות ספורטיבית ותזזיתית, אבל באופן מפתיע למדי עבור מכונית ששוקלת 2 טונות, היא לא מרגישה מאוד מגושמת בין העיקולים. הרפיית דוושה הגונה מאפשרת לחרטום לצלול לתוך הפניה וגם עשויה להוציא את הזנב בפסיעה קלה ואלגנטית. הרכינה מינימלית, התחושה בבלימה טובה ובסך הכל ניתן לנהוג את האיוניק 5 במהירות ובבטחה.

טסלה מודל 3 מול יונדאי איוניק 5

סיכום

טסלה מודל 3 אכן מצאה את היריבה שלה. אי אפשר לקחת ממנה את החוויה, הביצועים ושפע הכריזמה, והיא תתאים יותר למי שמחפש את הנהיגה המסעירה או את הפיצ'רים הטכנולוגיים היחודיים. מנגד, יונדאי איוניק 5 מסתמנת כבחירה הרציונלית יותר: היא הרבה יותר מרווחת, נוחה, שימושית, נעימה לנסיעה ולנהיגה, מתמקדת בפתרונות חכמים ולא בגימיקים. 

כדאי גם לציין כי ליונדאי יש יבואן רשמי ותיק ומוכר, מה שאומר שניתן לראות את הרכב ולנהוג בו באחד מעשרות הסניפים שיש ברחבי הארץ, לבצע עסקת טרייד אין ברכישה ולקבל שירות ברשת המוסכים שפזורה כמעט בכל נקודה בארץ. טסלה לא מעניקה שירות דומה, מה שמאפשר לה להוזיל את מחירי הרכישה אבל גם עלול לייצר קושי מסוים עבור חלק מהרוכשים הפוטנציאליים. קחו בחשבון.





האופציה המסורתית: קיה נירו EV

עד כמה שזה מוזר לקרוא למכונית חשמלית "מסורתית", זה אכן המצב כאשר משווים בין הנירו המחושמלת לבין האיוניק 5 והטסלה. זה לא שקיה נשארה מאחור: בשנה הבאה תנחת כאן חשמלית יעודית ואולטרא-טכנולוגית בשם EV6, שחולקת פלטפורמה ומכלולים נוספים עם האיוניק 5. אבל עד שזה יקרה, ליבואנית המקומית יש כאן מתמודדת מסקרנת נוספת שמבוססת על הנירו שכולנו מכירים.

מבחינה עיצובית, היא ללא ספק יותר שמרנית והרבה פחות מיוחדת מצמד מתחרותיה הצעירות. אולי לקוחות מבוגרים ירגישו כאן יותר בנוח, אבל התחושה הרבה פחות מודרנית וטכנולוגית מזו שתקבלו בטסלה או באיוניק 5. גם מפרטי האבזור כאן צנועים יחסית, בלי מסכי ענק ומצלמות היקפיות משוכללות, אבל עם אביזרי הבטיחות המקובלים ורשימת אביזרי נוחות שמקובל למצוא ברכבי פנאי מודרניים.


אבל במפתיע, ברוב התחומים החשובים שבהם מודדים רכב - היא לא נשארת כאן הרחק מאחור. מנוע חשמלי של 204 כ"ס, ובעיקר מומנט של 40.3 קג"מ, אמנם עדיין לא מקרבים אותה לביצועים המסחררים של הטסלה - אך הנירו היתה זריזה מהאיוניק 5 במרבית מבחני התאוצות שערכנו. בחלק מהמקרים גם התמודדנו עם סחרור גלגלים בזינוק או ביציאה מעיקול, תוצאה של הורדת הכוח לגלגלים הקדמיים - לעומת ההנעה האחורית הספורטיבית יותר שיש בשתי האחרות.

נוחות הנסיעה גם היא לא רעה, כאשר בסביבה העירונית ספיגת השיבושים היתה עדיפה על זו של הטסלה וגם המרווח הפנימי עדיף משמעותית על פני זה של האמריקאית. בשני התחומים האלו מציעה היונדאי יכולות גבוהות יותר. בידוד הרעשים אכזב, במיוחד על רקע השקט הבולט של ההנעה החשמלי.


ויש תחום אחד שבו נהנית הנירו מעדיפות ברורה. אולי בעצם שניים. הראשון הוא טווח הנסיעה: בזכות סוללות גדולות יחסית של 64 קוט"ש, ובעיקר בזכות צריכת חשמל נמוכה של 15.6 וואט-שעה לק"מ בשיוט או 18.2 אחרי הקטע הדינאמי, אפשר להשיג כאן בחיים האמיתיים נתון של 410 קילומטרים בקלות, אפילו יותר מזה. האיוניק 5 בזבזנית יותר, והטסלה מציגה צריכת חשמל דומה אך עם סוללות קטנות יותר.

התחום השני הוא המחיר. הנירו החשמלית מתומחרת כיום ב-180,000 שקלים, כאשר האספקה היא מיידית וברכישה אונליין מצטרפות גם הטבות בשווי כמה אלפי שקלים. מעשית, זה יכול להיות מתורגם לפער של 10-13 אלף שקל לעומת היונדאי ויותר מזה לעומת הטסלה, בנוסף לפער של כמה חודשים בזמני האספקה.

כל אלה אולי לא הופכים את הנירו לפצצה הטכנולוגית שכל השכנים ידברו עליה, אבל זו בהחלט אופציה ריאלית, שימושית ויעילה, צעד נוסף בדרך למעבר המתבקש של שוק הרכב לעידן החשמלי.



למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. למה אתם לא אומרים מי המנצחת לדעתכם? מה קשה  (לת)
    מירי רגב, 08-08-2021

  • 2. טסלה תוצרת סין ויונדאי קוריאנית (לת)
    , 08-08-2021

  • 3. אל תקנו לפני שתנהגו 
    סקיי, 08-08-2021

    מה שלא הוזכר בכתבה -
    טסלה עדיפה משמעותית מבחינת טכנולוגיית מנועים וסוללה, מה שמאפשר לה הרבה יותר כח וטווח ארוך יותר ממשקל נמוך משמעותית.
    לא בדקתי את היונדאי אבל תא הנוסעים של טסלה ברמה גבוהה מאוד, עדיף על אודי למשל.
    ליונדאי מרכזי שרות ואתם אכן תזדקקו להם. טסלה ויתרה עליהם ובנתה מכונית שכמעט לא זקוקה לשרות... בארהב השרות הוא פשוט על ידי טכנאים שמגיעים אליך הביתה . הרבה יותר נוח.
    עם כל הכבוד, הנסיון של יונדאי עם חשמליות קטן משמעותית וכמו כל יצרן אחר הם יותר מוכווני הוצאות שוטפות וטיפולים ופחות רווח ממכירת הרכב.
    מה שבטוח, מחיר היונדאי גבוה מאוד בארץ, מה שמשקף פניה לציי רכב, כרגיל ביונדאי ישראל.
    יהיה מעניין לבדוק את היונדאי. מנסיון עם טסלה, קשה לי להאמין שהם סגרו את הפער שפתחה טסלה (פער עצום, כולל מיצרניות יוקרה גרמניות שעולות בארץ פי 3)

    סגור תגובה

  • 4. תודה על המבחן 
    גיא, 08-08-2021

    עלק ynet+ חושבים שמישהו ישלם להם.

    סגור תגובה

  • 5. צריך לזכור כמה דברים 
    דן, 08-08-2021

    1. מכוניות טסלה היא מכוניות באיכות מאד נמוכה, הם לא מכוניות יוקרה, בכל מדד של איכות ואמינות טסלה מגיעה אחרונה,
    זה נחמד שיש רכב חדש , אבל עוד כמה שנים , המכוניות יתחילו להתפרק.
    2. יש עניין של שירות, טיפולים וירידת מחיר, שבטסלה הם במקרה הטוב לא ידועים.
    3. עד שלא יגיעו טסלה Y לישראל, הישראלים לא קונים ולא אוהבים מכוניות סדאן נמוכות,
    כמו בשאר הקטגוריות, כשישראלי צריך לבחור הוא קונה גיפון הטסלה 3 פשוט לא רלוונטית לציבור.

    סגור תגובה

  • 6. עדיף לחכות לעוד דגמים חשמליים 
    אריק , 08-08-2021

    אמורים להגיע סקודה אנייק ופולקסוואגן ID4 שנראה לי שהם עדיפים על שניהם

    סגור תגובה

  • 7. אדיוטים רצים על טסלה 
    יונדאי, 08-08-2021

    רק היונדאי או מתחרה ראויה, טסלה זה פח אשפה על גלגלים, חזקה וזהו, איכות ירודה, תקלות, מסובכת ברמות, פשוט גועל נפש, ובמחיר שלה אפשר לקנות לא מעט איכויות ששמים אותה בכיס הקטן

    סגור תגובה

  • 8. רק לי זה מרגיש כמו אייפון מול סמסונג ? 
    ישראלי, 08-08-2021

    רק לי זה מרגיש כמו אייפון מול סמסונג ?

    מי שקונה טסלה בישראל מוכן לקבל שירות גרוע, ולשלם על מותג, הרבה פחות על מוצר.

    האחריות של יונגדי די מאכזבת מבחינת שנים. לא חוכמה לתת 5 שנות אחריות ולהגביל אותך ל 100,000 ק"מ.

    סגור תגובה

  • 9. ל-3 
    א, 11-08-2021

    תא הנוסעים לא רק שלא ברמה שלא אאודי בטסלה גם לא ברמה של יונדאי לפני 10 שנים. יש תלונות רבות על איכות ואיכות הרכבה נמוכה מאד שלא שייכת לתעשיית הרכב היום. מצד שני יש לה המון יתרונות, והביצועים ביחד עם צריכת דלק סופר נמוכה (למרות שההפרש מהיונדאי לא גדול בכסף). 2 אג' לק"מ פחות בטסלה.
    הלב היה בוחר בטסלה (וכשיגיעו לארץ במוו IX3 וכל הרכבים מסוג זה שאמנם יהיו יקרים יותר מהטסלה) באופן משמעותי אבל מהנים ואיכותיים יותר ברמות אחרות (עדיין לטסלה יש יתרון של צריכת דלק הכי טובה שיש לרכב בגודלו).
    היונדאי למי שרוצה רכבר חשמלי מרווח ביותר והגיוני

    סגור תגובה

  • 10. טסלה עדיפה - מניסיון ! 
    פלוני, 13-08-2021

    היתה לי יונדאי קונה חשמלית 64KW. קניתי טסלה, כך שאני יכול להשוות (לדעתי).
    ביונדאי אין שליטה מאפליקציה - וזה חסר לי מאוד. יש מקומות שמותר להטעין אבל לא לחנות .. איך תדע מה מצב הטעינה ללא אפליקציה ?
    יונדאי הבטיחו שתהיה אפליקציה - אז הבטיחו - כלום.
    אחריות יונדאי על המצבר היא 5 שנים - בטסלה זה 8 שנים
    איכות גימור - זהה לחלוטין .
    רשת תחנות הטעינה של טסלה - ללא מתחרים בכלל.
    ביונדאי , אחרי כמה חודשים סנסור הפסיק לעבוד והאוטו ציפצף שאשים חגורה גם למי שלא יושב בכיסא. התקלה תוקנה במסגרת האחריות במוסף יונדאי . הטסלה ,נכון להיום - שום תקלה.
    אישית אני מעדיף לקנות מהיצרן .

    סגור תגובה

  • 11. מיזוג חימום טווח 
    מיכה לשם, 28-08-2021

    במהירות של 130 קמ"ש שהיא די רגילה הבנתי שטווח הנסיעה יורד בכ40%. מה נכון.
    חימום מפחית גם בכ40% אבל בטסלה החימום מתבצע ע"י המזגן שממש חוסך - טלסה טוענת הפסד של כ1% - האם החימום ביומדאי דומה, או בטכנולוגיה של תנור חשמלי שגומר מצבר מהר מאד.

    סגור תגובה

  • 12. באותה רמת מחיר - טסלה עדיפה עם יתרונות טווח ואמינות מוכחים (לת)
    גדי, 12-09-2021

  • 13. איך ערך לחשמלית המחיר גבוה 
    SPEEDY GONZALES, 15-09-2021

    הפרש של 30K בין חשמלית לבנזין זה בערך 5000 ליטר , שזה בערך 3 שנות תדלוק .
    זה לא כולל סופר ג'ארג'רים למיניהם במחירים גבוהים (למעט טסלה בינתיים) תכנון מסלול וכמובן לחכות שיתפנה מטען .

    סגור תגובה

חזור למעלה