דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי אקליפס קרוס במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים

Getting your Trinity Audio player ready...

חודש יוני זו עונת הסיכומים והפרידות. גני הילדים וחוגי הבלט והג'ודו עורכים מסיבות סוף שנה, בוגרי התיכון הנרגשים מקבלים את תעודות הסיום, ליגות הספורט בעולם מסיימות עונה והשנה גם הכנסת עורכת סיכום לתקופת פעילות קצרה במיוחד.

בימים אלו אנחנו מסיימים חצי שנה אינטנסיבית עם מיצובישי אקליפס קרוס. קיבלנו אותו בחודש דצמבר 2018, כשהוא בן חודשיים עם 2,232 קילומטרים על השעון. החזרנו אותו לפני ימים ספורים עם 19,586 קילומטרים על השעון. בסך הכל נהגנו בו 17,354 קילומטרים במשך חצי שנה, נתון כפול מהממוצע הארצי לרכב פרטי - וללא אף תקלה במהלך הדרך. אז איך היה?

צפייה בתוכן מיצובישי אקליפס קרוס במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים


החיים בעיר

ביומיום נהגנו באקליפס קרוס במסלולים קבועים: מהבית למשרד, כ-30 ק"מ בכביש בין עירוני, או בסביבה האורבנית - לקחת ולאסוף את הילדים מהגן לחוגים, סידורים, קניות ועניינים משפחתיים רגילים. האקליפס מרגיש נהדר בסביבה הזו: בימים בהם נדרשנו לכניסות ויציאות מרובות מהרכב, זה היה קל ונוח בזכות המערכת לכניסה והנעה ללא מפתח ובזכות תנוחת הישיבה הגבוהה.

למרות החלון המפוצל מאחור, שדה הראיה נותר טוב מאוד. גם הראות קדימה ולצדדים מצוינת, ובזכות המימדים הקומפקטיים קל להכניס אותו לחניות צפופות. החיישנים ההיקפיים הם כמובן יתרון משמעותי.

אהבנו גם את השילוב של מנוע הטורבו והגיר הרציף, שמייצר תנועה חלקה ונעימה מאוד בנסיעה עירונית. אין כאן את ההיסוס המוכר של תיבות רובוטיות וגם השהיית הטורבו כמעט לא מורגשת.

פחות אהבנו את בלם היד החשמלי: את פונקציית ה"אוטו הולד", שמחזיקה את הרכב עומד ברמזור, צריך לדרוך מחדש בכל נסיעה. אחרי שהפעלנו את הפונקציה, נגלה כי בלם היד משתלב בכל עצירה קצרצרה, כך שצריך לנתק אותו לפני תמרוני חניה.

צפייה בתוכן מיצובישי אקליפס קרוס במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים


על הכביש המהיר

במהלך תקופת המבחן נסענו לא מעט פעמים גם ליעדים מרוחקים. האקליפס הגיע לאילת וטייל בכבישי הדרום, טיפס לרמת הגולן וביקר בנקודות תצפית בגליל. זה רכב עם לא מעט כוח, בטח שביחס לרכבים מתחרים שמגיעים עם מנועים אטמוספריים או עם מנועי טורבו קטנים יותר. ההספק עומד על 163 כ"ס, המומנט על 25.4 קג"מ ואת נתון התאוצה הרשמי של 9.3 שניות מ-0 ל-100 הצלחנו לשחזר באופן מדויק (ראו סרטון).

בסך הכל מדובר במנוע מצוין. הוא מגיב במהירות לפקודות הדוושה ומאיץ בקלילות למהירויות גבוהות מאוד. אצל מרבית המתחרים שלו תידרשו לבחור בגרסה בכירה ויקרה יותר כדי לקבל ביצועים דומים. המתחרה היחיד שמציע ביצועים דומים במחיר כניסה קרוב הוא ניסאן קשקאי בגרסת הטורבו החדשה.

גם התיבה הרציפה פועלת לא רע ביחס לתיבות מסוגה: יש לה חלוקה מלאכותית להילוכים וגם זוג מנופי שליטה גדולים מאחורי ההגה, שמייצרים בלימת מנוע בירידות ארוכות.

בצד החסרונות נמצאת בעיקר תיבת ההילוכים, שהיא אמנם מוצלחת ביחס לתיבות רציפות - אך לא מעניקה את חווית הביצועים והדחף שיש בתיבות אחרות, אוטומטיות או רובוטיות. תחת מאמץ היא גם מייצרת צליל נוכח ברכב (אם כי משמעותית פחות חזק ביחס לתיבות רציפות אחרות).

צפייה בתוכן מיצובישי אקליפס קרוס במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים


למשפחה

את מרבית הנסיעות עם המיצובישי העברנו בהרכב משפחתי שכולל שני מבוגרים וילדה - לא משהו שיאתגר גם כלי רכב קטנים יותר. ולמרות זאת, היו לא מעט מקרים בהם נסענו בתפוסה מלאה או השתמשנו במלוא חלל ההטענה ברכב.

אהבנו את הפרקטיקה של סביבת הנהג, שכוללת מספר תאי אחסון שימושיים. היינו שמחים למשענת יד מרכזית גדולה יותר, גם בהיבטי הנוחות וגם באחסון, אך בסוף מצאנו מקום לכל הפריטים הקטנים.

המושב האחורי נהנה מגישה קלה ומוצלחת. קל להיכנס ולצאת ממנו, קל לחגור ילדים והם גם יכולים לטפס לבד. ריפודי העור השחורים קלים לניקוי, כך שגם אם הילדים דורכים עליהם בדרך לכסא הבטיחות - זה לא סוף העולם.

המושב האחורי נע על מסילה, מה שמאפשר לתמרן בין הגדלת נפח תא המטען או הגדלת המרווח לרגלי הנוסעים מאחור. למרות שני גגות השמש החשמליים שהיו ברכב המבחן, מרווח הראש נותר טוב מאוד. באופן מעט מפתיע, גם 3 נוסעים מבוגרים הצליחו להסתדר לא רע במושב האחורי.

תא המטען נראה קטן על דף הנתונים - רק 341 ליטרים, אך בפועל מדובר בבגאז' שיתאים לכל צרכי המשפחה. הגישה אליו נוחה מאוד והוא אכלס בקלות מזוודה גדולה ואינספור תיקים ושקיות. קיפול המושבים מתבצע בקלות ומאפשר להעמיס חפצים ארוכים.

בצד הביקורת נציין את מערכת המיזוג, שבימים חמים לקח לה הרבה מאוד זמן לקרר את הרכב. בנוסף, אין פתחי מיזוג למושב האחורי. עוד עניין קטן נוגע למרווח שנוצר ברצפת תא המטען כאשר מסיטים לפנים את המושב האחורי, אבל את זה כבר נשאיר לוידאו...

צפייה בתוכן מיצובישי אקליפס קרוס במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים


כמה זה עולה לנו?

מיצובישי אקליפס קרוס מיישר קו עם התמחור המקובל בקטגוריית הג'יפונים. המחיר ההתחלתי עומד על 150,000 שקלים, בדומה למתחרים כמו פיג'ו 3008, יונדאי טוסון, קיה ספורטז' וניסאן קשקאי. הגרסה הבכירה שנבחנה עולה 172,000 שקלים. בשני המקרים נהנה המיצובישי מיתרונות יחסיים בביצועים ובאבזור, לעומת כלי ררכב אחרים במחיר דומה.

עלות הביטוח, כפי שבדקנו באתר Wobi, גם כן סבירה - בין 4,000 ל-4,500 שקלים לביטוח מקיף וחובה לנהג בן 30 עם עבר נקי.

במהלך המבחן לגם האקליפס 1723 ליטרים של בנזין, והשיג צריכת דלק ממוצעת של 10.07 ק"מ לליטר. יש רכבי פנאי חסכוניים ממנו - בעיקר כאלו המצוידים במנועי טורבו קטנים יותר או במנועי דיזל. עם זאת, קיימים בשוק גם רכבי פנאי רבים עם מנועי 2.0 ליטרים אטמוספריים, אשר רובם ישיגו צריכה דומה בפועל. 

לקראת סוף המבחן נכנסנו לטיפול 15,000 במוסך המורשה, בסוכנות אוטוויק במודיעין. הטיפול כלל החלפת שמן מנוע, מסנן שמן ומסנן מזגן, ועלה 1,010 שקלים. זהו לא מחיר נמוך כלל - אך כדאי לדעת שברשת המוסכים של כלמוביל ניתן לקבל מחירים שונים בכל מוסך, כך שמומלץ לעשות השוואה ולבדוק לעומק.

צפייה בתוכן מיצובישי אקליפס קרוס במבחן ארוך טווח: שלב הסיכומים


סיכום

מעבר לכל מה שפירטנו במבחן, השימוש באקליפס קרוס היה נעים בסך הכל. הוא נאה לעין וכיף להיכנס אליו, במיוחד כשהצבע האדום בהק לאחר השטיפה; הוא זריז ונוח יחסית בנסיעה יומיומית, מאובזר היטב וקל מאוד לתפעול.

יש כמה נקודות חולשה אותן פירטנו לאורך תקופת המבחן וגם כאן בסיכום, אך בסך הכל מדובר ברכב פנאי מוצלח וראוי - וללא ספק אחד המודרניים והמתקדמים שיצאו מתחת ידיה של מיצובישי.

לצפייה בכל דגמי מיצובישי בישראל

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה